Cookies op HigherLevel.nl
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Patrickman
Patrickman
Beste mede ondernemers,
Dit jaar als startende ondernemer bedrijfje begonnen.
Import van Chinese producten.
4 weken geleden is er een bestelling gedaan door een klant in Nederland ook een ondernemer dus b2b.
Klant dmv telefoongesprek en e-mail contact een levertijd van 3 weken aangegeven.
Er is een aanbetaling van 50% gedaan door de klant.
Helaas door de Corona crisis zijn we 5 weken verder en is er nog niets geleverd.
Mijn leverancier beroept zich op legal concept of Force Majeure', ofwel overmacht.
Klant wilt aanbetaling terug omdat de prijzen van zijn bestelde product omlaag zijn gegaan.
Wij hebben nog geen exacte levertijd.
Er is geen AV opgemaakt.
Ik ben redelijk naar de klant maar die wil zijn aanbetaling terug en dan zit ik met zijn bestelling.
Wat zijn mijn rechten ?
Alvast bedankt voor elke hulp.
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
13 antwoorden op deze vraag