• 0

Vraag over een frisdrank automaat vergunning ? Of niet ?

Ik heb een privé zwembad met logies in de avond , ik sta in het bestemmingsplan als logie en zwembad gaat is prima nu hebben mijn klanten binnen wel eens dorst ik heb geen horeca op het pand dat mag niet kan ik een frisdrank automaat neer zetten ? Is dit vergunning loos want de klanten hebben anders dorst en ik mag geen frisdrank verkopen helaas nu wil ik of een automaat of gratis 2 drankjes meegeven maar mag dit ? Want de gemeente doet heel moeilijk mischien kan iemand mij hier helpen ik kan er niks over vinden dank u alvast . 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0
17 uur geleden, Patricia Vip spa zei:

Ik heb een privé zwembad met logies in de avond , ik sta in het bestemmingsplan als logie ...

Betekent dat u als B&B staat geregistreerd, dat wil zeggen, logies en ontbijt ?

 

Een B&B kan in vele gevallen - zo niet, in alle gevallen -  slechts worden toegestaan door het verlenen van een omgevingsvergunning voor het afwijken van de planologische regels van het bestemmingsplan.

 

In welke relatie staat het zwembad met het verlenen van logies ?

Is het gebruik van het zwembad in de omgevingsvergunning opgenomen ?

Om tot de kern van de zaak te komen ... wat staat er in de verleende omgevingsvergunning ?

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Ondernemeneer zei:

Dit is afhankelijk van de gemeente waarin je woont en het bestemmingsplan van de locatie. Het is daarom raadzaam om contact op te nemen met de eigen gemeente.

 

Deze opzet is ontstaan uit contact met de gemeente, want als sauna/zwembad mocht de zaak voor september niet open in het huidige corona-regiem. Maar als B&B wel. Dus nou wordt er een bedje gedekt bij de sauna.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ja klopt , we hebben nu even tijdelijk een bsn voor zwembad omdat ze heel moeilijk doen om de sauna deze is dus ook ontkoppelt , alleen nu willen ze ons stangen zodat ik geen blikje drinken aan me klanten mag geven of verkopen desnoods wil ik ze gratis mee geven want in zo een Spa krijg je vaak dorst dus vandaar bijvoorbeeld zo een automaat nee geen alcohol echt alleen frisdrank mvg

Link naar reactie
  • 0
Op 29-5-2020 om 12:21, Cosara zei:

Betekent dat u als B&B staat geregistreerd, dat wil zeggen, logies en ontbijt ?

 

Een B&B kan in vele gevallen - zo niet, in alle gevallen -  slechts worden toegestaan door het verlenen van een omgevingsvergunning voor het afwijken van de planologische regels van het bestemmingsplan.

 

In welke relatie staat het zwembad met het verlenen van logies ?

Is het gebruik van het zwembad in de omgevingsvergunning opgenomen ?

Om tot de kern van de zaak te komen ... wat staat er in de verleende omgevingsvergunning ?

 

Ja nu heb ik me weer als zwembad ingeschreven kvk maar nu kan de gemeente niks meer zeggen en. Nu gaan ze dan moeilijk doen om drinken volgens hun mag dat niet genuttigd worden maar de mensen drogen nu letterlijk uit ik wil het zelfs gratis mee geven zou dat mogen denkt u ? Mvg

Link naar reactie
  • 0
Op 30-5-2020 om 12:56, TwaBla zei:

 

Deze opzet is ontstaan uit contact met de gemeente, want als sauna/zwembad mocht de zaak voor september niet open in het huidige corona-regiem. Maar als B&B wel. Dus nou wordt er een bedje gedekt bij de sauna.

Ja klopt nou bb mocht eerst wel in de gemeente maar ineens weer niet ook zo iets vreemds .., dus ik ben binnen zwembad geworden , dat mag nu hebben ze niks meer op ons maar nu mag ik geen blikjes drinken meer verkopen of gratis meegeven het is zo erg ... ze zeggen dat er geen horeca mag maar ik schenk niks en nu zeggen Ze in dit pand mag geen eten of drinken genuttigd worden .. nou dan gaan er echt mensen flauw vallen denkik ... mvg

Link naar reactie
  • 0

 

Typisch voorbeeld van ambtelijk pesten. Bel eens met iemand van een lokale partij of een lokale krant.

 

Een tankstation of een kiosk verkoopt ook frisdrank zonder horecavergunning.

 

Vraag degene die jullie zo behandelt naar zijn/haar naam. Ambtenaren zijn als de dood voor persoonlijke verantwoordelijkheid.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
Op 30-5-2020 om 12:56, TwaBla zei:

 

Deze opzet is ontstaan uit contact met de gemeente, want als sauna/zwembad mocht de zaak voor september niet open in het huidige corona-regiem. Maar als B&B wel. Dus nou wordt er een bedje gedekt bij de sauna.

Goede dag , ja dat denk ik ook ze komen nu steeds controleren op op de eerste brief wilde ze juist dat ik alleen logie was en geen tijd blokken verhuurde , en de 2 e brief willen ze nu juist wel blokken verhuur en absoluut geen logie meer en zelfs geen drinken meer nuttigen nu zijn ze zelfs binnen geweest een hele inval of ik me wel aan de regels houd gelukkig wel en nu zijn ze wsl nog bozer omdat ik een rechtzaak was gestart toen ze mij dicht gooide vanwegen corona 

Link naar reactie
  • 0
Op 6-6-2020 om 20:07, TwaBla zei:

Typisch voorbeeld van ambtelijk pesten ...

Lijkt mij eerder een goed voorbeeld van wederzijdse gebrekkige communicatie.

 

1 uur geleden, Patricia Vip spa zei:

... en nu zijn ze wsl nog bozer omdat ik een rechtzaak was gestart toen ze mij dicht gooide vanwegen corona.

“de aanval is de beste verdediging” zal hier geen overwinning opleveren.

Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
Op 29-5-2020 om 00:09, R.I.P. - Benm zei:

Ga je er alleen frisdrank mee verkopen, of bijvoorbeeld ook blikjes bier of andere alcoholische dranken?

Alcoholische drank verkopen via een automaat is vragen om sluiting. Hoe ga je dat qua leeftijd controleren?

 

In sommige gevallen kan je beter vragen om vergiffenis dan om toestemming. Ik denk dat dit zo'n gevalletje is. Een goeie gebruikte automaat voor snoep en blikjes koop je voor rond de € 1.000,00 en die blijft zijn geld aardig waard. Je risico is minimaal. En in Nederland is het altijd eerst waarschuwen en dan pas boetes maken. Je doet hier niemand kwaad mee. Ik zeg gewoon doen.

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Patricia Vip spa zei:

..ze komen nu steeds controleren op op de eerste brief wilde ze juist dat ik alleen logie was en geen tijd blokken verhuurde , en de 2 e brief willen ze nu juist wel blokken verhuur en absoluut geen logie meer en zelfs geen drinken meer nuttigen nu zijn ze zelfs binnen geweest een hele inval of ik me wel aan de regels houd 

 

Lokale ambtenaren (en wethouders) gaan soms op lokaal niveau handhaven als zotten in een porseleinkast. Ze zien die saunabusiness waarschijnlijk als een Sodom & Gomorra dus nu zijn ze aan het mini-managen. Houd vast aan die verwarrende brieven, maar maak duidelijk dat jij liever niet via de rechter een schadevergoeding wil eisen. Gewoon een simpel compromis op basis van een gebalanceerde uitleg van de geldende coronaregels. 

 

In de huidige omstandigheden mag je al weer groepen van dertig toelaten, mits ze niet te dicht bij elkaar komen. :face-with-rolling-eyes:

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Markilanosz zei:

Alcoholische drank verkopen via een automaat is vragen om sluiting. Hoe ga je dat qua leeftijd controleren?

 

Door een id-kaart of rijbewijs in te moeten steken - ik heb het in Duitsland wel eens gezien bij sigarettenautomaten. In Belgie staat zelfs ergens een automaat waar je hele kratten uit kunt halen, beetje vergelijkbaar met zo'n febo muur maar dan groter. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 141 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.