Leg de corporate briefings van tien organisaties naast elkaar en zoek de verschillen. Vaak zullen deze nauwelijks te vinden zijn. De gemiddelde briefing staat bol van de clichés en goedkope verhaaltjes. Ieder organisatie vindt zichzelf “dynamisch,” “flexibel” en “medemenselijk.”
In mijn afstudeerscriptie over het ontwikkelen van een visuele identiteit, ga ik in op de vraag hoe een goede briefing tot stand komt.
Probleemstelling: Hoe zorgt de communicatiestrateeg voor een gedegen huisstijlbriefing waarmee de ontwerper adequaat wordt ingelicht over het wezen van de onderneming, zodat deze de huidige en gewenste corporate identity optimaal kan vertalen in een visuele identiteit?
Deelvragen:
1) Wat betekenen de begrippen, corporate identity, corporate image en visuele identiteit en wat is de relatie tussen deze drie begrippen?
2) Hoe verloopt het ontwikkelingstraject van een visuele identiteit?
3) Is de gemiddelde huisstijlbriefing werkelijk zo slecht en zo ja, in welk opzicht?
4) Wat staat er in een goede huisstijlbriefing?
5) Op welke manier kunnen de betrokken deskundigen de informatie in een huisstijlbriefing verbeteren?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
jozuadouglas
jozuadouglas
Het ontwikkelen van een (visuele) identiteit
Leg de corporate briefings van tien organisaties naast elkaar en zoek de verschillen. Vaak zullen deze nauwelijks te vinden zijn. De gemiddelde briefing staat bol van de clichés en goedkope verhaaltjes. Ieder organisatie vindt zichzelf “dynamisch,” “flexibel” en “medemenselijk.”
In mijn afstudeerscriptie over het ontwikkelen van een visuele identiteit, ga ik in op de vraag hoe een goede briefing tot stand komt.
Probleemstelling: Hoe zorgt de communicatiestrateeg voor een gedegen huisstijlbriefing waarmee de ontwerper adequaat wordt ingelicht over het wezen van de onderneming, zodat deze de huidige en gewenste corporate identity optimaal kan vertalen in een visuele identiteit?
Deelvragen:
1) Wat betekenen de begrippen, corporate identity, corporate image en visuele identiteit en wat is de relatie tussen deze drie begrippen?
2) Hoe verloopt het ontwikkelingstraject van een visuele identiteit?
3) Is de gemiddelde huisstijlbriefing werkelijk zo slecht en zo ja, in welk opzicht?
4) Wat staat er in een goede huisstijlbriefing?
5) Op welke manier kunnen de betrokken deskundigen de informatie in een huisstijlbriefing verbeteren?
Graag bied ik jullie een gratis digitaal exemplaar van deze scriptie aan. Ga naar: http://www.jozuadouglas.nl/visuele-identiteit.htm
Met vriendelijke groet,
Jozua Douglas
Link naar reactie
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag