• 0

Hoe starten met opkopen faillissement partijen

Ik ben aan het kijken naar het uitbreiden van assortiment en inkoop kanalen.

Momenteel koop ik al mijn producten via standaard groothandels maar ben aan het kijken om dat in de toekomst uit te breiden met het opkopen van partijen uit faillisementen maar ook partijen retouren en restpartijen.

Dat wil ik niet direct op heel grote schaal gaan doen maar wel langzaam wat mee experimenteren en wat ervaring mee opdoen.

 

Nu zijn er tal van facebook groepen waar partijen aangeboden worden net als websites als BVA en andere.

Het gaat mij dan specifiek om partijen met consumenten producten.

 

De vraag is hoe je daar nu een beetje tussenkomt. kopen van handelaren op facebook is leuk, maar dan zit je 1 a 2 treden telaag en zitten er dus 1 of meer partijen tussen de bron en mij die ik liever zou overslaan.

 

Hoe werkt dit en hoe kom je bij de bron terecht?

Is nieuw voor me dus opzoek naar info hoe die verkopers op facebook aan de partijen komen en hoe je in contact komt met de verkopers daarvan (curatoren?)

Moet je dan curatoren.nl in de gaten houden en daar dan berichten gaan sturen naar curatoren?

 

Toevallig kwam ik van de week ergens een melding tegen van een partij die failliet gegaan was en heb daarbij een bericht naar de curator gestuurd. maar waarschijnlijk daarbij al telaat aangezien die al ruim maand terug failliet gegaan was en de boel dus mogelijk al verkocht is (zover er wat was).

 

hopelijk kan iemand me beetje op weg helpen om wat wijzer te worden van deze manier van inkopen zodat ik daar eens wat mee kan experimenteren en van leren.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Op 29-5-2020 om 16:01, sca_ zei:

Hier vind je de laatste uitspraken van faillissement en welke curator aangesteld is: https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/bekendmakingen . 

 

Het staat je vrij om de curator te benaderen en een bod op de boedel te doen. 

 

Is dat uit ervaring dat andere opkopers dat zo doen?

Kan me namelijk voorstellen dat een curator daar ook niet op te wachten zit als hij 1 a 2 dagen nadat hij aangesteld is en dus nog geen idee heeft wat er verkocht moet worden al overladen wordt met mails van tal van opkopers  die hem vragen door te geven wat er voor verkoop beschikbaar is.

 

heb daar eens in zitten bladeren en is heel lastig uit die lijst te beoordelen of daar iets interessants uit kan komen. je moet vrijwel elke naam dan googelen om te kijken wat ze deden en of daar mogelijk interessante voorraad uit vrij kan komen (op zich niet erg, maar misschien niet de meest efficiënte manier)

Link naar reactie
  • 0
Op 29-5-2020 om 17:01, Rik · zei:

Bij faillissementsdossier zie je veilingen staan.

Daar kun je je ook inschrijven op een nieuwsbrief.

En misschien je je ook wel aanmelden bij de diverse veilinghuizen.

 

https://www.faillissementsdossier.nl/nl/veilingen

bedankt, ga daar eens kijken en aanmelden.

zal waarschijnlijk per curator afhankelijk zijn of ze dit gebruiken of een partij als BVA of dat ze andere opkopers hebben vermoed ik.

voorheen was Hahebo een hele grote opkoper van dat soort zaken die dan weer op de markt bracht, maar die is zelf onlangs failliet gegaan.

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Daniel_Nijmegen zei:

Kan me namelijk voorstellen dat een curator daar ook niet op te wachten zit als hij 1 a 2 dagen nadat hij aangesteld is en dus nog geen idee heeft wat er verkocht moet worden al overladen wordt met mails van tal van opkopers  die hem vragen door te geven wat er voor verkoop beschikbaar is.

 

Ik had de indruk dat Sca bedoelde dat je een bod op de hele boedel doet en ik kan me voorstellen dat de curator dat prettig vindt, want het scheelt een hoop rompslomp en je kunt een betere prijs realiseren.

 

Misschien dat StevenK hier iets over kan zeggen, volgens mij zit hij in die hoek.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, Branko Collin zei:

Ik had de indruk dat Sca bedoelde dat je een bod op de hele boedel doet en ik kan me voorstellen dat de curator dat prettig vindt, want het scheelt een hoop rompslomp en je kunt een betere prijs realiseren.

 

dat kan ik me voorstellen dat een curator geïnteresseerd is in een partij die de volledige boedel overneemt of nog beter het hele bedrijf met ook personeel, dat is uiteraard altijd de beste situatie voor een curator.

 

Mij gaat het dus echter enkel/voornamelijk** om de voorraad consumenten producten. Dus om de verkoop voorraad van (web)winkels.

 

** verduidelijking: de voorraad is het meest interessant, maar op langere termijn zou zeker optie kunnen zijn om ook wat aanverwante zaken als magazijn stellingen en inboedel over te nemen om het voor de curator interessant te maken en  de beste prijs te kunnen krijgen. die zaken moet ik dan enkel daarna zo snel mogelijk weer (als partij) zien door te verkopen aan andere partij.

Hoewel je dan al snel op een apart bedrijf daarvoor uitkomt die de partijen opkoopt, wat interessant is doorverkoopt (tegen bijna inkoop) aan mijn andere bedrijf en de rest als partijen verkoopt aan andere opkopers.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Je zou ook eens kunnen kijken naar de retourverwerking in jouw business (of totaal andere sectoren) want dat gaat om grote volumes. Voor alle winkels opgeteld gaat het om 8% van de afzet (Amerikaanse cijfers) en bij webwinkels gaat het om hoge double digits. Bij Zalando lag het lang boven de 50%. Die returns gaan slechts deels (20%) terug in de verkoop, want het merendeel (70%) wordt elders gedumpt of gaat naar het afval (10%). Degene die het elders dumpen, zien hun returns liever niet op de eigen thuismarkt.

 

Voorbeeld van een Amerikaanse returnshop is Blinq.

 

Kijk eens in Duitsland of Scandinavië! :smiling-face-with-sunglasses:

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

retouren noemde ik al even ja.

Weet dat daar veel uitkomt en zie die partijen regelmatig aangeboden op b.v. facebook.

Weet dat er van b.v. Bol ook veel van dat soort partijen komen (en ook weer opnieuw op bol verkocht worden door externe partijen) maar nog niet kunnen vinden waar die aangeboden worden.

Overigens is dat niet geschikt om mee te starten. daarvoor moet je echt capaciteit hebben, niet enkel om op te slaan maar ook personeel om te verwerken.

Alles moet gecontroleerd worden (ik weet uit ervaring hoe bol.com klanten retour sturen), schoongemaakt en weer netjes ingepakt.

Heb er wel interesse in maar zou dat nu niet kunnen verwerken.

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Samblend zei:


Jaren terug had ik mij hierin verdiept. Ik kwam zelf niet verder dan Bstock auctions.

 

Grote webshops bieden hier retouren of overproductie aan. Amazon.eu, groupon, Toys zijn een van de grote namen die aanbieden via Bstock.

bedankt, interessante site. is van Amazon zelf zag ik.

Maar staan wel interessante partijen op. die heb ik aan mijn favorieten toegevoegd.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 257 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.