• 0

Zeecontainer huren of kopen?

Hallo allemaal, 

 

Binnenkort wil ik 2 40ft FCL containers exporteren naar een kennis van me in Marokko, nu vraag ik me af wat ongeveer een redelijke prijs is voor een iso 40ft standaard zeecontainer.

(Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar kan niks vinden)

 

Heb wel verschillende offertes die variëren van 2200 tot 2800 euro maar vind dit nog aan de dure kant (ex transport kosten naar Friesland) , zijn deze prijzen gangbaar? Of kan ik beter gaan voor huur en moeten deze containers dan ook weer terug naar Nederland of blijven ze in de land van aankomst? 

 

Bedankt voor de aandacht. 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Tradetha,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel. Het lijkt mij logisch om een handelaar in Friesland te zoeken.

 

Google eens op 'zeecontainer Friesland' of zie de vele aanbieders op marktplaats.

 

Heb je al een vervoerder?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Wil je lege containers exporteren of heb je containers nodig om daarin goederen te exporteren? Als het eerste het geval is, waarom koop of huur je ze dan niet in Marokko? Als het laatste het geval is, en je ze alleen voor transport van goederen nodig hebt, moet je eens bij een vervoerder in de buurt navragen wat het transport van je goederen gaat kosten. Dan heb je zelf verder niks met koop of huur van containers te maken.

China Trade Consult

www.china-trade-consult.nl en www.china-trade-consult.de

Link naar reactie
  • 0

Nou ja, dit onderschrijft toch wel weer de stelling dat je alleen een duidelijk antwoord kan verwachten als je ook een duidelijke vraag stelt.

 

Op 21-6-2020 om 08:50, Tradetha zei:

Binnenkort wil ik 2 40ft FCL containers exporteren naar een kennis van me in Marokko,

 

FCL= full container load, blijkbaar wil je goederen verzenden? Je zou in dat geval dus op zoek zijn naar een transport tarief? Wat aansluit bij "ex transport kosten naar Friesland". 

Link naar reactie
  • 0
1 minuut geleden, Ondernemeneer zei:

Container voordelig kopen kan via:

Carucontainers.com

 

Dit heb ik met vrienden in Australie gedaan. Container gekocht via titancontainers. Deze konden we vervolgens in Australie ophalen. Zulke partijen hebben over de hele wereld containers staan, dus is geen probleem voor ze. 

 

Als het doel echt 'exporteren' van containers is. Zal je toch zelf een goede container leverancier moeten hebben. Verzenden kan dan dus via de bovengenoemde partijen. 

Link naar reactie
  • 0

Aanschaf 40FT HC circa Euro 1600. Vrijgesteld in Rotterdam. Ik weet niet wat ze lokaal in Friesland kosten. Vervolgens kan je ze als shippers owned container boeken bij een rederij welke op Marokko vaart en daarin laden wat je wil.  Na aankomst mag je er mee doen wat je wil.

 

Als het enkel om vervoer van goederen gaat, waarvoor je 2 x 40ft containers nodig hebt, kan je beter een container boeken bij de rederij en na lossen weer leeg retour leveren in de loshaven.  

www.santova.eu

 

Innovatieve oplossingen. Eindeloze mogelijkheden.

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Tradetha, bij een nadere toelichting op jouw openingsbericht of reactie op vragen volgen vanzelf waardevolle expertadviezen, want dit draadje wordt kennelijk goed genoeg gelezen getuige het oplopende aantal reacties.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
7 uur geleden, Peter M zei:

Aanschaf 40FT HC circa Euro 1600. Vrijgesteld in Rotterdam. Ik weet niet wat ze lokaal in Friesland kosten. Vervolgens kan je ze als shippers owned container boeken bij een rederij welke op Marokko vaart en daarin laden wat je wil.  Na aankomst mag je er mee doen wat je wil.

 

Als het enkel om vervoer van goederen gaat, waarvoor je 2 x 40ft containers nodig hebt, kan je beter een container boeken bij de rederij en na lossen weer leeg retour leveren in de loshaven.  

HI, bedankt voor jouw (en iedereen hier) voor de reactie. In Friesland schommelt het rond de 2200 tot 2800 voor redelijk goede 40ft containers en kan deze heen en weer blijven gebruiken voor een langere periode. Ook ben ik nu van mening dat ik op mijn gemak kan laden en lossen zonder dat ik rekening hoef te houden met een verhuur tarief . Als beginnende heb ik nog vele vragen maar gelukkig dat ik veel antwoorden hier kan vinden op Higherlevel (mijn dank aan de HL team en alle forumleden) 

 

Nu nog een vervoerder/expediteur vinden van Friesland naar haven Rotterdam. Iemand tips? 

Het verschepen word door Maersk gedaan. 

 

 

 

aangepast door Tradetha
Zins opbouw klopte niet
Link naar reactie
  • 0

Ik heb toen ik ooit een transporteur van haven naar mij nodig had, gewoon de rederij gevraagd. Die hadden een goede offerte gemaakt, en ze regelde zelfde de juiste afhaaltijd, en zouden het zelf regelen als het schip eventueel vertraging zou hebben. Het was super geregeld en de prijs was veel lager dan ik had verwacht. 

 

Als je huurt laten sommige transporteurs een trailer met daarop de container bij je achter, de container staat dan dus niet op de grond, en kan dus laden en lossen nadelig beïnvloeden.  Als je een eigen container hebt moet je alleen met je transporteur waarschijnlijk wel regelen dat hij komt met een vrachtwagen die zelf een container kan laden, of je moet zelf de mogelijkheden hebben om een container te laden.  De meeste vrachtwagens kunnen volgens mij niet zelf een container afzetten of opladen.

 

 

Link naar reactie
  • 0
54 minuten geleden, Tradetha zei:

Ook ben ik nu van mening dat ik op mijn gemak kan laden en lossen zonder dat ik rekening hoef te houden met een verhuur tarief

 

Heb je dan ook al uitgezocht hoeveel het kost om die 2 containers elke keer leeg vanuit Marokko naar NL te halen?

Een lege container neemt net zoveel ruimte in als een volle en zal mogelijk net zo duur zijn alleen heb je dan geen goederen om die kosten op door te rekenen..

Zonder dat ik de markt al te goed ken, denk ik dat je voor die kosten aardig wat dagen een container kan huren om op je gemak te laden en te lossen.

 

Hoe het ook zij als je dat nog niet gedaan hebt zorg dan in elk geval dat je alle kosten bekijkt en alle opties zodat je niet verrast wordt door onverwachte kosten en kijk bijv ook naar transport over de weg, wellicht is het veel goedkoper om niet 1 of 2 volle containers op te sparen maar om de goederen die je inkoopt rechtstreeks  vanaf de fabriek of via groupage te laten vervoeren naar Marrokko. Friesland ligt nu niet echt op de route naar Marrokko.. Behalve als je in Scandinavië inkoopt.  Maar vrij veel inkoop uit NL of Europa maakt al snel heel veel extra km als het naar Friesland komt en daarna op de boot moet via Rotterdam..

Stel je koopt in Eindhoven in bij een fabriek of groothandel. Dan bespaar je al snel 400km als je rechtstreeks naar Rotterdam kan verzenden dan dat het eerst naar Friesland komt..

 

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Roel J zei:

 

Heb je dan ook al uitgezocht hoeveel het kost om die 2 containers elke keer leeg vanuit Marokko naar NL te halen?

Een lege container neemt net zoveel ruimte in als een volle en zal mogelijk net zo duur zijn alleen heb je dan geen goederen om die kosten op door te rekenen..

Zonder dat ik de markt al te goed ken, denk ik dat je voor die kosten aardig wat dagen een container kan huren om op je gemak te laden en te lossen.

 

Hoe het ook zij als je dat nog niet gedaan hebt zorg dan in elk geval dat je alle kosten bekijkt en alle opties zodat je niet verrast wordt door onverwachte kosten en kijk bijv ook naar transport over de weg, wellicht is het veel goedkoper om niet 1 of 2 volle containers op te sparen maar om de goederen die je inkoopt rechtstreeks  vanaf de fabriek of via groupage te laten vervoeren naar Marrokko. Friesland ligt nu niet echt op de route naar Marrokko.. Behalve als je in Scandinavië inkoopt.  Maar vrij veel inkoop uit NL of Europa maakt al snel heel veel extra km als het naar Friesland komt en daarna op de boot moet via Rotterdam..

Stel je koopt in Eindhoven in bij een fabriek of groothandel. Dan bespaar je al 

 

De containers zullen of vol weer terug komen of daar ter plekke verkocht kunnen worden. De verkoop waarde is ongeveer wel gelijk aan Nederland. De tijd die ik nodig heb om te laden hangt van mijzelf af (gebruikte machines die ik hier en daar opkoop). Lossen is daar meteen en het laden is ook weer op alle gemak. 

Link naar reactie
  • 0

Het goedkoopste is gewoon gebruik maken van de bestaande werkwijze, dat is container laten komen, vullen, naar Marokko, legen, en door de vervoerder weer terug laten nemen. Als je in Marokko opslagruimte wilt maken van 2 containers, dan zou ik die in Marokko kopen en je handel iedere keer daar gewoon overpakken, dat is veel goedkoper dan de plannen die je nu hebt. 

 

Link naar reactie
  • 0
Op 23-6-2020 om 09:43, Tradetha zei:

De containers zullen of vol weer terug komen of daar ter plekke verkocht kunnen worden. De verkoop waarde is ongeveer wel gelijk aan Nederland. De tijd die ik nodig heb om te laden hangt van mijzelf af (gebruikte machines die ik hier en daar opkoop). Lossen is daar meteen en het laden is ook weer op alle gemak. 

Je loopt bij shippers owned containers wel tegen het volgende aan. Je gaat geen vervoerder vinden die de container dagen/wekenlang op zijn chassis bij jou aan de loods laat staan totdat jij klaar bent met laden. De chassis' zijn weer nodig voor andere ritten. 

 

Je kan wel een vervoerder inschakelen die met een sideloader chassis de container bij jou op de grond plaatst maar die zijn heel erg duur en die vervoerder rekent gewoon weer een nieuwe rit wanneer hij de geladen container bij je moet afhalen.  Je gaat dus dubbele ritten betalen. 

 

Vergeet niet dat wanneer je een shippers owned container gebruikt je nog steeds de volle vrachtprijs moet betalen aan de rederij. De tijden dat je korting kreeg bij gebruik van eigen equipment zijn al lang voorbij. 

 

Daarnaast zal je weinig expediteurs vinden die enkel het voortransport en uitvoerdocument willen regelen waarbij jij zelf boekt via de rederij. Er is voor hen dan weinig te verdienen. 

 

Ik zou liner equipment (rederij) containers gebruiken, al je machines verzamelen in je loods en op 1 dag alles laten laden in de container welke je via een expediteur boekt naar Casablanca of Tangier. Daarbij kan je de expediteur, die vast een agent in Marokko heeft, vragen een offerte op te stellen tot huisgeleverd op bestemming in Marokko. Ook beter voor je cashflow; wellicht kan je een betalingstermijn krijgen van de expediteur tegenover jouw plan waarbij je elke partij, vervoerder, douane expediteur en rederij per direct moet betalen. 

 

 

www.santova.eu

 

Innovatieve oplossingen. Eindeloze mogelijkheden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.