• 0

Starten Voedingssupplementenlijn (Fitness)

Hallo allemaal,

 

Ik ben momenteel bezig met het starten van mijn voedingssupplementenlijn. Ik wil beginnen met het uitbrengen van een pre workout en mij hierop volledig focussen. Echter heb ik nog een aantal vragen met betrekking tot de administratie waar ik zelf niet helemaal uitkom.

De vragen:

1. Ik zie dat voedingssupplementen zoals vitaminen en mineralen onder het btw tarief 9% vallen. Ik vraag mij echter af of dit bij mijn pre workout ook het geval is, aangezien er geen duidelijke vermelding staat op de site?

Link:

(https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/goederen_9_btw/voedingsmiddelen/voedingspreparaten_en_voedingssupplementen)

 

2. Met betrekking tot mijn marketing wil ik influencers gebruiken. Nu heb ik mij inmiddels wat ingelezen over sponsoring en daarbij is te zien dat sponsoring aftrekbaar is aan je kosten. Als ik dus bijvoorbeeld 50 euro overmaak aan een influencer. Kan ik dit dus uiteindelijk aftrekken als ik aantoon dat dit zakelijke kosten betreft.

 

3. Gerelateerd aan vraag 2. Ik wil mij richten op micro-influencers. Hoe kan ik aantonen aan de belasting dat de 50 euro die ik naar ze overmaak daadwerkelijk zakelijke kosten betreft. Deze micro influencers zijn namelijk geen zzp'er of iets, waardoor zij geen factuur of iets kunnen verzenden. Mag je ook zomaar dan een bedrag van 50 euro overmaken naar zo'n persoon?

 

Ik kijk uit naar jullie antwoorden!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Geen idee over je btw vraag, maar volgens mij kunnen je micro-influencers een kwitantie uitschrijven voor de betaling. Met de kwitantie kun jij je boekhouding op orde houden en kan je dit als zakelijke kosten opvoeren in je belasting zaken. 

 

Een boekhouder kan dit soort vragen voor je beantwoorden, net als de btw vraag.

aangepast door whoeier
typo
Link naar reactie
  • 0

Ook niet-ZZP-ers mogen een factuur versturen, maar als ze niet btw-plichtig zijn, mogen ze geen btw in rekening brengen.

 

Daarnaast zal het nuttig zijn andere bewijzen in je administratie te bewaren, zoals je correspondentie met de microinfluencer waaruit een overeenkomst duidelijk is en de bewijzen dat er ook daadwerkelijk iets met je bijdrage is gedaan.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 85 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.