• 0

Pakketten en verzendkosten, kunnen er nog lage tarieven zijn?

 

Ik zit momenteel in oriënterende  en onderzoeksfase, voordat ik start met mijn webshop van sieraden. Onlangs ben ik op web gaan kijken over mogelijke zakelijk pakketten versturen via PostNL etc, maar dat was schokkend, klopt het dat het minimaal zal 6 euro kosten alleen binnen NL, een normale pakket tarief dus, terwijl Ik dacht er zouden misschien abonnementen of contracten zijn voor ondernemers met flinke voordeel, maar dat blijkt niet zo te zijn,  of heb ik het mis? Ik zou het liefst mijn producten wereldwijd willen bezorgen, hoe moet ik dat straks dan aanpakken voor een kleine pakket van bijvoorbeeld een armbandje of ring maar kunnen ook wat grotere sieraden zijn tussen 500g- tot5 kg hooguit, moet ik straks minimaal 20 euro rekenen aan verzendkosten als de klant buiten de grenzen komt, hoe doen jullie dat? En ik had me bedacht de verzendkosten aan mijn productprijs te berekenen i.p.v los, maar zo schieten de prijzen straks allemaal veel te hoog, wat raden jullie mij aan en wat is jullie persoonlijke aanpak en ervaring met bezorgingen?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Goedenavond Bernna,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.


Wat is jouw verwachte gemiddelde verkoopbedrag en aantal jaarlijkse zendingen?

 

Praktijk is naar ik vrees dat je de verzendkosten zou moeten inprijzen in de productprijs of bied je iets heel unieks of exclusiefs aan?

 

Heb je enig idee wat er allemaal zou moeten gebeuren voor verzending van jouw handel en hoe druk de verschillende pakketdiensten momenteel zijn?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
Op 30-5-2020 om 21:52, Highio zei:

Goedenavond Bernna,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.


Wat is jouw verwachte gemiddelde verkoopbedrag en aantal jaarlijkse zendingen?

 

Praktijk is naar ik vrees dat je de verzendkosten zou moeten inprijzen in de productprijs of bied je iets heel unieks of exclusiefs aan?

 

Heb je enig idee wat er allemaal zou moeten gebeuren voor verzending van jouw handel en hoe druk de veschillende pakketdiensten momenteel zijn?

 

Groet,

 

Highio

Dankje wel Highio!

 

Dat is wel heel goede vraag alleen het is lastig dingetjes om te zeggen nu hoeveel pakketten precies, ik weet dat dat verwacht wordt van een goede ondernemer maar gezien alles wat ik nu doe van A tot Z, doe ik helemaal alleen,  heb ik niet de neiging om razendsnel te groeien en gelijk veel te verkopen maar juist kleine stevige stapjes zetten, misschien is dit groot fout? maar een schatting voor eerste half jaar doe ik  tussen 20 en 100 pakketten per maand. 

 

Dit is ook wat ik bedoel, ik  zou  het liefst de verzendkosten in mijn productprijzen willen berekenen maar het blijft zeer lastig als het zo duur is , zeker als ik  wil ook wereldwijd leveren, vooral omdat ik verwacht veel vraag en interesse  uit buitenland in mijn producten. En ja inderdaad, mijn aanbod zal erg onderscheidend zijn dan wat we vooral van de Nederlandse markt gewend zijn.

 

Momenteel ga ik nog niet van start, maar verwacht ergens in september of pas eind van het jaar. Hopelijk tot die tijd doen de pakketdiensten en transporten beter dan nu, ma ja dan is dat weer tegen de kerst.

 

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Bernna zei:

Ik zou het liefst mijn producten wereldwijd willen bezorgen, hoe moet ik dat straks dan aanpakken voor een kleine pakket van bijvoorbeeld een armbandje of ring maar kunnen ook wat grotere sieraden zijn tussen 500g- tot5 kg hooguit, moet ik straks minimaal 20 euro rekenen aan verzendkosten als de klant buiten de grenzen komt, hoe doen jullie dat?

 

Dat hoeft niet per se zo duur te zijn: Als het door een brievenbus past (max 3.2 cm dik), en niet zwaarder is dan 2 kg, dan zijn de tarieven afhankelijk van een gewicht en bestemming iets tussen 1.50 en 9 euro. Nadeel van zenden als brief is dat je geen track&trace hebt, iets dat nogal vervelend is als je dure goederen wilt verzenden. Voor een armband of ring van niet-edelmetaal met een waarde van minder dan zeg 50 a 100 euro is het wel een optie. Uiteraard kunnen je klanten je wel oplichten door te stellen niets ontvangen te hebben, en je hebt dan geen enkel bewijs dat je het uberhaupt verzonden hebt, laat staan dat het is aangekomen (en dat laatste is jouw verantwoordelijkheid).

Link naar reactie
  • 0
Op 31-5-2020 om 00:36, R.I.P. - Benm zei:

 

Dat hoeft niet per se zo duur te zijn: Als het door een brievenbus past (max 3.2 cm dik), en niet zwaarder is dan 2 kg, dan zijn de tarieven afhankelijk van een gewicht en bestemming iets tussen 1.50 en 9 euro. Nadeel van zenden als brief is dat je geen track&trace hebt, iets dat nogal vervelend is als je dure goederen wilt verzenden. Voor een armband of ring van niet-edelmetaal met een waarde van minder dan zeg 50 a 100 euro is het wel een optie. Uiteraard kunnen je klanten je wel oplichten door te stellen niets ontvangen te hebben, en je hebt dan geen enkel bewijs dat je het uberhaupt verzonden hebt, laat staan dat het is aangekomen (en dat laatste is jouw verantwoordelijkheid).

 

Is dat gemiddelde 9 euro voor binnen de EU of ook daarbuiten? 

 

Precies, dat is dan weer de nadeel als er geen track en trace is en er zijn genoeg mensen met zonder al veel moeite kunnen oplichten en daar zit ik niet op te wachten vooral als een starter, maar wat zou dan zo'n pakket 'wel met track&trace' van gemiddeld 2kg, kunnenn kosten?  Ik weet niet of jij ook een webshop runt en hoeveel je aan pakketten besteedt?

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Je moet je niet druk maken om de verzendkosten ,maar die kosten gewoon meenemen in je ondernemingsplan. Je zou daarbij bijvoorbeeld kunnen proberen meer dan één shop op te zetten, de éne met 'verzendkosten inbegrepen', de volgende met 'gratis verzending vanaf xxx' en de derde met aparte verzendkosten. En natuurlijk je productprijs afstemmen in elk van die shops. Puur om te kijken wat voor jouw doelgroep het beste werkt.

En hoeveel die kosten zijn, dat zie je met een drup op de knop op de site van de verzenders, maar je kunt ook gebruik maken van bijvoorbeeld een dienst als Sendcloud.

Ik heb zelf weliswaar geen shop, maar de afgelopen tijd een verzameling goeddeels verkocht via een platform en verzonden over heel de wereld. Voor mij of althans mijn klanten, was het geen enkele belemmering dat ik verzendkosten apart in rekening bracht. In sommige gevallen wel tot 65 euro op een order van 300 euro. 

Tenzij je in een markt gaat opereren waar generieke producten verkocht worden en prijs en service je onderscheidende vermogen bepalen, zou ik een prijsmodel definiëren waarin je voldoende marge hebt, zodat hoe je per order precies met die kosten uitkomt niet meer uitmaakt.

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Bernna zei:

Is dat gemiddelde 9 euro voor binnen de EU of ook daarbuiten? 

 

In principe geldt dat tarief voor de hele wereld. 

 

Als je het pakket met track&trace wilt verzenden heb je wel prijsverschillen. Even aangenomen dat het minder dan 2 kilo weegt, zit je voor verweggistan aan ca 30 euro, ongeveer 13 euro voor be/de/fr/es, en ca 20 euro voor de rest van de EU. 

