• 0

Leveranciers

Beste mensen,

 

Ik zou graag een telecombhandel willen beginnen.

 

Ik wil o.a. mobiele telefoons, abonnementen, pda, enz. gaan verkopen.

 

Nu is de vraag;

Waar vindt ik een leverancier waar ik goedkoop kan inkopen.

En als ik nu abonnementen van de 5 grootste aanbieders wil gaan verkopen, hoe gaat dat in zijn werk ?

 

Als mensen uit de telecomwereld hier al ervaring mee hebben zou ik dat graag wilen weten.

 

alvast bedankt

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Om het even iets duidelijker te maken, zou je de volgende vragen kunnen beantwoorden?

 

Wil je online gaan handelen, of fysiek een winkel openen? Wil je alleen reseller worden, of ook eigen producten/productaanpassingen op de markt brengen? Heb je een uniek uitgangspunt (geagrafisch, niche-markt, enzovoort), of wil je de concurrentie aangaan met de al bestaande telefoonverkopers?

Link naar reactie
  • 0

Ik wil alles via internet gaan verkopen.

 

Ik wil mobieltjes e.d. op rekening kunnen inkopen en en bijv. aan het eind van de week, maand o.i.d. kunnen afrekenen.

 

Ik wil dus naast mobieltje op de site, ook dat de mensen direct een abonnement kunnen afsluiten via de site.

 

Mijn doelgroep is de internetter tussen de 25 en 65 aanspreken (die doorgaans het geld hebben om hieraan te besteden). In het bijzonder wil ik in combinatie met andere diensten zoals IT en (beperkt financiele diensten) de ondernemer aanspreken.

 

de slagkracht van de internetsite ligt hem (of moet liggen) in het feit dat diverse diensten die zo dicht bij elkaar liggen ( telecom, IT) geintegreerd worden.

 

vooral voor bedrijven is dit interessant omdat men zich kan wenden tot 1 partner voor al deze zaken.

 

bijv. men legt een intern netwerk aan, maar wil vervolgens ook een telefooncentrale met daaraan gekopeld diverse interne vaste telefoons, waarmee men ook nog eens via een goedkopere (lees goedkoper als KPN) provider kan bellen, met hetzelfde kwaliteitsbehoud. Tevens kan op het netwerk de benodigde soft- en hardware geinstalleerd worden en kan men internet toegang verkrijgen met de daarmee gepaard gaande beveiliging. Wij kunnen dan ook voorzien in bijv. webontwerp en hosting mocht het bedrijf beslissen zaken te gaan doen op het internet of zich gewoon te presenteren.

 

zo een compleet pakket is maar een voorbeeld, maar dan heb je een idee van het geheel. Het is dus niet de bedoeling dat we zelf aan productontwikkeling gaan doen. daarom zoek ik dus nog leveranciers voor de mobiele telefoons e.d. en abonnementen.

 

 

hoop hiermee het een en ander duidelijk gemaakt te hebben mocht dit niet het geval zijn, dan hoor ik het graag.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben het met Zrski eens, moeilijk bedrijf- en verdienmodel. VOlgens mij is dit al een keer geprobeerd.

Probleem is dat de telecomaanbieders zelf ook winkels hebben. Om goede kortingen te kunnen bedingen heb je grote volumes nodig (in verband met kortingen en kick-back fees die je ontvangt). Om grote volumes te kunnen bestellen, heb je veel klanten nodig of moet je investeren in voorraden. Op deze wijze kan je alleen goedkoper inkopen op het gebied van hardware, de kick-back fee ontvang je per afgesloten contract.

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

hallo,

 

om antwoord te geven op de vraag van zrski, ja het ondernemingsplan is gereed. Ik heb tevens het de begroting gemaakt (zowel meerjaren als over 2003) en dit gebaseerd op fictieve commissie ( je weet natuurlijk niet precies wat voor commisie je krijgt van de leveranciers die ik zoek). Ik ben het er helemaal mee eens met de mensen die zeggen dat het een moeilijke business is, maar ja als alles wat moeilijk is gemeden werd zouden we nu nergens zijn.

 

wat betreft kwantumkorting volumes behalen, dat is niet de primaire doelstelling. De eerste doelstelling is bekendheid vergaren en zo klanten te winnen ( ook als dat met een geringe winstmarge moet) en dan pas kun je een onderhandelingspositie hebben, om eventuele kortingen e.d te vergaren.

 

Wat ik van jullie vraag is : hoe kan ik leveranciers vinden voor de genoemde producten. en hoe werkt dat nu met die abonnementen van de bekende providers en de daarbij behorende commissie's.

 

Link naar reactie
  • 0

Even wat mij opvalt, misschien heb je er wat aan om je plannen aan te scherpen:

 

wat betreft kwantumkorting volumes behalen, dat is niet de primaire doelstelling. De eerste doelstelling is bekendheid vergaren en zo klanten te winnen ( ook als dat met een geringe winstmarge moet) en dan pas kun je een onderhandelingspositie hebben, om eventuele kortingen e.d te vergaren.

 

Maar dan is dus toch nog steeds je primaire doelstelling het behalen van grote volumes (zodat je kwantumkorting kunt bedingen en pas echt winst kunt gaan maken)? Een lage prijs om snel de markt te kunnen penetreren is slechts een middel om dat te behalen, geen doelstelling op zich.

 

Uitgaan van lage prijzen om veel mensen over te halen bij jullie te gaan kopen lijkt mij overigens botsen met je eerdere zin van "Mijn doelgroep is de internetter tussen de 25 en 65 aanspreken (die doorgaans het geld hebben om hieraan te besteden)." Je gaat uit van een doelgroep die dus wat te besteden heeft. Maar die wil je benaderen met lage prijzen, dat is dan toch niet logisch? Men heeft geld te besteden, dus dan is men toch meer geïnteresseerd in goede service, vriendelijke bediening, gemak, enzovoort, boven een lage prijs? De prijs lijkt me dan niet het belangrijkste verkoopargument.

 

Hoe het met leveranciers en netwerkoperators zit weet ik niet. Ik weet wel dat wij best vaak vragen krijgen voor speciale modellen en moeilijk verkrijgbare onderdelen en assecoires enzo, omdat ik daar op onze (inmiddels niet meer geupdate) website wel eens over geschreven heb. Misschien zou je ook eens kunnen kijken naar het principe van MVNO's (Mobile Virtual Network Operators), dat is misschien relevant voor je. En verder zou je gewoon eens wat bedrijven (concurrenten en potentiële leveranciers) moeten bellen om te zien wat voor info je daar uit weet te halen. Vooral netwerkoperators (of bestaande MVNO's als Tele2) zullen misschien wel geïnteresseerd zijn als je een goed plan hebt.

Link naar reactie
  • 0

Yep, ik zou de telefoon gewoon oppakken en partijen gaan bellen. Zorg dat je een kleine pitch klaar hebt liggen welke je (gestructureerd) op de secretaresses af kan vuren zodat je door hen aan de juiste mensen doorverbonden wordt.

 

Wat je ook kan doen is bestaande mobieltjes verkopers bellen met een verhaal in de trand van: "goedemiddag, u spreekt met flippie flop van universiteit zus en zo en ik ben bezig met een scriptie over de telecom markt. Zou ik u misschien wat vragen kunnen stellen?"

 

Dat is een handige manier om meer te weten te komen van je concurrentie. ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Foei Zrski,

 

Dat is stout. Je anders voordoen aan de telefoon is niet netjes. Bovendien, ik check altijd referentie voordat ik vragen beantwoord van wie dan ook. Vragen over het reilen en zeilen van ons bedrijf beantwoord ik al helemaal niet. Het lijkt me sterk dat mobieltjesverkopers vragen van vreemden gaan beantwoorden over hun bedrijf.

 

Ff iets anders verzinnen.

 

Groeten,

Nils

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nou, kneusje hoeft ook weer niet. Je mag het wel proberen, maar het is zo slecht voor je bloeddruk als je door de mand valt. Tenminste ik vindt het VRESELIJK om op een leugen betrapt te worden. Liegen zit ik niet mee, maar erop betrapt worden is vervelend.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.