• 0

Factuur vraagje

Ik ben nog een groentje met mijn eigen onderneming.

.

Met mijn bedrijfje wil ik een pakket met andere leveranciers aan gaan bieden.

Omdat dan het totale pakket op 1 factuur wordt gezet, wordt ik dan ook over heel de factuur belast of kan dit op een andere manier ?

Ik moet dan natuurlijk nog vanuit de factuur  de leveranciers betalen.

Zelf ben ik ondernemer van de KOR regeling dus moet hierdoor opletten dat ik niet overheen ga.

.

Bedankt alvast 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Melanie T,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Pakketleverancier stuurt de factuur aan afnemers.

 

Quote

Zelf ben ik ondernemer van de KOR regeling dus moet hierdoor opletten dat ik niet overheen ga.

Dat mag geen beperkende factor zijn en anders zou je de rol als totaalaanbieder niet moeten willen vervullen. Maak eens een rekenvoorbeeld voor jezelf.

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Melanie T zei:

Met mijn bedrijfje wil ik een pakket met andere leveranciers aan gaan bieden.

Omdat dan het totale pakket op 1 factuur wordt gezet, wordt ik dan ook over heel de factuur belast of kan dit op een andere manier ?

Ik moet dan natuurlijk nog vanuit de factuur  de leveranciers betalen.

 

Je betaalt belasting over winst, niet over omzet, dus ja je kunt die kosten in je boekhouding aftrekken en dan betaal je per saldo over de winst

 

Quote

 

Zelf ben ik ondernemer van de KOR regeling dus moet hierdoor opletten dat ik niet overheen ga.

 

Dat is wel een dingetje.. Want voor de KOR geldt wel het hele factuurbedrag mee..

Waarom wil je persé onder de KOR blijven vallen? feitelijk is die regeling (sinds 2020) vooral nog bedoeld voor kleine ondernemers of eigenlijk bijna particulieren die een (kleine) bijverdienste hebben maar geen grotere ondernemersambitie hebben.

 

Meest voor de handliggende oplossing is om het pakket te laten factureren door een andere ondernemer en dan jou aandeel te factureren aan hen..

Dan kun je aan veel meer pakketten meeleveren zonder over de 20.000 euro omzet te gaan.

 

Link naar reactie
  • 0
6 uur geleden, Roel J zei:

Meest voor de handliggende oplossing is om het pakket te laten factureren door een andere ondernemer en dan jou aandeel te factureren aan hen..

Dan kun je aan veel meer pakketten meeleveren zonder over de 20.000 euro omzet te gaan.

Nadeel is dan weer dat je je verkoopprijs niet op kunt krikken met de fictieve btw omdat je aan ondernemers factureert. En dan heeft de nieuwe KOR dus ook niet zoveel zin meer (anders dan dat je geen btw-aangifte hoeft te doen, wat toch al kinderlijk eenvoudig is als je een administratie bijhoudt).

 

Link naar reactie
  • 0

Super bedankt voor jullie reacties. Het wordt al iets duidelijker...:-)

Ik heb der Kor regeling gekozen omdat ik het nu nog naast mijn baan het bedrijfje heb.. Ik heb hierdoor geen recht door te  weinig werk uren op de tegemoet regelingen. 

Ik vind het nog wel lastig hoe ik dit kan aanpakken met de klanten als ze voor het pakket kiezen, maar ik moet hier even goed over na denken of misschien wilt iemand anders dit oppakken. Het is ook raar als de klant 5 verschillende offertes krijgt voor één pakket wat je aanbied. 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 214 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.