Ik ben bezig met de financiele begrotingskant voor een op te zetten rechtskundige adviespraktijk, dit bezorgt me evenwel toch wat kopzorgen (anders was ik ook wel belastingrecht gaan studeren ;D).
In het kader van de Bbz regeling moeten we aldus een begrotingsplan inleveren. Nu vraag ik mij af hoe deze lening zich toonbaar maakt in de exploitatiebegroting en/of de liquiditeitsbegroting en hoe de aan te schaffen bedrijfsmiddelen met deze lening in zoverre aan te merken zijn als kosten die ik in de explotatiebegroting zou moeten vermelden.
Tot op heden heb ik in ieder geval aangenomen dat de lening zichtbaar is als beginnend banksaldo op de liquiditeitsbegroting.
Wellicht kan iemand mij wat uitgangspunten aanreiken?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jclmavg
jclmavg
Beste mensen,
Ik ben bezig met de financiele begrotingskant voor een op te zetten rechtskundige adviespraktijk, dit bezorgt me evenwel toch wat kopzorgen (anders was ik ook wel belastingrecht gaan studeren ;D).
In het kader van de Bbz regeling moeten we aldus een begrotingsplan inleveren. Nu vraag ik mij af hoe deze lening zich toonbaar maakt in de exploitatiebegroting en/of de liquiditeitsbegroting en hoe de aan te schaffen bedrijfsmiddelen met deze lening in zoverre aan te merken zijn als kosten die ik in de explotatiebegroting zou moeten vermelden.
Tot op heden heb ik in ieder geval aangenomen dat de lening zichtbaar is als beginnend banksaldo op de liquiditeitsbegroting.
Wellicht kan iemand mij wat uitgangspunten aanreiken?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/6558-exploitatiebegroting/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag