Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
MrTinkertrain

Levering op Frans adres op verzoek van Luxemburgse klant

Recommended Posts

Beste forumleden,

 

Een van onze grotere klanten is gevestigd in Luxemburg.

Normaal gesproken leveren wij onze goederen ook af in Luxemburg en gaat daar ook de factuur naar toe.

 

Wij kregen het verzoek van deze klant of wij incidenteel een levering naar Frankrijk zouden kunnen verzorgen en wat voor transportkosten dit met zich mee zou brengen.

Logistiek gezien is dit geen enkel probleem, aangezien wij ook regelmatig voor Franse relaties goederen in Frankrijk leveren.

Onze logistieke partner berekent daar een vastgesteld tarief voor en dat berekenen wij dan weer door aan onze klanten.

 

Naar aanleiding van het verzoek van deze klant uit Luxemburg ontspon zich een discussie met een collega van de administratie.

Zij is van mening dat wij dan  op een Frans BTW-nummer zouden moeten factureren, omdat daar de goederen worden afgeleverd.

Enkele collega's en ik zelf zijn van mening dat het vestigingsland van de opdrachtgever/factuurontvanger hierbij leidend is.

 

Voor ons is dit een geheel nieuw fenomeen.

Wij leveren wel vaker op verzoek van  een klant op een ander adres.

Tot nu toe is het echter altijd zo geweest dat het betreffende afleveradres zich in hetzelfde land bevond als de opdrachtgever/factuurontvanger.

 

Is er iemand die hier zijn licht over zou kunnen laten schijnen ?

 

Alvast hartelijk dank voor de reacties !

 

Met vriendelijke groet,

 

Mike

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)

Opdrachtgever Luxemburg betaalt en is dus de partij waar je zaken mee doet. 

Edited by Inspiresta

Samen sterk | NL ingelicht

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit is een ABC-levering. Zie hier de uitleg van de belastingdienst.  De Luxemburgse klant zal zich in beginsel in Frankrijk moeten registreren, tenzij de vereenvoudigde regeling wordt toegepast.


BvL Douane Advies - Advies & trainingen Import Export BTW Accijnzen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 12 leden online en 257 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept