• 0

hulp bij berekening totale kosten import.

Hallo allemaal,

 

ik zoek hulp bij het berekenen van mijn totale kosten voor het importeren van een product uit china.

ik ben helemaal nieuw hierin.

ik wil graag kruiwagens importeren . 

 

voor 100 kruiwagens heb ik een prijs afgesproken van 75 dollar per stuk. Totaal dus 7500 dollar.

- hierover betaal ik natuurlijk 21% btw.

 

- Nu heb ik wat moeite om de juiste Taric code hierbij te plaatsen om de invoerrechten te bepalen.

 

- Ook vraag ik mij af wat de  andere extra kosten zijn, en hoe deze berekend worden.

bijvoorbeeld de inklaringskosten. heb ik hiervoor een douane expediteur nodig? komen er nog meer kosten bij kijken naast deze inklaringskosten?

als iemand mij een goede schatting kan geven kom ik al een heel eind!

 

- mijn leverancier bied volgens FOB het volgende aan voor de transport:

100 pieces, Packed in bulk

It costs 28cbm, full in 1 x 20GP.

The estimated sea freight to Nertherland is us$1000.00. We will have the accurate cost when the product is ready. We all can not ensure it is lower or higher after 40 days.

 

is dit bedrag van 1000 dollar realistisch voor het vervoer?

 

ik hoop dat iemand mij verder kan helpen.

 

groet Bolla

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Bolla,

 

Allereerst welkom op Higherlevel!

 

Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar ben wel benieuwd: als de kostprijs 75 Dollar is, en er nog (minimaal) 10 dollar aan vervoerkosten bijkomt, om nog maar te zwijgen van importheffingen dan zit je al op een inkoopprijs die (veel) hoger ligt dan de gemiddelde verkoopprijs op - bijvoorbeeld Bol.com voor consumentenkruiwagens voor algemeen gebruik.  Hoe, waar en aan wie ga je deze kruiwagens verkopen?

 

Is het geen kruiwagen voor consumenten/algemeen gebruik of is er iets bijzonders mee (bijvoorbeeld elektrisch ondersteund zoals de dure stratemakersmodellen) dan vraag ik me af: heb je rekening gehouden met productaansprakelijkheid? Voor de EU ben jij als importeur namelijk de fabrikant. 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Hi Norbert,

 

bedankt voor de verwelkoming en voor de kritische blik op mijn product.

 

het gaat hierbij niet direct om een kruiwagen, maar eerder om een soort omgebouwe kruiwagen die gebruikt wordt als een soort verplaatsbare tafel, vandaar dat ik het vergeleken heb met een kruiwagen. mijn schatting is om inderdaad rond de 100 euro per 'kruiwagen' aan kosten te hebben, en ik verwacht het product voor 400 euro te kunnen verkopen, gebaseerd op concurrentie.

 

ik zal gaan verkopen aan consumenten via een webshop, en ook zal ik mijn product proberen aan te bieden via bestaande winkels.

 

 

groet Bolla

 

Link naar reactie
  • 0

Met de kosten kan ik je niet helpen.

 

Voor wat betreft de taric-codes voor import is het altijd handig om de leverancier te vragen welke code zij gebruiken. Meeste leveranciers die aan Europa leveren kennen die code wel.. scheelt jou een hoop zoekwerk.. of het is in elk geval een stuk makkelijker om vast te stellen of je het met hun conclusie eens bent of toch voor een net andere subcode gaat..

 

hier ook een link naar uitleg over verschillende codes.. want je kunt zomaar verdwalen in het bos van afkortingen voor (bijna)
https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/importeren/hoe-bepaal-ik-een-goederencode/

Link naar reactie
  • 0

Kruiwagens worden ingedeeld onder goederencode met 1,7% invoerrechten.  Maar het is dus blijkbaar geen kruiwagen maar een meubelstuk, in dat geval zou je uit kunnen komen bij 9403 2080 met 0% invoerrechten. Inklaringskosten tussen de 50 en 100 Euro. Extra kosten zullen er ook wel berekend worden, zoals dieseltoeslag, TCH, Laat Volgen, verzekeringskosten en ISPS toeslag. Dat kan zo oplopen tot zo'n 2000-2500 Euro. 

 

Met BTW hoef je natuurlijk geen rekening te houden, dat is niet kostprijsverhogend.

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.