• 0

Bedrijfje in beveiliging...

Gast Verwijderd account

Hallo iedereen,

Ik heb een vraag.

Ik had in mijn voorstel-topic al vermeld dat ik evt. een beveiligingsbedrijf wilde opzetten. Maar heb nu een plan opgevat om voor een bestaand (en uiteraard rendabel goed lopend) beveiligingsbedrijf een nieuwe vestiging te openen. Ik weet dat ik de kwaliteiten bezit om van deze vestiging een succes te maken. Weet iemand hoe ik het beste de bedrijven kan benaderen om ze hier warm voor te maken? Ik heb inmiddels al diverse bedrijven gebeld en heb 1 gesprek gehad met een mogelijk geïnteresseerde. Maar die persoon heeft het bedrijf overgedaan aan zijn compagnon en die heeft duidelijk geen interesse. Dus die kan ik al afschrijven. Maar ben natuurlijk niet direct uit het veld geslagen, maar misschien dat er mensen zijn die mij hierbij een goede tip kunnen geven. Het is namelijk zo dat de concurrentie moordend is, dus is de opstap door een vestiging (en toch voor mezelf te werken, wat ik zo graag wil) een voor de hand liggende.

Gr. JB

[titel toegespitst: mod]

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

• 0

Johan,

kijk ook eens op www.beveiliging.nl, daar staan ook branche-organisaties vermeld, die wellicht weer ingangen voor jou kunnen bieden.

Daarnaast, stel een plan voor jezelf op met de belangrijkste punten waarom jij een goede partij voor hun kunt zijn en wat jou doelstellingen met een nieuw bedrijf zijn.

Realiseer je wel dat als je een nieuwe vestiging opent voor een ander bedrijf, je de back-office, meldkamer etc van dat bedrijf moet gebruiken en feitelijk dus alleen maar zetbaas of vestigingsmanager bent. Dat is heel wat anders dan ondernemer zijn.

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Ik had in mijn voorstel-topic al vermeld dat ik evt. een beveiligingsbedrijf wilde opzetten. Maar heb nu een plan opgevat om voor een bestaand (en uiteraard rendabel goed lopend) beveiligingsbedrijf een nieuwe vestiging te openen.

Om wat voor soort beveiliging gaan het eigelijk? Persoons beveiliging, bewaking, installatien van beveiliging? Of anders?

Welke rol wil je precies in dat bedrijf gaan spelen?

Perry

Link naar reactie
  • 0

nu een plan opgevat om voor een bestaand (en uiteraard rendabel goed lopend) beveiligingsbedrijf een nieuwe vestiging te openen. Ik weet dat ik de kwaliteiten bezit om van deze vestiging een succes te maken. Weet iemand hoe ik het beste de bedrijven kan benaderen om ze hier warm voor te maken?

Een goede sollicitatiebrief voor de functie van vestigingsmanager schrijven.

Of wil je franchisehouder worden? Dan moet je om te beginnen een franchiseorganisatie in deze branche zoeken. Zijn die er?

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Allereerst bedankt voor jullie reacties.

Het gaat om een beveiligingsbedrijf met activiteiten als; objectbeveiliging, surveillances (bijv. alarmopvolging, brand/sluitrondes), receptiediensten, persoonsbeveiliging, winkelsurveillance, het vooropzetten van aandachtspunten voor een bedrijfs-noodplan, ontruimingsplan, etc.

In ieder geval geen installatie of iets dergelijks.

Franchise is inderdaad naar mijn idee niet aanwezig. Maar vestigingsmanager lijkt mij een superjob, waar ik veel plezier in zal beleven. Ik heb wel de nodige ervaring, maar helaas voor die functie (nog) geen diploma. Dus dat word erg moeilijk.

Gr. JB

Link naar reactie
  • 0

Je hoeft natuurlijk niet per se een bestaande franchiseorganisatie te zoeken, je kan ook een bedrijf op het idee helpen om daar aan te beginnen. Maar volgens mij was dat ook jou eerste idee.

Zorgen dat je verhaal duidelijk is en in het geval van franchise, dat je kunt aantonen dat je de mogelijkheid hebt om er genoeg geld in te kunnen steken.

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je hoeft natuurlijk niet per se een bestaande franchiseorganisatie te zoeken, je kan ook een bedrijf op het idee helpen om daar aan te beginnen. Maar volgens mij was dat ook jou eerste idee.

Zorgen dat je verhaal duidelijk is en in het geval van franchise, dat je kunt aantonen dat je de mogelijkheid hebt om er genoeg geld in te kunnen steken.

Maar zal een bank daarmee akkoord gaan, terwijl er onzekerheid is over wat dan precies de kosten zullen zijn?

Trouwens ik heb je website bekeken Daniëlle, wat een super-idee. Mijn complimenten. Hoe loopt het?

PS Mijn vriendin heeft Reuma (ziekte van Bechterew), maar ik had nog nooit van jouw site gehoord. Ik denk dat veel mensen hier wat mee kunnen (ik heb al artikelen zien staan waar mijn vriendin echt veel aan kan hebben), dus adverteren bij ziekenhuizen etc. is denk ik geen overbodige luxe.

Sorry dat dat laatste ff off-topic was.

Gr. Johan

Link naar reactie
  • 0

vestigingsmanager lijkt mij een superjob, waar ik veel plezier in zal beleven. Ik heb wel de nodige ervaring, maar helaas voor die functie (nog) geen diploma. Dus dat word erg moeilijk.

Ik weet niet hoe het zit met de functie van vestigingsmanager, maar ik weet wel dat er in die branche vrij strenge diplomaeisen zijn.

In dit rapport kun je heel veel vinden over de functie unitmanager, die zo te lezen misschien nog een treetje lager is dan vestigingsmanager.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi Arrowman,

Aan dat rapport heb ik best veel, dank je. Hoe doen jullie dat toch, die documenten naar voren toveren zo snel?

Wat vinden jullie van het idee wat mijn eerste plan was. Die luidde zo;

Een beveiligingsbedrijf dat voornamelijk (in het begin alléén maar) mensen "verhuurt" aan andere beveiligingsbedrijven, zonder direct een "uitzendbureau" te zijn. Want om dat te realisreren is gigantisch ingewikkeld en zeker niet makkelijk.

Gr. JB

Link naar reactie
  • 0

Als jij een tweede vestiging van een bestaand bedrijf wil openen kun je de cijfers van dat bedrijf aan de bank laten zien gezamenlijk met je businessplan, dat kan alleen maar meer vertrouwen wekken.

Zaken gaan erg goed, en ben nog maar 2 maanden bezig dus die publiciteit ben ik nog druk mee bezig. Heb in ieder geval de eerste contacten gelegd bij 1 ziekenhuis, eerst maar eens kijken hoe dat verloopt.

Bedankt in ieder geval voor je compliment, ik heb inderdaad veel mensen als klant die reuma hebben maar dan vooral 'ouderdomsreuma'.

Succes in ieder geval!

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

Aan dat rapport heb ik best veel, dank je. Hoe doen jullie dat toch, die documenten naar voren toveren zo snel?

Ik wist de weg. Het toeval wil dat ik eens een artikel over de opleiding tot beveiliger heb geschreven. Daarin staan onderaan de "aanbevolen websites". Zo kwam ik er met drie kliks ;D

Een beveiligingsbedrijf dat voornamelijk (in het begin alléén maar) mensen "verhuurt" aan andere beveiligingsbedrijven, zonder direct een "uitzendbureau" te zijn. Want om dat te realisreren is gigantisch ingewikkeld en zeker niet makkelijk.

Volgens mij ben je dan toch een uitzendbureau of detacheerder. Dat breng onvermijdelijk het een en ander met zich mee.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Volgens mij ben je dan toch een uitzendbureau of detacheerder. Dat breng onvermijdelijk het een en ander met zich mee.

Maar nu gebeurt dat ook regelmatig. De 1 belt de ander als ze geen mensen kunnen leveren, dus dat mag toch geen probleem zijn, lijkt mij.

Gr. Johan

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Hoi mensen,

Omdat ik toch heel graag in de beveiliging wil blijven heb ik het volgende plan opgevat.

Ik stel me beschikbaar als bemiddelingsbureau tussen het beveiligingsbedrijf en het bedrijf dat de beveiliging nodig heeft.

Mijn taken worden:

Het geschikte beveiligingsbedrijf bij de opdrachtgever zoeken.

De juiste mensen van dat bedrijf bij de opdrachtgever zoeken.

Bij alle zakelijke transacties aanwezig zijn en adviserend optreden.

