• 0

Feedback voor mijn saus idee

(aangepast)
Omschrijving van je concept:

Mijn bedrijf is Jireh Food en Drinks met het merk Prisirie®.

Prisirie (wat plezier en vrolijkheid in het Surinaams betekent) is een nieuwe merk waarmee ik iedereen alleen maar wil laten genieten.

Wat ik nu wil verkopen zijn tropische premium barbecue sauzen.

Ik wil ze vooral verkopen aan wederverkopers dat hun het doorverkopen. 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Het authentieke, Surinaamse recept van mijn familie  is verder ontwikkelt met een externe partij (gecertificeerd FSSC 22000) voor op schaal mogelijkheden, kwaliteit en houdbaarheid (houdbaarheid is met het ISO methode getest). Uit de ontwikkelingen zijn drie product klare  sauzen ontstaan. Ik heb al een barbecue doelgroep genoteerd die ik wil benaderen. Ik ga ook begin juli een grote marketing campagne houden en heb nu een Google Ads campagne klaar.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mensen laten genieten van heerlijke tropische smaken in plaats van de standaard sauzen die iedereen al kent.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Ik maak barbecue sauzen die niet alleen van Noord-Amerikaanse oorsprong zijn (wat nu de assortiment aanvult), maar maak tropische barbecue sauzen van Zuid-Amerikaanse oorsprong.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Wat jullie van de website vinden (https://www.prisirie.com/) en een praktische voorbeeld wat het beste is om mijn doelgroep te benaderen.

 

 

Alle Feedback is welkom.

  

aangepast door Johnprisirie
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

24 antwoorden op deze vraag

  • 0

 

Zijn er speciaalzaken met Surinaamse levensmiddelen, wellicht toko's - al dan niet online? Is er een groothandel die hen belevert, zoiets als Suri-Bazaar? Kun je direct inpluggen in een food webshop? Of met portieverpakkingen bij een bekende maaltijdbox?

 

Op je site wordt veel over 'het merk' gepraat, maar 'het product' wordt amper genoemd of getoond. Ik vermoed dat je geholpen wordt door iemand die niet zoveel liefde voor food en koken heeft. Geef je webdesigner een rotschop (of een schouderklopje als het familie is) en ga eens praten met iemand die ingrediënten, gerechten en kookmomenten toont.

 

En de verpakking verdient aandacht!!!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Dank u wel  voor u feedback. Ik moet wel nog gerechten gaan toevoegen ja. Ik  ga deze week ook gerechten maken met eigen gemaakte foto's om op de website te zetten. De ingrediënten heb ik al ingevuld op deze pagina https://www.prisirie.com/producten/sauzen/.  

 

Wat ik vooral zou willen weten is hoe ik die speciaal zaken het beste zou kunnen benaderen (bellen, mail of persoonlijk) met praktische voorbeelden. En als het  met mail is met een voorbeeld mail toegestuurd.

Link naar reactie
  • 1
22 minuten geleden, Johnprisirie zei:

En als het  met mail is met een voorbeeld mail toegestuurd.

 

John, dit is de middelbare school niet. :partying-face:

 

Je zal echt zelf de telefoon moeten oppakken en met de mensen aan de praat raken. Ga eens langs bij toko's op een stil moment. Vraag naar de baas! Neem een paar proefexemplaren mee. Daarna kun je bellen en mailen. Verwijs gewoon naar de eerste kennismaking.

 

Praat spontaan, enthousiast en met respect (beleefd, maar niet overdreven) met je klanten.

 

"Deze week liet ik enkele flesjes Prisiriesaus bij jullie achter. We zijn heel benieuwd....

 

En als het nieuwe mensen zijn.

 

"U verkoopt veel producten voor... Wij zijn de makers van Prisirie, een stelletje sauzen met Surinaamse roots. (blabla)

 

Veel succes. :smiling-face-with-sunglasses:

 

Dit weekend barbecuen en veel foto's maken!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Ik zou de site even laten doorlopen door iemand die zeer sterk is in de Nederlandse taal. Her en der staan wat spelfouten, wat het geheel snel minder betrouwbaar of professioneel maakt. Zo staat er soms 'u' waar 'uw' zou moeten staan.

Ook zijn enkele zinnen (naar mijn mening) te veel in spreektaal geschreven. 

 

In het verhaal staat 'Mevrouw G is geboren in het gebied Coronie in Suriname'.
Is het niet leuker en persoonlijker om een voornaam te gebruiken? Ook dan blijft ze anoniem.
'Shanti is geboren in het gebied Coronie in Suriname'.

