• 0

Financial lease op maatschap mogelijkheden einde leasetermijn

Beste

 

Drie jaar geleden ben ik met mijn compagnon een maatschap gestart. Twee jaar geleden heb ik op deze maatschap, met goedkeuring van mijn compagnon een financial lease afgesloten. Vorig jaar zijn we een BV geworden, wij zijn nu beiden werknemers van de BV. 

 

De auto wordt rechtgetrokken in ons salaris. Ik betaal de lease op mijn naam, zij krijgt netto het verschil uitbetaald. Nu hebben wij hierom beiden een BKR-registratie op onze naam staan. Zij wil een lening afsluiten, dus wil de auto van haar naam. Onze accountant gaf aan dat het goed was om de auto op de BV te zetten. Echter, ik bedenk mij nu dat als deze op de BV staat, ik 5 jaar lang kosten heb gedragen voor een auto die uiteindelijk niet van mij zal zijn. 

 

Ik heb de vrijwaring nog niet bij het postkantoor laten omzetten op de BV. Dit maakt de auto eigendom van de BV en trekt hem los van mijn naam. Wat zijn de mogelijkheden. Toentertijd was het idee dat ik de auto met mijn salaris zou 'afbetalen', zodat ik deze uiteindelijk prive zou kunnen rijden *los van de zaak. Kan ik de auto bijvoorbeeld nu op de BV zetten en bij afbetaling de auto op privé terug zetten? Of moet ik deze dan kopen? Allerlei vragen passeren te revue. Als de auto op de BV staat en ik blijf deze maandelijks afbetalen zoals we nu doen, wat zijn dan de mogelijkheden? 

 

Ben benieuwd, vast bedankt voor het meedenken. Ik wil geen overhaaste beslissingen maken.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
7 uur geleden, pinkielady1 zei:

De auto wordt rechtgetrokken in ons salaris.

 

Wat moest of werd er rechtgetrokken? Hoe gebeurde dat? En als jij gewoon de lease betaalde, waarom moet de andere vennoot dan netto salaris meer?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, pinkielady1 zei:

Twee jaar geleden heb ik op deze maatschap, met goedkeuring van mijn compagnon een financial lease afgesloten.

De auto wordt rechtgetrokken in ons salaris.

Ik betaal de lease op mijn naam, zij krijgt netto het verschil uitbetaald. 

Dat lijkt mij niet helemaal in orde.

 

De maatschap is of was "eigenaar" van een financial leasecontract, waarmee de Maatschap een auto heeft aangekocht, die echter op naam staat van Maat A als natuurlijk persoon.

Maat A krijgt het vruchtgebruik van deze auto, als zijnde "loon in natura".

Maat B krijgt een gelijkwaardig deel in geld uitbetaald.

 

Het is de Maatschap die de lease afbetaald, niet Maat A.

Als Maat A de lease betaald, dan hoeft maat B financieel niet gecompenseerd te worden.

 

12 uur geleden, pinkielady1 zei:

Twee jaar geleden heb ik op deze maatschap, met goedkeuring van mijn compagnon een financial lease afgesloten. Vorig jaar zijn we een BV geworden, wij zijn nu beiden werknemers van de BV. 

Aangezien de Maatschap niet meer bestaat, moet het mogelijk zijn dat ex-Maat A het leasecontract  voor de resterende contractduur overneemt, enkel en alleen op zijn/haar naam.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.