Jump to content
Liquid81
Verberg

12 urige openingstijden inroosteren

Hallo allemaal!

 

Wij hebben een spa bedrijf en zitten een beetje in de knoop met wat betreft het inroosteren.

 

Het bedrijf is open van maandag tot zaterdag 0900-2100 en op zondag 1300-2000.

 

Wij hebben momenteel 7 FTE werknemers.

 

2 werknemers zijn nodig in de service applicatie ruimtes

1 werknemer is nodig als check-in personeel.

1 werknemer doet social media en opnemen van telefoon voor vragen en telefonisch inboeken.

 

Hoe kunnen wij dit het beste inroosteren?

 

alvast dank voor meedenken.

Link to post
Share on other sites

2 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Heb je 7 FTE of 7 personen in dienst? maakt nog al een verschil.. FTE is een rekeneenheid (Full time equivalent)

 

Je moet elke week 320 uur roosteren voor de juiste bezetting. Uitgaande van 40 urige werkweek heb je dan al 8 FTE aan uren per week nodig.

Dat valt dus nooit in te roosteren want je komt al 1 FTE tekort, dat zou wellicht gedekt kunnen worden door jou uren als ondernemer, maar je moet ook nog rekening houden met vakanties, ziektes en opleiding e.d. van werknemers.

Dus als je het jaar rond een volledige bezetting moet plannen moet je 52 x 320 = 16.640 inroosteren. Een algemene norm is dat een fulltime medewerker per jaar ca 1600-1800 effectief kan worden ingezet, dan zul je dus al snel 10,5 FTE beschikbaar moeten hebben  (uitgaande van 1600). Dus als iedereen fulltime werkt zul je minstens 10,5 werknemers nodig hebben om alle openingstijden en verlof en andere (cao)rechten te dekken, als je ook met part-time krachten werkt moet je al snel ca 15-18 personen op de loonlijst moeten hebben, deels op flexibele uren om die 10,5 FTE te vullen.

 

Link to post
Share on other sites
  • 0

Ja, ik denk dat je inderdaad naar een goeie mix van vaste full-timers en part-timers moet zoeken, aangevuld met wat invalkrachten. Zoals Roel aangaf heb je behoorlijk wat niet-productieve uren waar je rekening mee moet houden. Naast vakantie (10%), heb je ook nog te maken met (doorbetaalde) ziekte (5%) en (niet doorbetaalde) pauzes (7%). Ziekte kun je uiteraard financieel afdekken. Maar als iemand ziek is moet je nog wel vervanging kunnen regelen.

 

Pauzes zijn dat meestal niet doorbetaald, maar het is wel tijd waarin je de medewerker niet kunt inzetten. En als iemand pauze heeft, moet er wel vervanging zijn. Dat kan een extra uitdaging zijn bij een relatief kleine bezetting. Je moet dan immers een beetje 'dubbele' bezetting hebben. Je moet grofweg een kwartier pauze geven na zo'n 2,5 uur werken. Nu is het zo dat je pauzes in principe niet hoeft door te betalen als die pauzes ten minste niet onderbroken zijn en niet korter dan een kwartier, anders is het weer gewoon doorbetaald.


The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Answer this question...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 10 leden online en 321 gasten

    (See full list)    
  • Also interesting:

  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept