Jump to content
  • Welcome to HigherLevel, the Dutch business forum

    Do you have a business question, do you want feedback on your business plan or do you want to advise others? Then you are at the right place at a higher level. Here entrepreneurs come together to take each other to the next level.
    Ask your question, get a quick answer and share your experiences with entrepreneurs. The moment it suits you!
    During the day, evening and weekend 24/7 free advice and exchange of experience with entrepreneurs who understand!
Student20

VOF opheffen / uittreden - waardebepaling

Recommended Posts

Posted (edited)

Beste allen!

Allereerst, let niet op mijn naam, dit is een oud account uit de tijd dat ik student was.
Hieronder een wat lange schets van de situatie, onderin staat de feitelijke vraag.

Situatie:
Ik heb samen met mijn compagnon een VOF waarmee we tweedehands auto’s in- en verkochten. Gestart eind 2015, officieel gemaakt op 1 januari 2016 bij de KvK. Geen vennootschapsovereenkomst, natuurlijk stom achteraf. Alles is 50/50 verdeeld al die jaren, hij investeerde vanaf het begin, ik deed de meest verscheidene werkzaamheden en hij liet mij vooral de zaak runnen.
Hij maakte niet persé minder uren dan mij, maar hij deed meer praktische zaken (transport van auto’s, klanten ontvangen, etc).
Dat was allemaal prima, nooit een issue geweest.

Hij had naast onze onderneming nog een bedrijf wat voor hem zijn primaire inkomsten zijn. Ik was daarnaast nog student, wat logischerwijs op een lager pitje kwam te staan. Onze onderneming draaide leuk, we reden allebei een youngtimer auto van de zaak, namen af en toe wat geld op en dat was prima. Doel was om, nadat ik mijn studie zou hebben afgerond, door te pakken en er echt salaris uit te gaan halen. Dat was naar mijn idee mogelijk omdat de statistieken die ik bijhield mij daar het vertrouwen in gaven (gem aantal stadagen, winstmarge, tevreden klanten, etc).

Echter kwam er eind 2017 wat gedoe, nog niet echt tussen ons, maar meer aan zijn kant met zijn andere bedrijf. Dat gaf spanningen bij hem, en dus ook bij onze zaak. De druk kwam meer op onze onderneming te liggen, er moest maar ineens ‘snel geld verdiend worden’. Iets wat niet haalbaar was omdat we simpelweg die volumes niet draaide met onze voorraad. Gaandeweg 2018 nam hij steeds meer de touwtjes in handen, dat ging vrij opgemerkt. Dingen waar hij zich voorheen niet of nauwelijks mee bemoeide ging hij nu op eigen houtje regelen. Dus ook zonder overleg met mij of zonder iets goed te overdenken. Halverwege 2018 bleek, door de opgelopen spanningen, wel dat het tussen ons niet helemaal goed ging. Hij ging ook vanuit onze zaak aankopen doen (auto’s) waar hij en zijn gezin vervolgens in gingen rijden. Prima als dat financieel allemaal haalbaar is, maar dat was het niet en het gaf ons bedrijf problemen met de continuïteit.

Vanaf dat moment zette hij mij eigenlijk compleet buitenspel en werd ik nergens meer bij betrokken. Alles wat ik nog probeerde of regelde werd genegeerd of hij overrulede dat. Daar de zaak aan zijn huis vast zit en ik daar niet altijd aanwezig was gaf hem dat ook de mogelijkheid om buiten mij weten om auto’s te verkopen en deze contant af te laten rekenen (wat voorheen zelden gebeurde). Zodoende had ik ook weinig zicht meer op wat er precies gaande was.

Hij heeft onze voorraad na de zomer 2018 langzaam verkocht en kocht daar auto’s voor hemzelf en het gezin mee terug. Vanaf oktober 2018 heb ik hem niet meer gezien en ging contact moeizaam per app of telefoon. Op 31 december 2018 gaf hij mij te kennen dat ik vanaf de volgende dag geen eigenaar meer zou zijn van onze zaak (die onze beide eerste letters van onze achternaam had) en gaf hij mij de opdracht die dag mijn/onze auto af te leveren en de laptop en wat administratie. Ik heb hem aangegeven dat de afhandeling van zulke zaken niet op zo’n manier gaat, daar wij beide 50/50 eigenaar zijn van een zaak.

Hij heeft begin januari de handelsnaam bij de KvK gewijzigd naar zijn eigen initialen. Maar de onderliggende naam van het samenwerkingsverband is nog steeds de oorspronkelijke naam.
Ook heeft hij eenzijdig in een eerder stadium mijn tankpas laten blokkeren en in maart 2019 heeft hij zonder dit aan mij te melden mijn auto uit onze bedrijfspolis gehaald, waardoor ik niet meer WA verzekerd was. Gelukkig had ik dit binnen een paar dagen door.

Lang verhaal kort, wij moeten dus zakelijk uit elkaar.

Onze administratie lag heel lang bij onze boekhouder, maar daar heb ik onlangs de jaarcijfers 2018 van ontvangen. 31 december 2018 is in feite de peildatum om uit elkaar te gaan, omdat hij vanaf toen compleet solo heeft gehandeld en ook de handelsnaam heeft laten wijzigen. Echter heeft hij zelf later in het najaar 2019 een poging gedaan om de VOF op te heffen bij de KvK. Iets wat natuurlijk helemaal niet kan zonder mijn goedkeuren, die ik natuurlijk niet ga geven zonder een overeenkomst tussen ons.

Boekhoudkundig is nu wel duidelijk wie wat toekomt. We hebben X resultaat, dat wordt 50/50 verdeeld over ons beide kapitaal en plus minus onze opnames en verrekening bijtelling auto’s komt er een bedrag uit.

De vraag is: is dat een terechte wijze en methode om uit elkaar te gaan?
Of zou er een vorm van goodwill verrekend moeten worden. Of een vorm van compensatie? In mijn beleving is onze onderneming door zijn handelen doodgebloed en mis ik sindsdien inkomsten die er anders wel geweest waren, getuige de cijfers over onze eerste 3 jaar.
 
Bij opheffing zou ik denken dat we het kapitaal in de eindafrekening moeten volgen. Maar gevoelsmatig ben ik eruit ‘gebonjourd’ en vind ik dat hij mij moet uitkopen per 31 december 2018 tegen een nader te bepalen prijs.
Er is nooit iets overeengekomen over verrekening van arbeidsuren of investeringen die hij heeft gedaan. Zou dat nog iets zijn wat meegenomen moet worden?

Graag jullie advies over hoe dit het beste aangepakt moet worden.

Edited by Student20

Share this post


Link to post
Share on other sites
16 minuten geleden, Student20 zei:

Bij opheffing zou ik denken dat we het kapitaal in de eindafrekening moeten volgen. Maar gevoelsmatig ben ik eruit ‘gebonjourd’ en vind ik dat hij mij moet uitkopen per 31 december 2018 tegen een nader te bepalen prijs.
Er is nooit iets overeengekomen over verrekening van arbeidsuren of investeringen die hij heeft gedaan. Zou dat nog iets zijn wat meegenomen moet worden?

 

Als er niets overeengekomen is wordt het een kwestie van onderhandelen al dan niet met behulp van een advocaat. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat het moeizame onderhandelingen worden. Zorg er in ieder geval voor dat je vanaf een bepaalde datum niet meer aansprakelijk bent voor schulden van de vof. Hopelijk rollen er geen "lijken" uit de kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

32 minuten geleden, Student20 zei:

Allereerst, let niet op mijn naam, dit is een oud account uit de tijd dat ik student was.

 

Modcomment: Als je een andere schermnaam wilt kun je dat zelf aanpassen via de accountinstellingen

https://www.higherlevel.nl/settings/

Je loginnaam (=emailadres) blijft ongewijzigd. Alleen de naam die wij als gebruikers zien wijzigt..

Share this post


Link to post
Share on other sites
18 minuten geleden, henkh zei:

 

Als er niets overeengekomen is wordt het een kwestie van onderhandelen al dan niet met behulp van een advocaat. Als ik jouw verhaal zo lees denk ik dat het moeizame onderhandelingen worden. Zorg er in ieder geval voor dat je vanaf een bepaalde datum niet meer aansprakelijk bent voor schulden van de vof. Hopelijk rollen er geen "lijken" uit de kast.


Voor lijken uit de kast ben ik niet bang, maar desondanks een terechte opmerking.
Het is inderdaad onderhandelen, maar daarom ook mijn vraag aan jullie: wat is volgens jullie eerlijk en realistisch?
Ik wil niet perse meer dan waar ik recht op heb of hem een poot uitdraaien, integendeel. Maar simpelweg genoegen nemen met de cijfers van de boekhouder die door mijn compagnon zijn toedoen lager uitvallen dan nodig was geweest, dat staat mij ook tegen. 

Stel dat het voor een rechter komt (wat absoluut niet mijn voorkeur heeft), heb ik hoe dan ook minimaal recht op de eindafrekening obv de jaarcijfers?

