• 0

Wonen buiten de EU, bedrijf registreren in Nederland

Hallo allemaal,

 

Ik ben nieuw op dit forum, en ik heb een aantal vragen wat betreft mijn situatie.

 

Ik ben Nederlander en woon nu al een aantal jaren in Mexico, waar ik een vaste baan heb. Daarnaast zou ik me graag als zzp'er willen registreren in Nederland. Ik heb wel het een en ander gelezen over het registreren via een virtuaal kantoor, waarbij het adres als vestigingsadres gebruikt kan worden. Hierover heb ik wel een aantal vragen:

- Is het überhaupt mogelijk een vaste baan te hebben in het buitenland, en daarnaast een bedrijf geregistreerd te hebben in Nederland?

- Hoe zou het werken met belastingen/sociale zekerheidspremies, aangezien ik in Mexico zit en ik dus bijvoorbeeld geen Nederlandse zorgverzekering kan hebben 

- Hoe zit het met AOW, wordt deze weer opgebouwd?

 

Graag hoor ik of iemand hier in dezelfde situatie zit, of weet wat precies te doen. Ook als ik iets over het hoofd zie, hoor ik het graag.

 

Mvg,

Bart

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 1
5 uur geleden, banu92 zei:

- Is het überhaupt mogelijk een vaste baan te hebben in het buitenland, en daarnaast een bedrijf geregistreerd te hebben in Nederland?

Nederland heeft een belastingverdrag met Mexico.

U woont en werkt (al jarenlang) in Mexico, dus u betaald daar belastingen en verzekeringen, ook al komen uw klanten uit Nederland.

 

Woont u niet in Nederland? Geef dan in Nederland uw Nederlandse inkomsten aan en ook uw Nederlandse onroerende zaken. Onroerende zaken zijn namelijk altijd  in Nederland belast. U betaalt in Nederland geen belasting over de inkomsten die volgens het belastingverdrag aan uw woonland zijn toegewezen.

 

5 uur geleden, banu92 zei:

- Hoe zou het werken met belastingen/sociale zekerheidspremies, aangezien ik in Mexico zit en ik dus bijvoorbeeld geen Nederlandse zorgverzekering kan hebben 

U woont en werkt in Mexico, dus u betaald daar belastingen en verzekeringen.

 

5 uur geleden, banu92 zei:

- Hoe zit het met AOW, wordt deze weer opgebouwd?

Nee, maar u kunt zich, onder voorwaarden, voor de AOW wel vrijwillig bijverzekeren.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.