• 0

Bekijk mijn logo - verzameltopic

Om zo professioneel mogelijk over te komen heb ik bedacht dat mijn zelfgeknutselde logo en huisstijl misschien net niet die uitstraling heeft die ik wel graag zou hebben.

Omdat ik gewoonweg de centen niet heb om hier een volwaardig reclameburo op te zetten dacht ik dat het misschien een idee was om deze "opdracht" voor te leggen aan een grafische opleiding die het kunnen gebruiken als lesmateriaal.

Op die manier kan ik mijn kosten beperkt houden en maak ik tot kans op een professionele huisstijl en bijpassend logo.

Hebben jullie ervaring met het inschakelen van opleidingen voor dit soort zaken ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Heel eerlijk gezegd zie ik er helemaal niks in. Wellicht met watmeer uitleg, maar dat zou niet nodig moeten zijn ;)

 

Inderdaad, dat zou niet nodig moeten zijn.

We zijn het niet met elkaar eens over de duidelijkheid van wat er nu staat, maar zijn blij met jouw reactie, dat geeft ons inzicht.

We wachten even verdere reacties af, maar als meer mensen zo reageren, gaan we waarschijnlijk het logo aanvullen.

 

Lambert

 

Beste Lambert,

 

Eerlijk gezegd is het mij ook niet duidelijk wat het moet uitbeelden.

Ik vind het logo erg druk overkomen, en ik hoop dat je met aanvullen, eerder meer is minder bedoeld.

Ik krijg associaties met een bouw of een klussenbedrijf.

Kleustelling is ook vrij sooi (grijs)

Als dat is wat je wilt, dan is het natuurlijk goed.

Link naar reactie
  • 0

@preston:

Hoezo wat voor de Z staat moet in mijn huisstijl terug te vinden zijn? Heb nog geen huisstijl, die ga ik basseren op mijn logo.

En ik vind .net juist een goed achtervoegsel voor mijn onderneming. .net associeerd mij met het internet en .net is niet landgebonden dus is er geen reden te bedenken om .com eraan toe te voegen.

Link naar reactie
  • 0

@AEZ ... mij lijkt het een beperking omdat je..als je verschillende domeinnamen zou gaan gebruiken... het een beet je verwarrend wordt.

 

zanting.net.com ? zanting.net.eu ? ( en wie weet wat er niog meer komt )

maar je kan ze doorlinken natuurlijk..

let op hé ... op dit gebied ben ik maar een leek.. :)

 

Je huisstijl baseren op je Logo ? ...

de huisstijl van de toko die ik achter dit profiel heb zitten is inéén keer ontworpen... Logo, briefpapier, voorzijde documap, advertenties, visitekaartje..

Ik stond erbij en keek erna.. :)

http://nl.linkedin.com/in/corvanprooyen

Leg niet teveel vast, anders beweegt het niet meer !

Link naar reactie
  • 0

Hierbij het ontwerp. Is het voor de niet ingevoerde leek duidelijk wat hierin te zien is?

 

Ik zie allemaal blokjes. Jullie zijn zo te zien een technisch bedrijf, misschien iets in de bouw. Maar het hoeft ook helemaal niet duidelijk te zijn, als je de sfeer maar weergeeft.

 

 

... aha, opleiding vervoer en veiligheid. Je hoeft toch niet je initialen perse te gebruiken? Pak een (oud) verkeersbord, of maak daar een variant op, in combinatie met je beschrijving. Je ontwerp ligt op straat!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Lambert,

Doe je zelf en je makkers een lol : gooi het design weg. Het werkt zo gewoon niet. Even uithuilen en opnieuw beginnen. Echt de beste manier, ipv steeds weer schaven.

 

Een logo is alleen beter dan de letters "Lem", als een malloot het op 30 meter beter kan herkennen dan die letters. En ik zit echt op minder dan 1 meter van mijn scherm.

Link naar reactie
  • 0

Tsjonge, we krijgen bij jullie de handen niet echt op elkaar, zie ik.

 

Ons logo is in ontwikkeling, de ontwerper en ikzelf borduren om en om op het thema voort. En die ontwerper heeft ervoor doorgeleerd: hij heeft er 4 jaar kunstacademie op zitten, richting digitaal ontwerper of zoiets. Ik mag dus hopen dat het uiteindelijk ontwerp (dat ik tzt zal laten zien) professioneel overkomt. Wij vinden het zelf prachtig, maar ja, wie zijn wij.

 

Ik vind dat het logo niet altijd een leesbare tekst of symbool hoeft te zijn maar ook herkenbaar mag zijn als vorm. En dan weten wij wat het betekent (L en M zijn de eerste letters van de achternamen van de beide vennoten), maar dat moet er juist niet te dik bovenop liggen.

 

Wat betreft de verkeersborden e.d.: een van de schetsen van onze ontwerper was daarop gebaseerd, maar dat vonden wij juist weer zo kneuterig en voor de hand liggend, dus die richting is het niet geworden.

 

Maar toch opnieuw: bedankt voor de reakties.

 

Lambert

Link naar reactie
  • 0

Aan AEZ...

 

Je bedrijf is creatief en technisch tegelijk, je logo straalt dat niet uit.

 

Daarnaast vind ik dat als je aan webdesign doet het niet zo professioneel staan als je bij een logo al de mist in gaat. (de letter T) ik weet dat het is aangepast, maar het is niet echt een visitekaartje..

 

En waarom alles onder 1 dak? Je kunt je bedrijf ook opsplitsen in meerdere onderdelen met allemaal hun eigen logo.

 

Kortom, een technisch gedeelte én een creatief gedeelte met focus op design en multimedia en een technisch gedeelte met onderhoud en reparatie.

 

Verder wens ik je heelveel succes!

 

 

Link naar reactie
  • 0

@Lambert: vind het logo wel leuk en zag ook gelijk LeM staan. Zit ook een bepaalde dieptewerking in de eerste versie (die zonder kader) Het kader vermindert de dieptewerken en zou ik dus weglaten. De tekst boven het logo hoeft van mij ook niet maar dat kan komen door de layout / font. Misschien kun je het rechterpootje van de M iets korter maken aan de onderkant om het 3d effect te vergroten.

 

Mijn 2 centjes als techneut/niet ontwerper ;)

Link naar reactie
  • 0

Aan Lambert,

 

Je geeft aan dat jullie opleiding en advies verzorgen in vervoer en veiligheid.

 

Veiligheid moet iets betrouwbaars uitstralen, en advies iets professioneels..

 

Dit vind ik beide niet terug in het logo.

 

Ik vind het logo onduidelijk (lees onbetrouwbaar) en amateuritisch (schrijf ik dit goed?).

 

Misschien dat je juist wat met het onderwerp vervoer moet doen. Kun je best een leuk logo van maken.

 

Wij trekken aan de "rem" i.p.v. lem, en dan met een auto/bus/etc. als logo. Het is maar een idee, ik weet natuurlijk niets af van jullie bedrijf maar wie weet heb je er wat aan.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Tsjonge, we krijgen bij jullie de handen niet echt op elkaar, zie ik.

 

Ons logo is in ontwikkeling, de ontwerper en ikzelf borduren om en om op het thema voort. En die ontwerper heeft ervoor doorgeleerd: hij heeft er 4 jaar kunstacademie op zitten, richting digitaal ontwerper of zoiets. Ik mag dus hopen dat het uiteindelijk ontwerp (dat ik tzt zal laten zien) professioneel overkomt. Wij vinden het zelf prachtig, maar ja, wie zijn wij.

 

Don't shoot the messenger.

Het voldoet niet aan een aantal basiskenmerken van een goed logo. Het is te friemelig, vergezocht, en heeft geen mooie uitgebalanceerde compositie.

Je moet niet hópen dat het logo professioneel overkomt...wie had dat hier ook alweer in z'n signature, "Hoop is geen strategie" (ofzoiets) maar er voor zórgen dat het zo is.

 

Het is een leuke vondst, maar in de uitvoering vind ik 'm nog niet sterk.

Daar komt bij dat je het schrijft als LeM, en er staat LEM...hoe wil je het branden?

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moest ook even goed kijken voordat ik de letters LEM erin zag staan en ik wordt niet echt heel warm van het logo. Maar toch is ie wel herkenbaar als je hem ziet. De kleuren vind ik wat saai en afstandelijk maar tegelijkertijd vind ik het wel weer passen bij 'verkeer' (waarschijnlijk door het blauw wat je inderdaad terug vind in de verkeersborden). Kortom het heeft wel 'iets'....