Share this post


Link to post
Share on other sites
43 minuten geleden, Student20 zei:

Op 31 december 2018 gaf hij mij te kennen dat ik vanaf de volgende dag geen eigenaar meer zou zijn van onze zaak (die onze beide eerste letters van onze achternaam had) en gaf hij mij de opdracht die dag mijn/onze auto af te leveren en de laptop en wat administratie. Ik heb hem aangegeven dat de afhandeling van zulke zaken niet op zo’n manier gaat, daar wij beide 50/50 eigenaar zijn van een zaak.

 

Lees nu dat het al langer speelt, bij de KVK staan jullie nog steeds ingeschreven als vof als ik het goed begrijp. Je bent dan ook nog steeds aansprakelijk voor de schulden van de vof. Als je daar geen zicht op heb zou ik in jouw geval niet lekker slapen. Of hebben jullie bij de KVK beperkingen op laten nemen voor het aangaan van verplichtingen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is eigenlijk de reden waarom dit al zo lang suddert?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zojuist, henkh zei:

 

Lees nu dat het al langer speelt, bij de KVK staan jullie nog steeds ingeschreven als vof als ik het goed begrijp. Je bent dan ook nog steeds aansprakelijk voor de schulden van de vof. Als je daar geen zicht op heb zou ik in jouw geval niet lekker slapen. Of hebben jullie bij de KVK beperkingen op laten nemen voor het aangaan van verplichtingen?


Klopt helemaal.
Ik snap jullie zorgen, het is niet dat ik die zelf niet heb gehad of niet aan denk, maar ik durf wel te zeggen dat hij geen gekke dingen doet vanuit onze naam.
Maar des te meer zaak om nu snel de boel af te ronden, daarom jullie advies gevraagd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Posted (edited)
2 minuten geleden, henkh zei:

Wat is eigenlijk de reden waarom dit al zo lang suddert?

 

Begin 2019 na alle spanningen zat ikzelf niet al te best in mijn vel, richting zomer 2019 heb ik alle administratie (zoals ik dat jaarlijks deed) in orde gemaakt en naar onze boekhouder gebracht. Daar lag het letterlijk vanaf toen tot twee weken terug min of meer te 'liggen'. Af en toe wel wat contact en een keer 1 op 1 gezeten, maar het concept jaarverslag kwam pas recent. Dat is een andere ergernis, maar dat is niet voor nu. :) 

Edited by Student20

Share this post


Link to post
Share on other sites
9 minuten geleden, Student20 zei:

Maar des te meer zaak om nu snel de boel af te ronden, daarom jullie advies gevraagd. 

 

Als je de knaken er voor hebt zou ik een advocaat inhuren. Met als insteek een snelle en minnelijke schikking. Echt zolang jij ingeschreven staat ben je gewoon aansprakelijk.

 

Meer dan 25 jaar geleden zelf met dit bijltje gehakt en wel een advocaat ingehuurd. Heeft wat gekost maar heeft ook snel resultaat opgeleverd, In mijn geval met een positief saldo. Als de verhoudingen tussen vennoten vertroebelt zijn moet je niet aan modderen of afgaan op adviezen van een forum voor verdeling of goodwill.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zou eventueel kunnen kiezen voor een mediator en afspreken dat jullie de kosten hiervan gezamenlijk dragen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden, Student20 zei:

Ik snap jullie zorgen, het is niet dat ik die zelf niet heb gehad of niet aan denk, maar ik durf wel te zeggen dat hij geen gekke dingen doet vanuit onze naam.

 

Je openingsbericht bevat een lange lijst van gekke dingen die hij heeft gedaan, al dan niet in jullie naam. Wat is er de laatste tijd veranderd?

Verder het advies dat anderen altijd geven op dit forum in vergelijkbare situaties: ga onmiddellijk naar een advocaat.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In principe is er een verdeling en het gaat niet om megagrote bedragen. Op het moment dat je gaat vragen om meer omdat je dat rechtvaardig vindt, dan zal je zakenpartner wel met een aantal redenen komen waarom hij dat niet vind. Voor je het weet ben je mediationkosten, of advocaatkosten en een hele hoop ergernis en negatieve energie verder. Je moet je afvragen of het je dat waard is. Gaat het je boven de 50-50 verdeling zoveel extra opleveren? Vast niet. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen....

Alles overwegende zou ik lering trekking uit hoe het gegaan is (ervaring is onbetaalbaar) en mijn energie op meer positieve zaken richten.   

Share this post


Link to post
Share on other sites
Op 25-6-2020 om 16:24, henkh zei:

 

Als je de knaken er voor hebt zou ik een advocaat inhuren. Met als insteek een snelle en minnelijke schikking. Echt zolang jij ingeschreven staat ben je gewoon aansprakelijk.

