• 0

Voorraad, product- & barcodes

Goedemiddag iedereen,

 

Mijn eerste vraag op het platform... Ik ga beginnen met de verkoop van een eigen drankje. Nu is het eindelijk zo ver dat we alles geregeld hebben, behalve een product- & barcodes. Er zijn heel veel verschillende barcodes en heb totaal geen idee wat het makkelijkste werkt. Het moet in ieder geval een kleine barcode zijn aangezien er weinig ruimte voor is op het etiket. Ik ben daarnaast dus ook op zoek naar een systeem/platform/werkwijze om onze voorraad te organiseren. Heeft iemand hier suggesties/tips/handigheidjes voor?

 

Dankje!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Naar mijn weten is GS1 de enige officiële instantie voor geregistreerde barcodes. 
De meeste producten hebben de EAN 13 barcode, maar er is ook een kleinere EAN8 barcode.

 

https://www.gs1.nl/barcodes/bestel-gs1-barcodes-ean-codes/praktische-informatie-hoe-u-barcodes-slag-gaat/barcode-maken

https://www.gs1.nl/sectorafspraken-over-standaarden/productdata-levensmiddelen-drogisterij-agf-en-foodservice 

Link naar reactie
  • 0

De fabrikant is normaal gesproken degene die de EAN codes levert. Als die dat niet kan of wil dan kan je zelf een grote of kleine serie EAN codes kopen via GS1. Je betaalt de aanschaf van de codes en een jaarlijks abonnementsgeld afhankelijk van je omzet. Op de site van GS1 staat duidelijk wanneer je een unieke EAN code moet gebruiken voor je product identificatie. Je hebt het over een eigen drankje, dan heb je niks te maken met andere verkopers of distributeurs. Als die jou drankje willen verkopen gebruiken ze de EAN code die jij aan het product hebt toegewezen.  

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Hallo BuKoDa,

 

Misschien een (te) late reactie, maar misschien toch waardevol om te delen.

 

 Kevins123 heeft gelijk: Net zoals dat je alleen van de Belastingdienst een btw-nummer krijgt, geeft GS1 als enige unieke geregistreerde identificatienummers (EAN) uit. Met een GS1 barcode kan je product overal verkocht worden. Bijvoorbeeld bij bol.com, Amazon of in het schap bij Albert Heijn of Karwei. GS1 garandeert dat jouw code net zo uniek is als een paspoort. Dat betekent dat een GS1 barcode, als er verwarring ontstaat, leidend is. Let op: EAN codes die je elders aanschaft worden meteen of in een later stadium níet geaccepteerd door retail of op  verkoopplatformen. Dus wees hier bedacht op! Hij heeft al prachtige linkjes naar onze site (ik werk voor GS1).

 

Overigens of je een EAN-8 mag gebruiken, ligt aan de grootte van het product en mogen alleen gebruikt worden voor kleine producten. Anders is het de EAN-13

 

Er is nog wel ook iets anders. Wil je verkopen bij de retail, dan zul je ook aan de slag moeten met onze datapool. Met GS1 datapools delen fabrikanten en groothandels eenvoudig actuele, volledige en éénduidige productinformatie met hun afnemers. https://www.gs1.nl/gs1-datapools-delen-artikelgegevens

 

Nog verder hulp nodig: Je kunt customer support op werkdagen bereiken via (020) 511 38 88 of info@gs1.nl

Succes!

Jolanda

aangepast door Jolanda van GS1
incomplete informatie
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 193 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.