 

Uiteindelijk moeten jullie er helemaal gelukkig mee zijn. Toen ik mijn logo uitkoos uit drie ontwerpen wist ik het gelijk en aanpassingen waren bijna niet nodig. Kortom als je twijfelt; overstappen naar nieuw ontwerp want het lijkt mij dat het de bedoeling is dat je er jaren mee moet doen en dan is het zonde als je er nu al niet helemaal tevreden mee bent.....

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie
  • 0

lambert,

 

Ik moet zeggen dat ik het ook een heel erg matig logo vind. Ik ga met webwolff mee: probeer het eens helemaal opnieuw.

 

Een goed logo maken en daar ook nog eens met meerdere mensen over moeten beslissen is hardstikke moeilijk.. ik wil het zelf ook graag laten doen door een prof. Tips voor goede en betaalbare logo-ontwerpers zijn dan ook meer dan welkom!

 

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

@lambert:

 

Als jonge ondernemer heb ik gemerkt hoeveel je naam en je logo voor maar ook tegen je kunnen werken. Denk nog eens na over...

 

... je naam (piet en klaas onderneming is heel basic)

... je doelgroep

... je diensten

... verdere verwerking van de huisstijl (briefpapier etc.)

 

Je wil met jullie activiteiten een meerwaarde bieden voor een klant. Komt die meerwaarde terug in jullie logo, in de kleuren, in de naam?

 

Staat jullie bedrijf voor flexibel, jong, innovatief, professineel en klantloyaal dan zou ik niet het huidige statische blokkerige grijze logo gebruiken.

Link naar reactie
  • 0

@Lambert:

Nog eens kijkende naar jullie kernactiviteit...

 

Opleiden staat bij mij voor...

... groeien van de mens (groeien = groen)

... ongestructureerd en op maat (beweging = niet statisch)

 

Veiligheid staat voor mij voor...

... betrouwbaar (goed gekeurd = groen)

... inzichtelijk en volledig (LeM = afkorting = niet inzichtelijk)

 

Misschien hebben jullie hier wat aan... het is i.i.g. een heel ander gevoel dan bij jullie logo.

Link naar reactie
  • 0

Wat betreft de verkeersborden e.d.: een van de schetsen van onze ontwerper was daarop gebaseerd, maar dat vonden wij juist weer zo kneuterig en voor de hand liggend, dus die richting is het niet geworden.

 

Te weinig aandacht aan je logo besteden, werkt averechts. Maar soms is teveel aandacht ook niet goed. Dan wordt het te vergezocht. Marketing myopia, etc.

 

Je wil snel herkenbaar zijn, duidelijk en aantrekkelijk. Dan is voor-de-hand niet perse slecht, zeker wanneer je een voor-de-hand idee op een originele manier uitwerkt. Dus niet kneuterig.

 

Verkeersborden hebben een herkenbare stijl, je geeft meteen een signaal 'verkeer en veiligheid'. Als veel bureau's in jouw sector die keuze al gemaakt hebben, is het niet origineel. Is dat daarentegen niet het geval, of zijn jouw klanten in een andere sector actief, dan kan een originele variant op een cliché precies de juiste mix zijn.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Al enige weken zijn we bezig met de ontwikkeling van een logo voor "Taekema Interactive" een klein startend internet bedrijf. Kernactiviteit is het bouwen van dynamische, toegankelijke websites.

 

Het proces om zelf een logo te ontwikkelen hebben we na het kijken of we het door een professional kunnen laten doen toch doorgezet. Dit vanwege de kosten en stiekem het idee dat we het zelf toch moeten kunnen. Nu zijn we m.i. wel tot enkele bruikbare resultaten gekomen en graag hoor ik daarop jullie reactie.

 

logocheck.jpg

 

Spreekt dit logo aan? voldoet het aan de voorwaarden waaraan een logo moet voldoen? Welke geniet de voorkeur? Of toch maar door een prof. laten doen? Schiet u maar!

 

bedankt.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

De eerste vind ik wel mooi, het vormpje bij de tweede en derde herrinert me aan vormpjes die ik al heel veel heb gezien. Niet zo bijzonder dus.

 

De eerste is wel er leuk, maar ik zou nog even naar de juiste anatomie van de hagedis kijken. De pootjes lijken wat onnatuurlijk, een beetje recht, stijf, en volgens mij lopen en zitten hagedissen altijd linksvoor naar voren, rechtsvoor naar achteren-rechtsachter naar voren, linksachter naar achteren.

 

levendbarende_hagedis.thumb.jpg.8c370e4617185a08e60c82894a215949.jpg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 183 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.