• 0

Kan je met een fiets van de zaak ook nog km vergoeding voor auto claimen

Kan iemand mij vertellen hoe het zit als ik een fiets van de zaak aanschaf (nieuwe regeling 2020) en toch af en toe met de (privé) auto naar het werk rij.
Mag ik dan de kilometers vergoeden (0.19/km) die ik met mijn auto rij of vervalt dit als ik een fiets aanschaf via de zaak?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hoe valt dat te controleren?...alle dagen dat ik thuiswerk en dus zowel niet met de fiets en ook niet met de auto ga kan ik in logboek zetten dat ik wel op de fiets ga. Zo kom ik wel aan de 10%. Ik weet het is niet netjes, maar zo wel erg makkelijk te omzeilen.

Link naar reactie
  • 0
8 minuten geleden, Pollewops zei:

Zo kom ik wel aan de 10%. Ik weet het is niet netjes, maar zo wel erg makkelijk te omzeilen.

wie claimt,  die bewijst.

 

Voordat je de slimmerik gaat uithangen ... Google eens op gsm rittenadministratie.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
13 uur geleden, Pollewops zei:

Hoe valt dat te controleren?...alle dagen dat ik thuiswerk en dus zowel niet met de fiets en ook niet met de auto ga kan ik in logboek zetten dat ik wel op de fiets ga. Zo kom ik wel aan de 10%. Ik weet het is niet netjes, maar zo wel erg makkelijk te omzeilen.

Je bedoelt frauderen?

Wordt de fiets überhaupt wel zakelijk en door jou gebruikt?

 

Link naar reactie
  • 0
Op 21-6-2020 om 04:50, logistieke dienstverlening zei:

Je bedoelt frauderen?

Wordt de fiets überhaupt wel zakelijk en door jou gebruikt?

 

Jazeker gaat de fiets door mij gebruikt worden en zeker ook af en toe zakelijk. Echter zal het beperkt blijven tot 20 zomerse ritjes waarschijnlijk en was benieuwd of dat een probleem zal zijn.

Link naar reactie
  • 0

Ja dat zal een probleem zijn, als je minder dan 10% zakelijk gebruik maakt van de fiets dan is het verplicht privé-vermogen. Dat geldt voor elke bezitting die je als zakelijk wilt aanmerken. minder dan 10% verplicht prive vermogen, meer dan 90% zakelijk gebruik verplicht zakelijk vermogen. gebruik tussen 10 en 90% dan mag je zelf kiezen tussen prive of zakelijk.

In jou geval kun je de fiets niet zakelijk aanschaffen, wel kun je 19ct per km rekenen net als voor je auto voor die paar keer dat je op de fiets gaat.

 

Dat zijn de regels.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 191 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.