• 0

product ompakken

Beste leden,

 

Mijn volgende vraag;

 

Ik heb een schoonmaakmiddel van een gerenommeerd merk die ik geconcentreerd kan inkopen.

 

Ik wil dit, op basis vanuit de fabriek voorgeschreven ratio, bottelen en los verkopen.

Het product wordt netjes gedistribueerd in NL.

We willen de juiste voorgeschreven ratio op de markt brengen.

 

We hebben geen toestemming gevraagd en we denken die ook niet te krijgen.

We gebruiken de juiste voorgeschreven verpakkingsmateriaal.

We zullen niet aanmerken welk product het is. Wel de ingrediënten en samenstelling netjes opgeven op het etiket.

We willen dit onder eigen merk uitbrengen.

 

Mag dit?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Rechtsboven in het scherm zie je een veld met de tekst Zoeken. Dat kun je gebruiken om de eerdere discussies over dit onderwerp te vinden. Daarnaast biedt google.com soelaas.

 

De discussies die ik zo tegenkom, gaan voornamelijk over twee dingen:

 

- Aansprakelijkheid. Jij bent voor dit nieuwe product de fabrikant en een gebruiker kan bij schade altijd bij jou terecht.

 

- Volledig opnieuw verpakken: er bestaat behoorlijk wat jurisprudentie over bedrijven die alleen een nieuw stickertje op de bestaande verpakking deden en dan alsnog nat gingen op basis van het merkrecht.

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg gewoon doen, als je nergens de naam vermeld van het merk dat je inkoopt en volledig nieuwe verpakking gebruikt die ook in vorm afwijkt van het merk dat je inkoopt dan loop je op basis van merkrecht nul risico. Enigste waar je mee nat zou kunnen gaan is als er bescherming zit op de schoonmaakvloeistof zelf, maar dat lijkt me sterk. En als het een gerenommeerd merk is, dan kan je er rustig van uit gaan dat het met de kwaliteit en aansprakelijkheid goed zit. 

En mocht het gerenommeerde merk besluiten te stoppen met leveren dan ben je al zo veel verder met je handel dat je dat schoonmaakmiddel misschien wel zelf kan maken.

En in Nederland werkt het over het algemeen toch zo dat je eerst een waarschuwing krijgt voordat het serieus misgaat. En ondernemen is toch ook gewoon overwogen risico's nemen. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 197 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.