• 0

Hulp nodig bij berekening van kosten ophalen en terugbezorgen

Ik ben bezig met het oprichten van een bedrijf, en hierbij is het de bedoeling dat ik eerst bij de klanten thuis iets ga ophalen, en later terug aflever.

 

Nu probeer ik de kosten van transport te berekenen maar ik weet niet waar ik moet beginnen. 

 

Trouwens, ik ben er nog niet uit, twijfel tussen zelf de leveringen doen, of een pakketjes bedrijf inschakelen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om met het laatste te beginnen zelf doen  of pakketbedrijf zou gewoon onderdeel moeten zijn van je berekeningen ofwel scenario's.

 

Als starter is het meestal handig om het eerst zelf te doen, want als je 5 klanten per week hebt heb je tijd zat om het zelf op te halen en terug te brengen. Dat is altijd goedkoper dan iemand inhuren.
Maar als je het drukker gaat krijgen dan is het vermoedelijk efficienter om iemand in te huren die afhalen en leveren te doen zodat jij je tijd kan besteden aan de bewerkingen doen en omzet te halen of andere belangrijke ondernemerstaken..

 

Ga je naar de berekening voor eigen vervoer kijken dan heb je te maken

- Wat kost het transportmiddel per km,

om niet zelf alle onderdelen zelf te bedenken kun je eens kijken naar wat leaseauto's kosten per km, dan heb je een heel goede globale indruk van wat een auto kost.

 

- Wat kost de persoon die het transport uitvoert en hoeveel adressen kan hij bezoeken per route

het antwoord kan dan zijn niets want ik doe het zelf of X euro per uur en 0,25X per klant omdat hij 4 klanten per uur zal bezoeken.

 

- Kun je de transportkosten (deels) doorberekenen aan de klant of niet

Als je naast jou dienstverlening ook de transportkosten deels kan doorberekenen heeft dat ook invloed op je keuze. Want je hoeft zelf minder kosten te dragen.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Beste Lucas, Allereerst welkom op Higherlevel!

 

30 minuten geleden, Lucas local zei:

Trouwens, ik ben er nog niet uit, twijfel tussen zelf de leveringen doen, of een pakketjes bedrijf inschakelen.

 

Afhankelijk van het soort goed (is het zwaar, groot en/of gevoelig voor temperatuur/vallen/stoten/transportschade etc) is er - als je lokaal werkt (en je naam lijkt daar op te wijzen :winking-face: ) en je te druk bent om zelf te bezorgen - nog een derde optie: en dat is de leveringen zelf (laten) doen via personeel op afroep ; bijvoorbeeld een student op een bakfiets die in Amsterdam PC's, schoenen, kleding, koffiemachines of noem maar op haalt en brengt voor onderhoud en reparatie.

 

Als je lokaal werkt en veel klanten hebt is dat al snel veel goedkoper dan uitbesteden, en je hebt meer zicht en invloed op de kwaliteit van het vervoer.

 

Kortom: bij opstarten/weinig klanten sowieso zelf doen -  dat geeft je ook goed zicht op de gemiddelde tijdsduur en knelpunten tijdens vervoer - en daarna keuze maken uit  laten doen door  personeel of uitbesteden aan derden.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.