Instructies opstellen en controleren op de naleving ervan.

Bedrijfsnoodplan opstellen ism met de opdrachtgever.

De Bedrijfshulpverlening (BHV) in de juiste posities samenstellen.

Zorgen voor de juiste cursussen voor de medewerkers van de BHV van de opdrachtgever.

Oproepbaar zijn bij noodgevallen om adviserend op te treden.

Bemiddelen in de wensen van mijn opdrachtgever als er problemen optreden.

Regelmatig een up-date check doen van alles en een gesprek met de opdrachtgever hebben over de gang van zaken (dus eigenlijk rapport uitbrengen naar mijn opdrachtgever toe).

Afspraken maken met de andere hulpverlenings-instanties, zoals brandweer en politie.

Evt. contact houden met Centrale Meldkamers, indien er een CCTV aanwezig is.

Aandachts- cq. verbeterpunten in het algemeen op veiligheidsgebied. Dat wil dus zeggen; controleren op vrije vluchtwegen, slanghaspels en kleine blusmiddelen die verzegeld dienen te zijn ivm Legionella-preventie, pictogramverlichting dienen altijd te werken, camera's op de juiste locaties, etc.

En alles wat daarmee in het verband gebracht kan worden.

Maar nu mijn dringende vraag; heb je hiervoor ook een ND-nummer nodig en hoe zit het met die aanvraag, want je gaat immers zelf geen beveiligingstaken uitvoeren. Dus je hoeft geen goedgekeurd uniform te hebben. Welke vergunningen zijn er eigenlijk nodig?

En hoe zit met concurrentie-beding in mijn huidige contract. Kan dit gezien worden als bijverdiensten als beveiliger? Want in het begin wil ik dit gaan combineren.

Is er uberhaupt wel behoefte aan bemiddeling. Ik merk nl. wel dat als beveiligingsbedrijven eenmaal een opdracht binnen hebben gehaald de afspraken niet meer correct worden uitgevoerd, alleen dat merkt de opdrachtgever nooit.

Ikzelf denk dat er veel vraag is naar zoiets.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Gr. Johan

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet hoe jou concurrentiebeding precies in elkaar zit, maar het lijkt mij logisch dat als je een concurrentiebeding bezit als beveiliger en je werkt voor een beveiligingsbedrijf (dus niet in vaste dienst van een vast bedrijf waar je beveiligingstaken uitvoert) dat men nog wel eens moeilijk zou kunnen gaan doen als je gaat bemiddelen tussen vraag en aanbod in deze sector. Misschien is het goed om dit concurrentiebeding te posten of voor te leggen aan een jurist.

Nu is het waarschijnlijk wel mogelijk om zelf een dergelijk bemiddelingsbureau te runnen zonder ND nummer (zonder zelf een geldig beveiligingscertificaat, pas te hebben) maar de vraag is of dat ook praktisch is. Zelf heb ik veel in de evenementenwereld gewerkt en zodoende ook in aanraking gekomen met bemiddelaars van beveiligingsdiensten. Op het moment dat je een coordinerende functie hebt kan het in de praktijk toch nog van pas komen dat je zelf ook gecertificeerd beveiliger bent.

Daar uit voortvloeiend: ik denk dat de vraag naar diensten zoals jij ze wil gaan aanbieden voornamelijk ligt in evenementen en dergelijke, waarbij de vraag naar beveiligingspersoneel niet constant is (bedrijven bijvoorbeeld die beveiliging nodig hebben huren eerder vaste mensen in en hebben minder behoefte aan een bemiddelaar).

Je kan via internet zelf opzoek naar voorbeelden van dergelijke bemiddelaars zoals EBM security en World Wide Security.

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Wellicht wil Johan zijn eigen posts even herzien op het gebruik van zijn volledige naam, waardoor het niet direct op de persoon herleidbaar is. Of is er een ander issue dat hier speelt?

Is reeds gebeurd, dank jullie voor het meedenken.

Gr. JB

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Je had nog één post over eht hoofd gezien, die heb ik inmiddels ook aangepast. En in je profiel stond je volledige naam, die is nu ook gewijzigd. Dit topic is nog niet zodanig op je naam te vinden dat men hem direct naar jou kan herleiden, dus alles prima zo?

Perfect, super dat jullie meedenken!! Erg bedankt.

Gr. JB

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar