Lil Kleine start Street University voor ondernemers

Aanbevolen berichten

Als Trump een universiteit kan beginnen, moet Lil Kleine dat ook kunnen. Voor een kennismakingsprijs van 49 euro per maand kunnen aspirant-ondernemers meedoen. Daarvoor krijg je wekelijks 'college' van Lil en/of iemand uit het netwerk van de rapper: vijftig lessen in totaal.

 

Bedoeling is ieder semester af te sluiten met een live event, wat opmerkelijk is in deze dagen.

 

Jorik Scholten (Lil Kleine in het dagelijks leven) staat ook onder contract bij Talpa dus de links naar ondernemer John de Mol zijn kort. 

 

Deel je ervaringen als stredent op Higherlevel!

Link naar het artikel :

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

 

Het zit al in de naam natuurlijk: Street University. Je krijgt wijsheid van de straat. Uit de praktijk. Van mij mag economie-onderwijs op de middelbare school beginnen op de markt, niet met wiskundesommen van Heertje. Met alle respect voor de goede man verder. Maar economie is geen exacte wetenschap, het is gedragsleer. Zeker voor ondernemers.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)
17 uur geleden, insparcom zei:

Ik krijg heel erge "MKB op Reis"-vibes als ik de algemene voorwaarden lees.

 

Nou zit je te rellen. Er zal vast iets af te dingen zijn op de AV, maar noem dan man en paard bij naam. Vooralsnog is er geen aanwijzing dat hier sprake is van bedrog of een intentie om kleine ondernemers op een verkeerd been te zetten. Er zijn geen klachten en er zijn geen gedupeerden.

 

Street University is transparant over zijn aanbod (voor zover ik kan zien), geeft ondertekenaars 14 dagen bedenktijd en heeft geen krankzinnige boeteclausules.

 

Door te stoken begeef je je niet alleen op het hellende vlak van smaad, maar ondergraaf je ook de inspanningen om echt bedrog aan de kaak te stellen.

 

Vertel dus eens waar die vibes vandaan komen...:thinking-face:

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479
Op ‎17‎-‎6‎-‎2020 om 10:06, Ondernemeneer zei:

Om je direct te bekronen als expert lijkt mij een beetje te kort door de bocht. Dit lijkt mij meer iets als inspirational speaker bij seminars of workshops.

Ik zie nergens op de info staan dat hij zich als expert bekroond.

 

Ik vind het wél een mooie insteek "Streetwise University". Liever onderwijs van een ondernemer, dan van een docent die nog nooit ondernomen heeft.

En nu kunnen we Jorik als artiest Lill Kleine waarderen of niet, maar hij is wel een zakenman, en heeft hij naast zijn artiestenleven zijn jong verdiende geld wel omgezet in andere ondernemingen/investeert in ondernemingen.

En nu krijgt hij de uitdaging/mogelijkheid (al dan niet op zijn eigen initiatief) om andere streetwise te maken op het gebied van ondernemerschap.

Als jongen van de straat, zonder enige businessopleiding of docentenopleiding lijkt mij dit juist een interessante invalshoek. Niet alleen voor jonge ondernemers die ambitie hebben in de muziekwereld. Ook voor de wat ouderen onder ons, die met vallen en opstaan een weg vinden binnen het ondernemerschap en juist door levenservaringen van ondernemers, die geen enkele opleiding hebben genoten, het zaken"leven" kunnen ontdekken.

 

 

  

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

OK dan TwaBla, Vergelijken met MKBop reis is inderdaad te. Maar zomaar wat zinnen uit website: 

 

 

"kans op een platencontract"

"kans op een participatie vanuit Jorik of iemand uit zijn netwerk"

"Ieder semester wordt afgesloten met een live evenement op een bijzondere locatie.... Alleen als member krijg je hier een exclusieve uitnodiging voor"

 

Vervolgens de AV: 

 

"STREET UNIVERSITY is te allen tijde gerechtigd deze Algemene Voorwaarden te wijzigen of aan te vullen.... Indien de Deelnemer niet instemt met de gewijzigde of aangevulde Algemene Voorwaarden, is het de Deelnemer niet langer toegestaan om aan de Opleiding dan wel de Activiteiten deel te nemen en dient de Overeenkomst te worden beëindigd. Dit bevrijdt de Deelnemer niet van de op de Deelnemer rustende betalingsverplichtingen." (Zou jij een contract tekenen waarbij de voorwaarden ongelimiteerd kunnen worden veranderd en jij toch moet blijven betalen?)

 

"Per Activiteit zijn slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar." (of je ooit bij een live evenement komt? Je hebt een kans...)

 

Maar hé. 499 euro voor een jaar een kans bij Lil Kleine? Waarom niet? 

 

 

 

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie

 

Je vergeet die 50 online hoorcolleges te noemen. Dat lijkt me toch de hoofdmoot in zo'n school. 

 

Hoe ze live events gaan organiseren in deze tijd, vraag ik me ook af. Er was sprake van eentje per kwartaal. En bovendien is het aantal deelnemers waarschijnlijk te overzien. Ik krijg geen geur in mijn neus van Lil Kleine loopt lekker binnen op vage beloften... Dat zou ook niet slim zijn, want zijn reputatieschade zou veel groter zijn dan die paar grijpstuivers die hij uitspaart door enkele deelnemers niet toe te laten tot deze events. Ik denk dat je dus iets te argwanend door die voorwaarden hebt zitten bladeren.

 

We merken het vanzelf. De prijs is al verlaagd, dus we moeten nog maar afwachten of het hele plan doorgaat. Het initiatief leek mij stukken beter dan al die get-rich-quick trainingen die we in de sfeer van passief inkomen zien voorbij komen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
(aangepast)

Zijn songteksten gaan in ieder geval van 'Krantenjongen of Krantenwijk' via 'Jongen van de Straat' tot 'Miljonair'.

 

Misschien is hier of elders nog niet iedereen gewend aan het 'adagio' fake it till you make it of een nieuwe generatie of realiteit. Ik vrees dat het een leeftijdskwestie of generatiekloof danwel mentaliteitsverschil is of toch eigen succes blijkt te zijn wat (voorlopig) door investeerders of financiers (banken) gesteund wordt. Haal het initiatief of mijn bericht maar onderuit (vrijgedacht).

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie

 

De laatste jaren zie ik veel guru's en coaches die Passief Inkomen aanprijzen in online academies voor dropshipshops, proteinedrankjes of private label verkoop via platforms. Ze beginnen met gratis video's en whitepapers, en verkopen kostbare follow-up trainingen. Fake it till you make it.

 

Daarmee vergeleken is dit initiatief van Lil Kleine veel sympathieker. Ik bash m niet. In tegendeel!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Op 3-7-2020 om 12:50, TwaBla zei:

De laatste jaren zie ik veel guru's en coaches die Passief Inkomen aanprijzen in online academies voor dropshipshops, proteinedrankjes of private label verkoop via platforms. Ze beginnen met gratis video's en whitepapers, en verkopen kostbare follow-up trainingen. Fake it till you make it.

 

Daarmee vergeleken is dit initiatief van Lil Kleine veel sympathieker. Ik bash m niet. In tegendeel!

 

Vandaag op Quote:  Als je een bitch wil tillen: '2000 euro is best veel geld voor een Q&A'

 

Quote

De nieuwste Quote staat in het teken van kostbare illusies, want: niets is wat het lijkt. Van Lil' Kleine tot Hans Klok en van een geklapt factoringbedrijf tot de kink in de kabel bij Rotterdams glasvezelnetwerk.

 

Werk twerwijl zij slapen, leer twerwijl zij feesten, spaar twerwijl zij spenden, geniet twerwijl zij dromen’, zo lazen we onlangs in een -rap verwijderde- Instagrampost van Street Academy, het online instituut waar Lil’ Kleine zich aan heeft verbonden. Voor €2.000 kunnen cursisten zich verrijken met de wijze lessen van de artiest. Om te zien of dat zinvol besteed geld is schreef Stephanie Hoogenberk zich in. Tot woede van de organisatie.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Onder de aankondiging...

 

Quote

Benieuwd of deze jongen door Kleine goed op weg wordt geholpen, hoe de ontmoeting tussen Hoogenberk en de artiest verliep, en waarom de organisatie nou eigenlijk zo boos op haar is? U leest het allemaal in de nieuwste Quote die vanaf vandaag (donderdag 18 maart) in de winkels ligt.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 297 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.