Lil Kleine start Street University voor ondernemers

Aanbevolen berichten

(aangepast)

 

Ja dat is een flinke tegenvaller. Blijkt ook deze cursus opgezet door mensen uit de wereld van nep en klatergoud. Jorik heeft zich laten inhuren als de kop van Jut. Volgens mij zou die best een echte training kunnen opzetten, als-ie een beetje moeite doet en afstand neemt van al die praatjesmakers. 

 

Overigens  was die €2000- een speciale prijs waarvoor je premium gebakken lucht krijgt. Gewone mensen betalen €500- en mogen niet met Jorik chatten.

 

(Ik probeer mijn woorden zorgvuldig te kiezen op deze rijkssite. Iedereen mag zelf bepalen wat-ie van deze training vindt uiteraard.)

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Onlangs kwam ik het verhaal van een ondernemer tegen die in zijn voorgeschiedenis ook een deelname aan Open Circles noemde. De opgeklopte voorganger-verering en het sektarisch gedrag van mensen die in een grote groep allerlei rituelen doorgaan, vind ik bevreemdend. Zeker als dat ertoe leidt dat deelnemers vervolgens duizenden euro's gaan besteden aan cursussen en trainingen met relatief voorspelbare inhoud. Maar als die zelf vinden dat er iets van opgestoken hebben... dan moeten ze er vooral voor gaan.

 

In een eethuis met Michelin-sterren zijn de ingrediënten ook niet fundamenteel anders dan bij een doorsnee kok.

 

Een tarief van 500 euro voor de street-wisdom van Kleine (verdeeld over twintig lessen) is niet buitensporig. De Lil man zit in een mooi appartement in Dubai. De bedenker van de cursus heeft een faillissement doorstaan, na twee jaar success-stories gedeeld te hebben. Alle ingrediënten voor een paar goede levenslessen bij mekaar. Nu er reviews naar buiten komen, is het interessant om te zien wat deelnemers ervaren.

 

Er zijn veel meer van dat soort klasjes, waar wannabe-ondernemers in semi-religieuze sfeer bijeen komen om het ondernemerschap en elkaars gezelschap te vieren. Ik zou graag meer reviews willen zien, positief en negatief. Dan kunnen mensen die voor de keuze staan, hun beslissing zelf onderbouwen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Op 16-6-2020 om 20:23, TwaBla zei:

Als Trump een universiteit kan beginnen, moet Lil Kleine dat ook kunnen.

 

Dat was cynisch, maar ik hoopte toch echt dat Lil Kleine met zijn straatwijsheid (en hulp van gastdocenten) er iets van zou maken.

 

Op 16-6-2020 om 20:23, TwaBla zei:

Jorik Scholten (Lil Kleine in het dagelijks leven) staat ook onder contract bij Talpa dus de links naar ondernemer John de Mol zijn kort. 

 

John stapelt ook teleurstelling op teleurstelling. Ondanks zijn miljarden wist hij niet wat hij met het ANP aan moest. Hij had Facebook en Google helemaal tot het hoogste hof juridisch kunnen achtervolgen vanwege de nepreclame (BN Fraude) die ze doorlaten, maar daar horen we ook niets meer van. De Mol trekt zich terug op zijn core-business: stupide spelprogramma's bedenken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Op 2-7-2020 om 13:26, insparcom zei:

"kans op een platencontract"

"kans op een participatie vanuit Jorik of iemand uit zijn netwerk"

"Ieder semester wordt afgesloten met een live evenement op een bijzondere locatie.... Alleen als member krijg je hier een exclusieve uitnodiging voor"

.....

 

"Per Activiteit zijn slechts een beperkt aantal plekken beschikbaar." (of je ooit bij een live evenement komt? Je hebt een kans...)

 

Maar hé. 499 euro voor een jaar een kans bij Lil Kleine? Waarom niet? 

Ik had voor de gedupeerden ook liever geen gelijk gehad...

Hans Damen - Insparcom

Strategisch Advies - Crisismanagement - Spreker - Dagvoorzitter - Divemaster

Laatste blogs

Link naar reactie
(aangepast)
Quote

Maar Lil Kleine heeft de halve lockdown in Dubai of Ibiza vertoeft, dus zal wel overmacht zijn.

Dat is misschien beeldvorming of image building, maar hier op een ondernemersforum zie ik liever fact finding.

 

Het zijn gelukkig overzienbare, eenmalige leerkosten. Van andere, ondoordachte aankopen kun je achteraf ook spijt krijgen. Is het genoemde bedrag van 2.000 EURO incl. of excl. BTW voor ondernemers? Wie stuurde de factuur?

 

Zijn er ook afnemers die aangemeld, maar niet betaald hebben? En wat gebeurt dan?

 

Met vriendelijke groet,


Wigbolt

aangepast door Wigbolt
Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.