• 0

Werkstuk school: Marges bedrijven

Hallo allemaal,

 

Alvast mijn excuses mocht ik in het verkeerde forum dit bericht plaatsen.

 

Mijn naam is Martin en ik zit in het eerste jaar van het VWO op het Amsterdams Lyceum. Op dit moment ben ik bezig met een werkstuk voor het vak economie. Het onderwerp is 

ondernemen in het MKB in Nederland waarvan een groot gedeelte gaat over hoe bedrijven winst maken over de afgelopen jaren.

 

Nu loop ik tegen een vraagstuk aan dat gaat over de marges die bedrijven maken. Ik ben namelijk op zoek naar een aantal bedrijfssoorten in het Nederlands MKB

die een grote winst marge hebben. Na flink wat Googlen kom ik helaas niet verder dan winstmarges in het algemeen, maar waar ik naar op zoek ben zijn bijvoorbeeld

dingen als: Een meubelbedrijf koopt een meubel in en verkoopt het gemiddeld 200% duurder, of een bedrijf wat auto-onderdelen verkoopt, koopt een koplamp in en

verkoopt het 150% duurder, of bijvoorbeeld een advocaat kost zijn werkgever 100 euro per uur, maar zijn tarief aan cliënten is 250 euro per uur.

 

Verder begrijp ik dat het natuurlijk lastig zou kunnen zijn om ieder product apart te benoemen. Het gaat mij om gemiddeldes, vanuit die positie kan ik bedrijven gaan

interviewen en dieper bij die bedrijven zelf gaan vragen.

 

Dank jullie wel.

 

Groeten,

Martin

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Hallo Martin,

 

Helaas staan we geen studie of huiswerkvragen toe op Higherlevel, daarom ga ik dit topic meteen weer sluiten

 

Als je gemiddelde cijfers wilt vinden kun je een zoeken op de sites van

- De kamer van koophandel www.kvk.nl

- Het Centraal bureau voor de statistiek www.cbs.nl

bij banken vind je ook informatie bijv bij de Rabobank onder cijfers en trends..

 

succes met je werkstuk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 265 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.