 

Ze productafbeeldingen komen een beetje raar over, is het logo erop gephotoshopt? Zoals TwaBla al aangaf, lekker aan de bbq en foto's maken. Een sfeer foto doet het vaak beter dan een los flesje als afbeelding. 

 

Verder leuk idee, altijd leuk als er nieuwe sausjes ontstaan die we nog niet kennen!

aangepast door Kevins93
Link naar reactie
  • 0

Als ik naar je website kijk wordt ik niet echt vrolijk.. het straalt geen vrolijkheid en plezier uit door de huidige opzet vooral het verhaal zoals Kevin93 ook aankaart "Mevrouw G" en één van haar kinderen. Veel te afstandelijk. Als je een familie recept als basis neemt voor een bedrijf dan moet je ook zorgen dat dit familieverhaal goed overkomt.

 

Als jij dat kind bent, maak dat dan duidelijk wie je bent waarom je dit doet. Maak het verhaal rond. Nu spreek je wel over met vrolijkheid en plezier waarmee mevrouw G op festivals verkoopt.. maar niet dat daarom het merk Prisirie heet omdat dit vrolijkheid en plezier betekent in het surinaams.

Voornaam gebruiken in plaats van mevrouw G zoals Kevin93 voorstelt kan, maar Mama Prisirie of Queen Prisirie kan ook een goede manier zijn om haar anoniem credits te geven.

Je mag voor de kinderen ook best bedachte namen bedenken of modellen inzetten als je niet zelf het gezicht wilt zijn.. maar het moet wel een goed verhaal zijn.

 

 

 

Als ik verder denk aan doelgroepen in de categorie "wederverkopers"

- (Keur) slagers.
- Sparerib restaurants.

- Snackbars of frietspecialisten die ook aparte sausen voeren.

- Zoek contact met Fernandes softdrinks of zij bereid zijn jou producten te promoten bij hun klanten.

 

Waar beginnen? gewoon in de gemeente waar je woont / onderneemt, flessen saus onder de arm, naar de slagers, restaurants en snackbars. Vraag ze ook naar hun groothandel of waar ze sauzen inkopen, dan kun je daar misschien ook aan tafel komen, zo kom je steeds een stap verder..

Voor snackbars bedenk 5 producten waar je tomatenketchup het best bij past. net zo voor de BBQ saus

Misschien een frietje Prisirie  met de tomaten ketchup en mayo als variant op speciaal en ipv uitjes chili flakes (of iets anders pittigs) voor de liefhebbers.

Link naar reactie
  • 1
5 uur geleden, Branko Collin zei:

 

Waarom zo klein gedacht? Waarom niet supermarkten?

 

Supermarkten vermorzelen kleine leveranciers. Daar moet je klaar voor zijn. Eerst lopen, dan rennen.

 

Nou verkoopt hij direct. Als daar straks een groothandel en een detailhandel geld aan moet verdienen, gaat je stuksprijs enorm omlaag. Zeker als de supermarktinkopers de druk opvoeren. Dan verdien je via de speciaalzaak beter.

 

Maar ik noemde al wel links naar franchisenemers, dus dan heb je een voet tussen de deur.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Kevins123 zei:

Ik zou de site even laten doorlopen door iemand die zeer sterk is in de Nederlandse taal. Her en der staan wat spelfouten, wat het geheel snel minder betrouwbaar of professioneel maakt. Zo staat er soms 'u' waar 'uw' zou moeten staan.

Ook zijn enkele zinnen (naar mijn mening) te veel in spreektaal geschreven. 

 

In het verhaal staat 'Mevrouw G is geboren in het gebied Coronie in Suriname'.
Is het niet leuker en persoonlijker om een voornaam te gebruiken? Ook dan blijft ze anoniem.
'Shanti is geboren in het gebied Coronie in Suriname'.

 

Verder leuk idee, altijd leuk als er nieuwe sausjes ontstaan die we nog niet kennen!

 

Bedankt voor de feedback en dat je het ook leuk vind dat er een nieuwe saus komt.

 

Er zijn al een paar aanpassingen gedaan zoals dat de u in de bezittelijke uw verbeterd is.

Ik heb ook geluisterd om het verhaal wat minder afstandelijk te maken en gewoon mijn moeder te zetten.

Ik ga de website deze week door drie mensen laten controleren voor spellingsfouten tot aan de kleine details.

4 uur geleden, Branko Collin zei:

 

Waarom zo klein gedacht? Waarom niet supermarkten?

