• 0

BTW Virtuele Objecten

Momenteel koop en verkoop ik virtuele objecten (munten in het spel FIFA) van en aan particulieren. Dit begon als een hobby om een extra zakcentje te verdienen, maar inmiddels doe ik het vooral met als doel om winst te maken. Het plan is om een eigen onderneming starten, omdat ik verwacht veel te groeien. Ik stuit echter wel op een groot probleem, namelijk de BTW afdracht.

Omdat het gaat over een virtueel object dat wordt ingekocht bij particulieren kan ik over de inkopen geen btw terugvragen. Daarom zou ik van de margeregeling gebruik willen maken, maar ik betwijfel of ik hier voor in aanmerking zou komen.

 Het is voor mij nog onduidelijk of het product dat ik aanbied een goed of een dienst is. Wanneer mijn producten worden erkend als goederen neemt de kans dat ik aanmerking kom voor de margeregeling aanzienlijk toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Beste Stijn, 

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Inhoudelijk: er is al een aantal bestaande topics op Higherlevel over BTW en virtuele goederen. Je kunt deze vinden via de zoekfunctie op deze site. 

Wellicht dat een van deze topics al (een deel van) de antwoorden op jouw vragen bevat?

 

Oa:  Kunnen virtuele objecten aangemerkt worden als goederen?

en btw berekening over omzet virtuele objecten ?

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.