• 0

Nederlandse eenmanszaak, registratie belgie kvk

Beste lezers, 

 

Ik heb mij suf gegoogled om het antwoord te vinden maar ik kom er écht niet uit. Mijn vraag is simpel.

Ik heb een onderneming (eenmanszaak) in Nederland en ben daar ook woonachtig. Echter is het voor 1 leverancier van mijn bedrijf benodigd om ook een belgisch ondernemersnummer te hebben. Dus: Ik kan bij die leverancier aantonen dat ik een belgische onderneming ben. Dat ik óók in Nederland zaken doe maakt voor hen niets uit. 

Waar moet ik heen? Kan dit? Wat moet ik meenemen en bij me hebben? 

 

Ik weet niet waar ik het zoeken moet. Ik hoor het graag.

 

Veel groeten, 

 

Pashsha

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Kleine toevoeging. Ik hoef dus geen heel kantoor op te richten, het gaat mij er om dat ik op papier zou kunnen aantonen en dat er een leveringsadres is in Belgie en ik daar geregistreerd ben met een ondernemingsnummer. 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom wil die leverancier dat je een afleveradres hebt in België

Je kunt niet zomaar je bedrijf in een ander land inschrijven als je daar niet woont of activiteiten hebt. Inkopen bij een 1 leverancier geeft geen noodzaak (of mogenlijkheid) tot inschrijven

 

Link naar reactie
  • 0
50 minuten geleden, pashsha zei:

Echter is het voor 1 leverancier van mijn bedrijf benodigd om ook een belgisch ondernemersnummer te hebben.

 

Doe veel zaken met leveranciers uit Duitsland en soms uit België, Nog nooit die vraag gehad en btw wordt door iedereen naar mij verlegd. Goederen worden gewoon bij mij in Nederland afgeleverd.

Link naar reactie
  • 0

Je kunt gewoon een Belgisch BTW-nummer aanvragen (dat is hetzelfde als een ondernemingsnummer). Het makkelijkst is om dit een Belgische boekhouder te laten doen.
Houdt er wel rekening mee dat je dan ook in België BTW-aangifte moet doen. Dat brengt natuurlijk extra kosten met zich mee.

 

Als je opdrachtgever wil dat je een ondernemingsnummer aanvraagt om andere dan fiscale redenen dan kan het zijn dat er kwalitatieve eisen gesteld worden aan je inschrijving. Om b.v. als aannemer een ondernemingsnummer aan te vragen moet je bepaalde kwalificaties aantonen. Overleg dus goed met je opdrachtgever waarom hij/zij eigenlijk wenst dat je een ondernemingsnummer hebt. 

Succes!!

vriendelijke groet,

 

Jean

 

Importeur van Adler en Pasian pelletkachels en Ariterm pellet-CV.

www.ecogeneration.nl · www.pasian.nl · www.adlerpellet.nl · www.ariterm.be

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 210 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.