 

Voor nu ga ik het even klein houden voor een specifieke doelgroep zodat ik naamsbekendheid zo opbouw.

Bij een supermarkt ben je gelijk bezig met veel grotere orders. Voor die grote orders heb je een grote marketingbudget nodig om relevant te blijven. 

Anders ben je zo uit de schappen (wat ik bij meerdere kleine ondernemers heb gezien).

 

2 uur geleden, Roel J zei:

 

Als ik verder denk aan doelgroepen in de categorie "wederverkopers"

- (Keur) slagers.
- Sparerib restaurants.

- Snackbars of frietspecialisten die ook aparte sausen voeren.

- Zoek contact met Fernandes softdrinks of zij bereid zijn jou producten te promoten bij hun klanten.

 

Waar beginnen? gewoon in de gemeente waar je woont / onderneemt, flessen saus onder de arm, naar de slagers, restaurants en snackbars. Vraag ze ook naar hun groothandel of waar ze sauzen inkopen, dan kun je daar misschien ook aan tafel komen, zo kom je steeds een stap verder..

Voor snackbars bedenk 5 producten waar je tomatenketchup het best bij past. net zo voor de BBQ saus

Misschien een frietje Prisirie  met de tomaten ketchup en mayo als variant op speciaal en ipv uitjes chili flakes (of iets anders pittigs) voor de liefhebbers.

Bedankt voor de feedback voor bepaalde recepten ik ga zes recepten uitvoeren. De gerechten ga ik met eigen recept maken merengenaise (nieuwe saus) doe ik met Bongo burger en gegrilde kip. Tropische ketchup met nacho's en broodje hete kip.  En spareribsaus met spareribs en gestoomde wrap met pulled chicken.

Link naar reactie
  • 1
8 minuten geleden, TwaBla zei:

 

Supermarkten vermorzelen kleine leveranciers. Daar moet je klaar voor zijn. Eerst lopen, dan rennen.

 

Nou verkoopt hij direct. Als daar straks een groothandel en een detailhandel geld aan moet verdienen, gaat je stuksprijs enorm omlaag. Zeker als de supermarktinkopers de druk opvoeren. Dan verdien je via de speciaalzaak beter.

 

Maar ik noemde al wel links naar franchisenemers, dus dan heb je een voet tussen de deur.

Ik had het zelfde gedachten.

 

2 minuten geleden, Johnprisirie zei:

Voor nu ga ik het even klein houden voor een specifieke doelgroep zodat ik naamsbekendheid zo opbouw.

Bij een supermarkt ben je gelijk bezig met veel grotere orders. Voor die grote orders heb je een grote marketingbudget nodig om relevant te blijven. 

Anders ben je zo uit de schappen (wat ik bij meerdere kleine ondernemers heb gezien).

Maar moest ook op de andere berichten reageren het was lang nadenken :grinning-face-with-sweat:.

Link naar reactie
  • 0

Zoals je al hebt gelezen adviseer ik je ook om eerst en vooral kritisch naar je websiteteksten en foto's te laten kijken, het is een belangrijk visitekaartje.

Daarnaast denk ik dat het belangrijk is om eerst een plan te maken voordat je echt de markt opgaat, het zorgt ervoor dat je nu al over bepaalde zaken moet nadenken die nog (ver) in de toekomst liggen.

En daar schuilt net het gevaar: vaak hebben mensen enkel een kortetermijnvisie waardoor ze op een later stadium in de problemen komen.

Het plan zorgt er ook voor dat je je meer focust. Goed ondernemen doe je niet alleen vanuit een onderbuikgevoel, er komt meer bij kijken.

 

En wees je ervan bewust dat je niet in elk aspect goed kan zijn, probeer niet alles zelf te doen om geld uit te sparen, want dat kost op termijn vaak veel meer geld.

Huur kennis en expertise in waar dat nodig is en laat je goed begeleiden.

 

Heel veel succes!

Als gevestigde of startende horeca ondernemer op zoek naar ondersteuning en/of advies? Bemiddeling bij aan- en verkoop, startersbegeleiding, financiering/herfinanciering, conceptontwikkeling, schuldsanering, advies, coaching, Interim management, ...etc. Stuur me gerust vrijblijvend een pb!

www.HorecaAdviesBureau.nl

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Weet je wat ik mis bij de onderneming en het merk in woord en beeld?

 

Dat het om niks anders dan sauzen gaat!

 

Zijn dit trouwens ook echt dikkere sauzen en expliciet geen marinades?

