• 0

Pakket uit china belasting

Hai ik heb goederen uit china ingekocht op aliexpress voor €116 incl. verzendkosten. Nu heb ik een poos later een sms gekregen van DHL over extra kosten die erbij zijn gekomen. Dit was een bedrag van €82,86. Deze heb ik betaald maar ik vraag mij nu af wat ik hiervan mag aftrekken als voorbelasting. Ik heb een screenshot gemaakt waarop de kosten duidelijk te zien zijn.  Deze screenshot kun je zien met de volgende link:

 

https://ibb.co/58JcD5Y 

 

Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

8 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Anoniem657

 

Onder de balk "BTW" staat "Import Taxes". Je zou dus denken, dat die Euro 65,31 enkel de BTW is over de waarde van de goederen. Aangezien je echter maar voor Euro 116,- besteld hebt, zou de BTW maar Euro 24,31 moeten zijn. De rest, Euro 58,55 is dan waarschijnlijk het bedrag voor de Invoerrechten. Maar dat lijkt me ook onwaarschijnlijk tenzij je iets gekocht hebt, waar een dumpingheffing over wordt geheven (fietsen bijvoorbeeld). Je kunt het beste DHL een specificatie van de Import Taxes vragen. Je mag alleen de BTW als voorheffing aftrekken. Niet de invoerrechten.

 

Een 2e mogelijkheid, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk, is dat de aangegeven waarde van Euro 116,- door de douane niet geaccepteerd werd en er een schatting van de werkelijke waarde is gemaakt. Maar dat alles kom je alleen van DHL te weten.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Heb dit zelf ook een keer gehad. DHL maakt inderdaad een schatting van de waarde op basis van het gewicht. Contact opgenomen met DHL, maar uiteindelijk niet verder gekomen. Ging meer tijd inzitten dan het waard was.

 

Wat wij toen met de BTW hebben gedaan kan ik even niet meer herinneren .

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
Op 1-6-2020 om 11:03, ChinaTradeConsult zei:

De rest, Euro 58,55 is dan waarschijnlijk het bedrag voor de Invoerrechten.

De grens voor het heffen van invoerrechten ligt op 150 Euro excl. transport verzekeringskosten. Aan de andere kant, 65 Euro BTW komt overeen met een zendingwaarde van ruim 300 Euro, waardoor er wel weer sprake kan zijn van heffing van invoerrechten, tenzij het om een nultarief gaat. Echter als er toch invoerrechten in zitten had  DHL de bedragen moeten splitsen. DHL is inderdaad de enige die dit uit kan leggen.

Link naar reactie
  • 1
1 uur terug, ChinaTradeConsult zei:

Geldt deze grens van Euro 150,- ook voor dumpingheffing?

De vrijstelling geldt voor zowel douanerechten en "heffingen van gelijke werking". Uitzonderingen zijn er voor alcoholhoudende producten, parfum en toiletwater en

 tabaksproducten.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Regelmatig ook hiermee te maken. Zorg dat er altijd een goede factuur bij de zending zit met daarop de waarde van de goederen en de verzendkosten.

Als dit er niet bij zit zal DHL inderdaad een schatting maken van de waarde en verzendkosten. Dat valt altijd te hoog uit.

 

In dit geval is 65,31 de BTW die je als voorbelasting mag gebruiken.

aangepast door Kevins93
typo
Link naar reactie
  • 0
58 minuten geleden, Kevins123 zei:

In dit geval is 65,31 de BTW die je als voorbelasting mag gebruiken.

 

Dat kun je zo niet zeggen. Als er BTW over de zending is berekend, is de waarde boven Euro 150,- geschat. In dat geval kan het best zijn dat een gedeelte van deze Euro 65,31 invoerrechten zijn. Je zult dus echt DHL om een specificatie moeten vragen.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0
Op 3-6-2020 om 09:18, Kevins123 zei:

In dit geval is 65,31 de BTW die je als voorbelasting mag gebruiken.

In theorie zou je er op mogen vertrouwen dat je van een gerenommeerd bedrijf als DHL een correcte factuur ontvangt en de bedragen mogen gebruiken die zei erop gezet hebben. In dat geval wordt het aftrekbare bedrag 68,36 Euro, want er staat ook nog 3,05 Euro BTW bij de Advance Payment Fee,

N.m.m. is heel deze factuur nogal twijfelachtig, een Advance Payment Fee (voorschotprovisie) is voor zover ik weet belast met 0%.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 284 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.