• 0

Experts gezocht op het gebied van bedrijfsbeëindiging

Tips binnen bedrijfsbeëindiging; verhuren, verkopen, bedrijfsovername en pachten

 

Mijn ouder hebben ondertussen al ruim 25 jaar een kwekerij in Gendt. Helaas is mijn vader op 24 juli, op 57-jarige leeftijd plotseling overleden. Drie weken na het overlijden begon het snijseizoen en heb ik mijzelf sterk moeten ontwikkelen binnen het bedrijf. Aangezien ik het bedrijf niet wil overnemen hebben wij besloten het bedrijf te beëindigen en zijn wij de vervolgstappen aan het inventariseren. Tevens volg ik de opleiding Ondernemerschap & Retail Management aan de HAN in Nijmegen en ben ik toegekomen aan de laatste fase van mijn afstuderen. Voor mijn afstudeerproject probeer ik de bedrijfsbeëindiging op een juiste manier te laten verlopen en wil ik mogelijke scenario’s in kaart brengen voor de toekomst van het bedrijf/ een ander tuinbouwbedrijf.

De volgende scenario's ben ik aan het uitwerken:

Scenario 1: Bedrijfsovername door Marco Peters

Scenario 2: Pand wordt verhuurd aan een extern bedrijf/tuinder

Scenario 3: Bedrijf wordt gepacht door een tuinder

Scenario 4: Bedrijf, inclusief woonhuis wordt verkocht

Daarnaast ben ik een stappenplan aan het ontwikkelen voor een bedrijfsbeëindiging binnen de agrarische sector. Uiteraard heb ik hiervoor veel literatuur online kunnen vinden, maar ben ik ook opzoek naar de (vrijblijvende) mening van experts. Wellicht zie ik dingen over het hoofd of zijn er cruciale punten die vaak worden vergeten binnen een bedrijfsbeëindiging.

 

Ik begrijp dat er veel belangrijke ‘haakjes’ zijn waar aan gedacht dient te worden bij uitwerking van de bovenstaande scenario’s. Ik wil hier graag meer over te weten komen, om dit op een juiste manier mee te nemen binnen het onderzoek.

 

Wellicht wilt/kunt u mij hierbij helpen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Hi Marco,

 

welkom op ondernemersforum Higherlevel. Alsnog gecondoleerd met het overlijden van jouw vader en succes met afstuderen onder deze omstandigheden.

 

Mijn vraag is eigenlijk waarom je het bedrijf niet zou willen overnemen of voortzetten met jouw moeder. En zijn er inderdaad werknemers in de kwekerij werkzaam?

 

Hoe goed of slecht staat/ligt de markt voor jullie product erbij (zelfde vraag voor de financiële postie van de onderneming die hier niet expliciet beantwoord hoeft te worden) en is er enige flexibiliteit om over te schakelen op een ander product?

 

Heb je al gesproken met branche-expert of de bank?

 

Ken je de Ansoff-matrix?

 

Hoe oud ben je zelf en hoe staan jullie er voor met het oogstseizoen van dit jaar? Want dit lijk ook weer aaanstaande...

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 167 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.