• 0

Magazijn kopen en m³ verhuren

Beste ondernemers,

 

Zelf ben ik nog een redelijk jonge gast. Maar ik kreeg onlangs een idee in mijn hoofd en ik wou gewoon eens even een (realistische) feedback hierover omdat ik zelf niet goed weet of hiervoor vraag naar is en of dit zou draaien.

 

Ik dacht om een groot magazijn te kopen in een industriegebied (vol met bedrijven). En m³ opslag verhuren aan bedrijven/particulieren.  Ik heb eens een beetje opzoek verricht en dit is er eigenlijk nog niet echt bij mij in de regio (straal 15km). 

 

Ik heb +- 100k startkapitaal want normaal wel voldoende moet zijn om een lening aan te gaan voor een magazijn te kopen (zo groot mogelijk natuurlijk)

 

Met feedback van jullie hoop ik  een beter beeld te krijgen of dit idee haalbaar is.

 

Depvg1 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)

Beste depvg1,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Ik denk eerlijk gezegd dat het er echt al wel is als je over een industriële regio spreekt. En anders zou je de vraag of behoefte binnen deze straal kunnen (laten) onderzoeken. :winking-face:

 

Heb je als redelijk jonge gast al gewerkt voor een aanbieder van 'self storage' of verhuurder van 'garageboxen'?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Beste Highio,

 

Mijn nonkel heeft daar een bedrijf en die zei dat het nog niet aanwezig was. Enkel in Antwerpen, maar dat is vanuit Kalmthout moeilijk bereikbaar/onbetrouwbaar. 

 

Ik had het idee bv. Een magazijn kopen van 700 m². En dit verhuren. Bv mensen die hun meubels kwijt willen of bedrijf X dat zijn voorraad daar wil stockeren. 

 

Ik heb al wel vernomen dat er wel vraag naar is. Maar zou dit winstgevend kunnen zijn. Kan je als particulier aan meerdere partijen verhuren of moet je een eenmanszaak oprichten?

 

Ik heb er niet echt een idee van..

 

Highio alvast bedankt om te antwoorden

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als jij voor een 100.000 EURO een magazijn van 700 vierkante meter kunt kopen, dan is dat misschien helemaal geen slecht idee, maar verder is dat wel aan jou om dat te onderzoeken. Eerste wat mij opvalt is dat Kalmthout precies middenin een gebied ligt wat geen directe aansluiting op snelwegen heeft.

 

Wil je behalve opslagruimte ook aanvullende logistieke diensten aan gaan bieden? Zoals ontvangst goederen of fulfilment?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

In Nederland heb je veel opslag bedrijven die die markt bedienen.

bijv shurgard, allsafe, boxx.

 

kijk eens op hun sites hoe zij het aanpakken en wat je daarvan kunt leren. Alledrie die formules bieden ook franchise aan dus dan kun je onder hun naam opereren en hoef je niet zelf het wiel uit te vinden

In ieder geval shurgard zit ook in België

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, depvg1 zei:

Ik heb al wel vernomen dat er wel vraag naar is. Maar zou dit winstgevend kunnen zijn. Kan je als particulier aan meerdere partijen verhuren of moet je een eenmanszaak oprichten?

 

Ik heb er niet echt een idee van..

 

Dan zou ik niet met zoveel geld lopen wapperen. Reken eens voor wat jij 'winstgevend' vindt....

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

In Wuustwezel heeft Remorent zo te zien een opslag; in Brasschaat zitten Meys en Cobalt Box en in Ossendrecht zit De Wit, maar dat is over de grens.

 

Ik baseer dit puur op Google Maps, heb dus niet gekeken om wat voor soorten opslag het gaat.

 

Als ik zo de luchtfoto's van Kalmthout bekijk, dan zie ik veel vrijstaande, grote huizen, grote afstanden (dus iedereen heeft een auto?). Hebben die mensen wel opslag nodig?

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.