• 0

Heb ik een drankvergunning nodig als ik alleen importeer en aan horeca verkoop?

Goedemiddag,
Ik zou graag hierop willen inhaken... 
Als ik sterke drank wil importeren en alleen wil door verkopen aan horeca en slijterijen, heb ik dan zelf ook een vergunning nodig, zoals een webshop? Ik wil (vooralsnog) geen webshop beginnen, maar echt alleen verkopen aan horeca.  Kan iemand mij hier advies in geven, want ik heb al een hoop gelezen op het ondernemersplein Kvk, maar ik kan niets terugvinden als je alleen importeur bent. 
Alvast bedankt voor je reactie!

 

 

 


modcomment: reactie in eigen topic geplaatst

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Voor importeren gelden geen verkoop vergunningen. Deze zijn puur bedoelt voor verkoop aan consument. Je zal wel zitten met accijns en regelgeving. Zo mag je niet elk product importeren. In sommige gevallen heb je wel een accijnsvergunning nodig.

Lees meer: https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/importeren/bier-of-wijn-importeren/

Meer HL:

.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

Ik kan ondernemeneer zijn antwoord bevestigen, voor verkopen tussen bedrijven heb je geen (slijterij)vergunning nodig. Mijn broer heeft een distilleerderij, hij verkoopt niet aan consumenten, want een slijterijvergunning krijg je tegenwoordig bijna niet meer. Verkopen op een webshop kan alleen zonder vergunning als je er voor zorgt dat alleen bedrijven kunnen bestellen.

Automatisering: Implementatie en beheer van uw bedrijfssoftware

Consultancy: Advies en onderzoek naar uw applicatielandschap

Hosting: Full-service websitebeheer

Link naar reactie
  • 0

 

Op 18-6-2020 om 14:05, Ondernemeneer zei:

 Zo mag je niet elk product importeren. In sommige gevallen heb je wel een accijnsvergunning nodig.

 

Als je bij invoer de accijns afrekent met de douane heb je geen vergunningen nodig.  Accijns is wel een nationale belasting, het is sowieso af te raden om aan afnemers in andere lidstaten te gaan leveren, tenzij je al zoveel ervaring en kennis hebt dat je dit forum niet nodig hebt.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.