loading
Ga naar inhoud
Sietse de vries
Verberg

Juridisch advies gevraagd - niet betalende klant

vraag

Hallo,

Ik heb samen met mijn compagnon een start-up waarmee wij trainingen verzorgen.

Een tijdje terug zijn wij op klantgesprek geweest (naar aanleiding van een lead die wij hebben gekregen van een externe partij) bij een iemand die interesse had in onze training. Aan het eind van het gesprek was er wederzijds enthousiasme en zijn wij aan het werk gegaan.

 

Voor de training hebben wij een offerte opgesteld met 2 data. achter beide data staat het bedrag vermeld wat deze trainingen zouden moeten kosten.

De klant had hier onduidelijkheden over en 'schrok van de prijs'.  Dit hebben wij voorgelegd aan de externe partij van wie wij de lead hadden gekregen.

Deze persoon heeft vervolgens gebeld met de klant om de onduidelijkheden te verhelderen en alsnog een akkoord te krijgen op de offerte.

Dit is na een gesprek tussen de 2 verhelderd en er is een mondeling akkoord gegeven op de prijs, bij degene die met de lead kwam en in een telefoon gesprek met ons.

 

Vervolgens hebben wij een e-mail verstuurd naar de klant met daarin de vraag of het kon doorgaan zoals gepland.

Hier hebben wij antwoord op ontvangen dat 1 van de data kwam te vervallen en de ander wel doorging.

 

Vervolgens hebben wij alles opgezet en de training uitgevoerd.

Na de training hebben wij de factuur opgestuurd die niet afwijkt van de offerte behalve het feit dat 'datum 1' incl. prijs hier niet op staat aangezien die kwam te vervallen.

 

Nu ontvangen wij een e-mail waarin de klant aangeeft dat hij het niet eens is met de prijs en dat hij hier nooit akkoord op heeft gegeven.

 

Mijn vraag hier is, hoe sterk is onze zaak?

 

 

 

 

Link naar bericht
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Beste Sietse, allereerst welkom op Higherlevel!

 

44 minuten geleden, Sietse de vries zei:

Mijn vraag hier is, hoe sterk is onze zaak?

 

Uitgaande van wat jij schrijft sterk, want je hebt schriftelijk bewijs dat de klant heeft ingestemd met de datum en je hebt vervolgens geleverd en gefactureerd conform de offerte

 

Ik zou in dit geval de externe partij nog een keer benaderen om het kennelijke misverstand uit de wereld te helpen;

 

En in het vervolg altijd offerte én  van toepassing zijnde voorwaarden schriftelijk uitbrengen, verzoeken om een schriftelijke opdrachtbevestiging en bij toch mondeling gegeven akkoord deze altijd zelf per omgaande per mail bevestigen. 


Ik help ondernemers aan betaalbare en betrouwbare verzekeringen voor aansprakelijkheid, arbeidsongeschiktheid en pensioen. Vragen of offerte? ☛  contact

Werkgever en op zoek naar een goede en betaalbare verzuimverzekering voor je personeel ? ☛ www.verzuimverzekerd.nl

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
1 uur terug, Sietse de vries zei:

Vervolgens hebben wij een e-mail verstuurd naar de klant met daarin de vraag of het kon doorgaan zoals gepland.

Hier hebben wij antwoord op ontvangen dat 1 van de data kwam te vervallen en de ander wel doorging.

Heb je in die mail ook verwezen naar de offerte en de prijs?


DenariusAdvies.nl: Fiscaal + juridisch advies bij rechtsvormkeuze/-wijziging, VOF, BV, DGA, bedrijfsoverdrachten.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord
1 uur geleden, Sietse de vries zei:

Nu ontvangen wij een e-mail waarin de klant aangeeft dat hij het niet eens is met de prijs en dat hij hier nooit akkoord op heeft gegeven.

De klant is wel akkoord gegaan met de dienstverlening en deze inmiddels ook afgenomen.

Als de klant niet specifiek akkoord is gegaan met een prijs, maar wel de dienst heeft afgenomen, dat kan je bijna vragen wat je wilt. 

 

1 uur geleden, Sietse de vries zei:

Mijn vraag hier is, hoe sterk is onze zaak?

Mijn inziens, sterk. Er is immers de nodige correspondentie en mondeling overleg aan voorafgegaan, dus het gefactureerde bedrag komt niet zomaar uit de lucht vallen.


Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0
  • Waardeer dit antwoord

Zo op het eerste gezicht lijkt het afdoende. Er is een aanbod gedaan voor 2 trainingen, inclusief prijs per training. Er komt een reactie terug: doe maar 1 training.

Als voor deze training nu de prijs per training gerekend wordt, lijkt mij daar weinig mis mee. (dus de helft van de oorspronkelijke offerte).

Wat had de klant dan verwacht? Misschien daar ook nog navraag naar doen? (eventueel telefonisch)

Ook de term: zoals gepland. Bij de planning zit logischerwijze ook het aanbod van de prijs.

 

Vervelende situatie: werken en niet betaald worden.

 

Link naar bericht
Delen op andere sites
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 65.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Wie is er online?

    Er zijn 0 leden online en 71 gasten

    Er zijn momenteel geen geregistreerde gebruikers online

    Bekijk volledige lijst    
  • Ook interessant:

  • Ondernemersplein



NL

×

Cookies op HigherLevel.nl

Cookies zijn nodig om Higherlevel.nl goed te laten functioneren. Door het gebruik van HigherLevel.nl verklaar je onze voorwaarden te hebben gelezen en te accepteren.

 Meer informatie   Oké