 

Hoe lastig of kostbaar is het om sauzen in portieverpakkingen te verdelen (zoals de dressings bij maaltijdsalades of kruidenboter cups bij pepersteaks of biefstukjes in de supermarkt bijvoorbeeld) en waarom lijk je nu juist alleen in 250 ml flessen te verkopen?


Heeft iemand je bijgestaan bij de Benelux-merkregistratie? Schrap als tip de ®, want die maakt de merknaam (nog) slechter leesbaar.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
6 minuten geleden, Highio zei:

Weet je wat ik mis bij de onderneming en het merk in woord en beeld?

 

Dat het om niks anders dan sauzen gaat!

 

Hoe lastig of kostbaar is het om sauzen in portieverpakkingen te verdelen (zoals de dressings bij maaltijdsalades of kruidenboter cups bij pepersteaks of biefstukjes in de supermarkt bijvoorbeeld)


Heeft iemand je bijgestaan bij de Benelux-merkregistratie? Schrap als tip de ®, want die maakt de merknaam (nog) slechter leesbaar.

 

Groet,

 

Highio

Bedankt voor de feedback over de ® en de sauzen.

 

Het merk Prisirie is geregistreerd bij de boip.

Ik ga de (R) wel nog steeds weghalen om het beter leesbaar te maken.

 

Waarom de merk geen saus beeltenis heeft is, omdat ik later wil uitbreiden met meerder levensmiddelen (minsten 2 jaar daarna).

En dan had ik meer een algemeen tropische maar chique uitstraling nodig.

 

De portie verpakkingen wil ik in de toekomst gaan uitvoeren met de sauzen.

Maar kan nog niet, omdat de oplage dan veel groter moet worden uitgevoerd. Je komt dan op de zelfde problemen neer als bij de supermarkt.

Je moet dan een grote naam hebben voor een grotere bestellen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Eerst lopen, dan rennen.

 

Keep it simple, stupid!

 

Less is more...

 

...en meer van die clichés.

 

Maar er mag wel een woordje SAUS in je metatekst. :smiling-face-with-sunglasses: 

 

Quote

www.prisirie.com

Prisirie Nederland | Alleen maar genieten

Prisirie® tropische, authentieke en onderscheidende smaken met plezier waar je alleen maar van kan genieten in uw dagelijkse maaltijd.

 

Zolang de slasaus en de fruitcocktails en fruitbased energydrinks nog niet klaar zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Bij verkooppunten staat alleen  binnenkort en verder niks. Misschien een optie dat mensen de saus ook online kunnen bestellen?

 

Bij nieuws/ evenementen krijg je een welkomstbericht. Zet hier nieuwsberichten in, een welkomstbericht is geen nieuwsbericht en met een product wat binnenkort gelanceerd wordt is er vast wel meer nieuws te vertellen

 

Zijn er al likes op je facebookpagina? Stuur in ieder geval al je facebookvrienden een uitndodiging om je pagina te liken

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Goed bezig en aardig om als terugkoppeling te vernemen!

 

In de horizontale menubalk neemt 'onze producten' flink veel lengte in beslag. Daar passen ook 'sauzen' en 'recepten' (oma's keuken ter inspiratie) voor in de plaats.

 

Basale tip is een Google zoekopdracht: site:prisirie.com en bedenk dan wat jij als verkoper of beter gezegd een klant zou willen teruglezen in de zoekresultaten.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 1

Qua beeldtaal heb ik wel iets toe te voegen.

Bij 'nieuws en evenementen' staat een foto van een lege tafel met mensen die de camera de rug hebben toegekeerd.
Geen idee wat je denkt te zeggen met dit beeld, maar het is niet gezellig.

De foto naast het verhaal over uw moeder heeft ongetwijfeld ook een nostalgische waarde, maar doordat het net geen zwart-wit is en scheef staat geeft het een grauwe indruk. Het zijn niet de kleuren die ik associeer met lekker tropisch eten. Het is nu eerder de kleur van bedorven hamburgers (recent nog gezien: foutje in de koelkast en planning ;)  ).
Zorg dat deze foto (of een andere foto op deze plek): iets van de tropische sfeer en als het kan ook plezier uitstralen.

De kunst is om al de beeldtaal aan te laten sluiten bij het merk. Dus moet je met deze naam ook vrolijkheid en plezier uitstralen.

Kun je bij de foto's van de flessen niet ook een paar van de verse ingrediënten fotograferen?
(Yildriz doet dit bijvoorbeeld ook)
Zo heeft de bezoeker gelijk een idee wat er in zit en het straalt een ambachtelijke versheid uit, ook al zou het uit een fabriek komen.

De recept foto hierboven:
- waarom staat de fles met de gebruikte saus er niet bij? Nu kan het gewoon een plaatje van internet zijn.
- technisch valt er nog een enorme slag te slaan, maar dat zou waarschijnlijk betekenen dat je er een pro voor moet inschakelen. Nu is het handvat van de plank bijna helemaal overbelicht, terwijl de schaduw op de spare ribs ze er niet lekker uit laten zien.

Qua marketing/communicatie:

Over meta tags: er staat wel degelijk 0 keer saus of sauzen/sausen tussen de metatags. Dus je kunt nog wel 2 jaar wachten, maar wat er niet in staat gaat Google niet indexeren.
Zet het netjes in de description, want dat is de zin die in Google zoekresultaten verschijnt. Zet het in title, want dat staat in de tabbladen van de browser.

'Alleen maar genieten' klinkt leuk, maar kan nu over bubbelbaden, mooie muziek of BBQ saus gaan, want het mist de context en de naamsbekendheid om die context 'automatisch' te genereren.
'Prisirie BBQ Sausen - Alleen maar genieten' geeft al meer context en dus houvast voor de consument/wederverkoper.
'Prisirie Tropische BBQ Sausen - Alleen Maar Genieten' geeft gelijk aan dat het geen standaard BBQ sausen zijn.

Technisch:
de fotoslidesshows: als ik op de rechterpijl klik, gaan de foto's soms heen en weer. (In firefox.)

Quick wins voor de website zijn volgens mij (en anderen):
- teksten na laten kijken
- betere foto's kiezen, die qua beeldtaal passen bij het merk en de tekst
- goede (professionele) receptfoto's waar de fles ook in beeld staat.

Verder:
bij lokale toko's kun je allicht gewoon langsgaan en wat flessen achterlaten om in het schap te zetten.
Vraag of je een corona-proof-proefloketje bij de ingang mag zetten (dit schud ik nu uit mijn mouw en heeft allicht praktische bezwaren)
Als het ergens te koop is: probeer een foto van de flessen en de winkelingang samen te maken, zodat je op facebook kunt delen dat het nu ook daar te krijgen is.

Wil je een stapje verder: in corona-tijd is het lastig, maar de reacties van mensen die het proeven filmen kan leuke content opleveren.
 

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Schapruimte met 'American-style' barbecuesauzen van een Zaanse grootgrutter. Zie websites en marketing-uitingen als voorbeeld.

 

Groet,

 

Highio

barbecuesaus-1.jpg

barbecuesaus-2.jpg

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
5 minuten geleden, Johnprisirie zei:

Het duurde een tijdje, maar ik heb de website tekst laten nakijken door een bedrijf en twabla (:slightly-smiling-face:).  Ik heb drie bedrijven benaderd en één bedrijf heeft mij benaderd. Ik hoor over 2 weken wat ze ervan vinden (anders neem ik zelf met hun contact). Jullie horen ongeveer over 4 weken hoe het verder er mee gaat.

Top dat je even een update geeft!

Succes & Groet, 

Hans (J.H.) van den Bergh MSc BEc

HL-Deelnemer en -Moderator I Social Designer I Consultant Communicatie -, Innovatie - en Marketing-Strategie I Ontwerpend Onderzoeker Gediplomeerd Specialist Arbeidsrecht  Bedrijfsidee? Toets het gratis: HIERMEE!

Link naar reactie
  • 0

Als eerste: wat goed dat je een proeferij aanbiedt. Ik dacht gelijk: op een website van een nieuw product wil ik het product kunnen uitproberen en dat kan ik. Ik snap alleen niet de combi van het logo in mooie warme kleuren en het harde groen en wit van de website. Ik ben benieuwd waarom je daarvoor hebt gekozen. Daarnaast zal ik werken met max 3 lettertypes, zodat alles wat rustiger oogt. Ik vind het lettertype die je hebt gebruikt bij 'mijn verhaal' op de homepage niet echt fijn om te lezen namelijk. Ook zal voor nu ooknog even de verkooppunten optie van de website verwijderen (aangezien deze nu geen toegevoegde waarde geeft). Om de doelgroep te benaderen zal ik voor jou product proberen proeverijen te organiseren bij lokale winkel bijvoorbeeld. Ik woon zelf in Diemen, redelijk dichtbij world of food in Amsterdam Zuidoost: misschien kun je daar iets organiseren? Al snap ik dat het misschien nu wat lastiger is met Corona.

Proud owner of thecollectionone.com

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 229 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.