 

Dat zijn de postNL tarieven. Als je iets van 5 tot 10 kilo wereldwijd wilt verzenden lopen de kosten op tot 145 euro - dan kun je beter naar alternatieven als DHL kijken waarbij dezelfde dienst 30 tot 56 euro kost afhankelijk van hoe gek het land van bestemming is. 

Link naar reactie
  • 0
7 uur geleden, Bernna zei:

gemiddeld 2kg

Wie bestelt er gemiddeld voor 2 kilo aan sieraden ... Mr. T.? 😉

 

DPD heeft de gunstigste tarieven voor brievenbuspakjes. Bij DPD en DHL is de track & tracé van brievenbuspakjes nauwkeuriger en betrouwbaarder dan bij PostNL, omdat bij PostNL alles wordt gescand nog vóórdat de bezorger aan zijn ronde begint.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Gewoon eerst zo snel mogelijk binnen Nederland beginnen. Als het product goed is (internationale vraag heeft) dan kun je ook voor andere distributiemodellen kiezen.

 

Zie ook deze, want dat weet nog lang niet iedereen: Online frankeren buitenland

 

Denk ook aan algemene voorwaarden en informatieplicht m.b.t. retourzendingen, misschien is dat zelfs nog wel belangrijker dan een verzendtarief.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, StevenK zei:

Je moet je niet druk maken om de verzendkosten ,maar die kosten gewoon meenemen in je ondernemingsplan. Je zou daarbij bijvoorbeeld kunnen proberen meer dan één shop op te zetten, de éne met 'verzendkosten inbegrepen', de volgende met 'gratis verzending vanaf xxx' en de derde met aparte verzendkosten. En natuurlijk je productprijs afstemmen in elk van die shops. Puur om te kijken wat voor jouw doelgroep het beste werkt.

En hoeveel die kosten zijn, dat zie je met een drup op de knop op de site van de verzenders, maar je kunt ook gebruik maken van bijvoorbeeld een dienst als Sendcloud.

Ik heb zelf weliswaar geen shop, maar de afgelopen tijd een verzameling goeddeels verkocht via een platform en verzonden over heel de wereld. Voor mij of althans mijn klanten, was het geen enkele belemmering dat ik verzendkosten apart in rekening bracht. In sommige gevallen wel tot 65 euro op een order van 300 euro. 

Tenzij je in een markt gaat opereren waar generieke producten verkocht worden en prijs en service je onderscheidende vermogen bepalen, zou ik een prijsmodel definiëren waarin je voldoende marge hebt, zodat hoe je per order precies met die kosten uitkomt niet meer uitmaakt.

 

Bedankt voor het idee, alleen meerdere webshops is best een gedoe, vergt dubbel energie en tijd, focus ik me maar liever volledig op1 shop. 

Voor mij is dat totaal nieuw en als ik de verzendkosten zie , de vraag ;of een webshopper enig winst kan maken, spookt dan gelijk in mijn hoofd:D, maar het blijft eerst uitproberen en dan pas zien wat wel werkt en wat niet. 

Voor grote prijzen zoals 300€ denk ook niet zo'n verzendkosten een probleem te zijn, maar als het komt op sieraden neer en ik wil grote publiek bereiken, jong en oud, je wilt niet te duur ook niet goedkoop zijn, dat blijft wel een dingetje...maar praktijk leert

Link naar reactie
  • 0
17 uur geleden, R.I.P. - Benm zei:

 

In principe geldt dat tarief voor de hele wereld. 

 

Als je het pakket met track&trace wilt verzenden heb je wel prijsverschillen. Even aangenomen dat het minder dan 2 kilo weegt, zit je voor verweggistan aan ca 30 euro, ongeveer 13 euro voor be/de/fr/es, en ca 20 euro voor de rest van de EU. 

 

Dat zijn de postNL tarieven. Als je iets van 5 tot 10 kilo wereldwijd wilt verzenden lopen de kosten op tot 145 euro - dan kun je beter naar alternatieven als DHL kijken waarbij dezelfde dienst 30 tot 56 euro kost afhankelijk van hoe gek het land van bestemming is. 

 

Thx voor de info, zo wordt mij steeds duidelijker dat PostNL de duurste en minst handige keuze is ... moet nog ff verder kijken en tarieven vergelijken 

Link naar reactie
  • 0
15 uur geleden, Ward van der Put zei:

Wie bestelt er gemiddeld voor 2 kilo aan sieraden ... Mr. T.? 😉

 

DPD heeft de gunstigste tarieven voor brievenbuspakjes. Bij DPD en DHL is de track & tracé van brievenbuspakjes nauwkeuriger en betrouwbaarder dan bij PostNL, omdat bij PostNL alles wordt gescand nog vóórdat de bezorger aan zijn ronde begint.

 

Hahah, nou ik heb ook wel grote sieraden tussen en die materialen kunnen aardig wat wegen, en als er nog verpakking bijkomt dan is 2kg zomaar bereikt, denk ook aan als een klant meerdere bestellingen tegelijk maakt..

 

Dat is heel fijn om te weten!

Hebben brienvenbuspakjes ook track&trace? Dat zou heel mooi zijn

Link naar reactie
  • 0
12 uur geleden, Highio zei:

Gewoon eerst zo snel mogelijk binnen Nederland beginnen. Als het product goed is (internationale vraag heeft) dan kun je ook voor andere distributiemodellen kiezen.

 

Zie ook deze, want dat weet nog lang niet iedereen: Online frankeren buitenland

 

Denk ook aan algemene voorwaarden en informatieplicht m.b.t. retourzendingen, misschien is dat zelfs nog wel belangrijker dan een verzendtarief.

 

Groet,

 

Highio

 

Daar denk ik ook aan of ik eerst niet alleen binnen NL moet starten, zal de link nog goed doornemen👍

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

dat formaat kun je versturen als 'brief' zonder track/trace

R.I.P. - Benm, je mag officieel geen goederen meer als (aangetekende) briefpost internationaal versturen met PostNL. DHL had een brievenbuspakje/parcel letter voor bijvoorbeeld België en Duitsland, maar dat product wordt voor zover ik weet niet meer aangeboden. Zie mijn eerdere verwijzing.

 

Topic starter denkt overigens aan een aantal maandelijkse zendingen, waarop best kortingen mogelijk zijn, direct bij pakketdiensten (ook bij PostNL) en anders bij stapelaars. Gewoon een kwestie van starten zoals ik eerder adviseerde en navraag doen.

 

Binnen Nederland biedt verzending naar afhaalpunten van de verschillende pakketdiensten ook een stevige prijskorting.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad zo, maar in de praktijk maakt het niet zoveel verschil. 

 

Je mag bijvoorbeeld best een brief sturen met daarbij een balpen met bedrijfslogo of iets dergelijks. Het kan wel lastiger worden als het iets is met een hogere waarde, wat bij sieraden best het geval kan zijn, maar dan wil je wellicht ook wel betalen voor track & trace. 

 

Wat de grens van 'goederen' precies is blijft onduidelijk: het is praktisch min of meer het punt waarbij je het niet heel erg vindt als de zending verloren zou gaan, of domweg als je dat risico kunt nemen als je de ontvanger vertrouwd. Het is niet zo dat een 'brief' per se alleen maar papier mag bevatten, je kunt bijvoorbeeld best een dvd, usb stick of iets dergelijks versturen als zijnde een brief. 

 

Voor zover ik weet is het idee achter het verbod om goederen als 'brief' te verzenden dat je daarmee  invoerrechten en dergelijke zou kunnen omzeilen. Vanuit nederland bezien lijkt me dat niet heel waarschijnlijk, maar de andere kant op wel: bijvoorbeeld smartphones van honderden euro's die  als "brief" naar europa verzonden werden en daardoor btw en invoerrechten wisten te ontwijken. 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.