• 0

4 weken of per maand personeel betalen

Hi,

Voor mijn bedrijf(je) twijfel ik of ik het personeelslid wat ik binnen nu en 2 maanden ga aannemen of ik die per maand of per 4 weken moet uitbetalen.

Wat zijn de voor- en nadelen voor mijzelf? Als ik het op Google op zoek dan kom ik niet veel verder dan dat het gericht is op de medewerker zelf met het tot stand komen van het antwoord.

Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en voorkeuren zijn.

 

Alvast bedankt.

Meer winst door een beter financieel overzicht? Wetaxus!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Voordelen: vaste dag in de week, die nooit in het weekend valt, voor salarisbetaling en loonaangifte (die je uiteraard dan ook per 4 weken doet)

Nadelen: 13 x loonstrook, aangifte en betalingen  in plaats van 12, zoals Monique ook al aangeeft 

 

1 uur terug, Wetaxus zei:

Dus ik ben benieuwd wat jullie ervaringen en voorkeuren zijn.

 

Ervaring: te laat salaris betalen en aangifte doen als je het zelf doet en je die 4 weken termijn niet strak inplant. Eens in de 4 weken op woensdag is toch moeilijker te onthouden dan "oh, is het al weer de 20e van deze maand, dan moet ik de salarissen doen!"

 

Voorkeur als voormalig werknemer: per maand omdat ook de hypotheek, zorgverzekering, gas water licht en alle andere kosten maandelijks worden geincasseerd, en niet voor niets vlak nadat het salaris gestort is. Bij salaris per 4 weken ontstaat er op enig moment een gat (je loopt weliswaar een  salarisuitkering "voor" dan in plaats van "achter" , maar die is al uitgegeven!) 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 1

Je zou jezelf de vraag moeten stellen is er voor mij een voordeel als ik per 4 weken betaal.

Voor de werknemer is, zoals Norbert al schrijft, het handigst om per  maand te worden betaald.

 

In de transportwereld (vrachtwagenchauffeurs) en bouw zie je vaak betalingen per 4 weken.

Dit komt omdat er naast het loon ook vaak toeslagen en variabele onkosten worden vergoed die afhankelijk zijn van wat en waar er per week is gewerkt.

Denk aan overnachtingskosten, maaltijd vergoedingen, reiskosten van en naar een project.

Daar is het erg onhandig als een salaris betaalperiode ergens midden in een week eindigt en je kosten per dag moet gaan splitsen.

 

In de meeste gevallen is het handigst betalen per maand tenzij ....

Link naar reactie
  • 1

Voor een medewerker is per maand het fijnst.  Dat sluit (vaak) het beste aan op zijn eigen uitgavenpatroon (energiekosten, woning e.d.).

 

Wanneer jij klanten per 4-weken factureert (bijv. in de zorg best gebruikelijk) dan zou ik het daarop aan laten sluiten

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de tips.
Hier kan ik wat mee voor mijn bedrijf.
Heb namelijk vooral dat ik de boekhouding doe in de e-commerce wereld, waardoor altijd per maand wordt gehanteerd. Maar was altijd benieuwd naar anderen hun ervaring hierin.

Meer winst door een beter financieel overzicht? Wetaxus!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.