 

Meer dan 25 jaar geleden zelf met dit bijltje gehakt en wel een advocaat ingehuurd. Heeft wat gekost maar heeft ook snel resultaat opgeleverd, In mijn geval met een positief saldo. Als de verhoudingen tussen vennoten vertroebelt zijn moet je niet aan modderen of afgaan op adviezen van een forum voor verdeling of goodwill.

 

 

Een advocaat inschakelen heeft niet mijn voorkeur en is in dit stadium sowieso nog niet aan de orde. De status is nu zo dat het jaarverslag bij mij ligt, maar een dezer dagen ook naar mijn compagnon gestuurd wordt. Onze boekhouder zal hem dan de cijfers toelichten, niet anders dan normaal, en aangeven dat de bedragen onder aan de streep wat hem betreft de makkelijkste manier is om alles snel af te ronden.
Ik heb nu natuurlijk de keus om een ander voorstel te doen of de boekhouder het op deze manier te laten aanpakken.

De boekhouder is een bekende van ons beide (komt uit de buurt) en al heel lang ook de boekhouder van mijn compagnon, hij heeft in deze dus een beetje de mediator rol op zich genomen.

Indien mijn compagnon op geen enkele manier zou meegaan in het voorstel, dan zou er naar mijn idee pas nagedacht moeten worden over verdere stappen.
 

Op 25-6-2020 om 16:25, henkh zei:

Je zou eventueel kunnen kiezen voor een mediator en afspreken dat jullie de kosten hiervan gezamenlijk dragen.

Zie hierboven.
 

Op 26-6-2020 om 11:23, Branko Collin zei:

 

Je openingsbericht bevat een lange lijst van gekke dingen die hij heeft gedaan, al dan niet in jullie naam. Wat is er de laatste tijd veranderd?

Verder het advies dat anderen altijd geven op dit forum in vergelijkbare situaties: ga onmiddellijk naar een advocaat.

Zoals eerder, ik snap jullie zorgen. Maar zoals ik hierboven net aangeef is een advocaat op dit moment nog niet de oplossing naar mijn idee, niet voordat er een eerste voorstel is gedaan tenminste.
 

Op 26-6-2020 om 13:21, casio55 zei:

In principe is er een verdeling en het gaat niet om megagrote bedragen. Op het moment dat je gaat vragen om meer omdat je dat rechtvaardig vindt, dan zal je zakenpartner wel met een aantal redenen komen waarom hij dat niet vind. Voor je het weet ben je mediationkosten, of advocaatkosten en een hele hoop ergernis en negatieve energie verder. Je moet je afvragen of het je dat waard is. Gaat het je boven de 50-50 verdeling zoveel extra opleveren? Vast niet. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn twee verschillende dingen....

Alles overwegende zou ik lering trekking uit hoe het gegaan is (ervaring is onbetaalbaar) en mijn energie op meer positieve zaken richten.   

Dit wat jij schetst is precies de afweging waar ik mee worstel. Zoals aangegeven in mijn eerste post is het niet mijn bedoeling om mijn hand te overspelen of gekke bedragen te vragen. Maar ergens zou ik, gevoelsmatig, een bepaalde compensatie/genoegdoening willen krijgen. Boekhoudkundig heb ik nu recht op bedrag X, maar dat dekt natuurlijk niet de waarde die het eigenlijk waard is. Laat staan een compensatie voor in de loop der jaren geïnvesteerde tijd en energie en/of misgelopen inkomsten nadien.
Mijn idee is dus om naast de jaarcijfers een overzichtelijk uiteengezet voorstel te doen van mijn kant, zonder gekke eisen te stellen. 

Mijn vraag aan jullie blijft: stel dat een zaak als deze voor een rechter komt, die gaat niet diep in zo'n zaak duiken en zal waarschijnlijk gewoon naar de jaarcijfers kijken en de eindafrekening van de boekhouder volgen. Is dat een juiste gedachte? Oftewel: het minimale waar ik recht op heb en toegewezen zou krijgen, is wat nu door onze boekhouder op papier is gezet?

En puur juridisch: zou er nu sprake moeten zijn van uittreden van een van de vennoten (ikzelf) per 1 januari 2019, en dus dat hij mij per die datum moet uitkopen (met terugwerkende kracht). Of is er sprake van opheffing van de VOF door ons beide nu? Praktisch gezien is er sprake van het eerste, dat hij later in 2019 ook gestopt is met alle werkzaamheden is aan hem geweest. Maar hoe zit dit juridisch?

Share this post


Link to post
Share on other sites
3 uur geleden, Student20 zei:

Mijn vraag aan jullie blijft: stel dat een zaak als deze voor een rechter komt, die gaat niet diep in zo'n zaak duiken en zal waarschijnlijk gewoon naar de jaarcijfers kijken en de eindafrekening van de boekhouder volgen. Is dat een juiste gedachte?

 

Het wordt een civiele zaak en in de regel stuurt de rechter je bij de eerste zitting weer de gang op met de vraag of je er toch niet onderling uit kan komen. Dit na een aantal keren heen en weer sturen van stukken waar je dan weer schriftelijk op moet antwoorden.

 

Zet iedereen zijn hakken in het zand dan zal er best wel een vonnis komen maar dat kan altijd 2 kanten op.  samen met alle kosten (advocaat, griffie enz.) en de lange tijd die dit soort procedures vergen is het duur en ongewis. zelf 1x meegemaakt en zou het niet aanraden.

 

Laat je boekhouder de rol als mediator op zich nemen en vooral een gesprek met jullie 2en op zijn kantoor plannen.

 

Verder blijft mijn stokpaardje dat je aansprakelijk bent voor alle acties van jouw vennoot zolang de vof niet ontbonden is. Tot datum van ontbinding zijn jullie samen verantwoordelijk voor alle acties van de vof.

 

Ik val in herhaling (vanuit mijn ervaringen in het verleden) maar misschien is hier op het forum een jurist die dit kan onderbouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
22 uur geleden, Student20 zei:

Mijn vraag aan jullie blijft: stel dat een zaak als deze voor een rechter komt, die gaat niet diep in zo'n zaak duiken en zal waarschijnlijk gewoon naar de jaarcijfers kijken en de eindafrekening van de boekhouder volgen. Is dat een juiste gedachte? Oftewel: het minimale waar ik recht op heb en toegewezen zou krijgen, is wat nu door onze boekhouder op papier is gezet?

 

Tenzij jij je eigen boekhouder inhuurt die met een andere eindafrekening komt.

 

22 uur geleden, Student20 zei:

En puur juridisch: zou er nu sprake moeten zijn van uittreden van een van de vennoten (ikzelf) per 1 januari 2019, en dus dat hij mij per die datum moet uitkopen (met terugwerkende kracht). Of is er sprake van opheffing van de VOF door ons beide nu? Praktisch gezien is er sprake van het eerste, dat hij later in 2019 ook gestopt is met alle werkzaamheden is aan hem geweest. Maar hoe zit dit juridisch?

 

Je kunt twee redeneringen volgen: 1) de VOF bestaat nog steeds, want er is nooit iemand uitgetreden, 2) of de poging jou per 1 januari 2019 uit de VOF te zetten geldt als een de facto uittreding.

 

Op 25-6-2020 om 15:20, Student20 zei:

In mijn beleving is onze onderneming door zijn handelen doodgebloed en mis ik sindsdien inkomsten die er anders wel geweest waren, getuige de cijfers over onze eerste 3 jaar.


Je hebt anderhalf jaar niks aan de situatie gedaan, het lijkt me sterk dat je dat je vennoot volledig in de schoenen kunt schuiven.

Een advocaat is iemand die jou ter zake kundig hierover kan adviseren en die waar nodig met de advocaat van je vennoot in overleg kan treden.


Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Share this post


Link to post
Share on other sites
19 uur geleden, retired zei:

 

Het wordt een civiele zaak en in de regel stuurt de rechter je bij de eerste zitting weer de gang op met de vraag of je er toch niet onderling uit kan komen. Dit na een aantal keren heen en weer sturen van stukken waar je dan weer schriftelijk op moet antwoorden.

 

Zet iedereen zijn hakken in het zand dan zal er best wel een vonnis komen maar dat kan altijd 2 kanten op.  samen met alle kosten (advocaat, griffie enz.) en de lange tijd die dit soort procedures vergen is het duur en ongewis. zelf 1x meegemaakt en zou het niet aanraden.

 

Laat je boekhouder de rol als mediator op zich nemen en vooral een gesprek met jullie 2en op zijn kantoor plannen.

 

Verder blijft mijn stokpaardje dat je aansprakelijk bent voor alle acties van jouw vennoot zolang de vof niet ontbonden is. Tot datum van ontbinding zijn jullie samen verantwoordelijk voor alle acties van de vof.

 

Ik val in herhaling (vanuit mijn ervaringen in het verleden) maar misschien is hier op het forum een jurist die dit kan onderbouwen.


Een gang naar de rechter is voor mij, en ik weet voor mijn compagnon ook, bijna ondenkbaar.
De aansprakelijkheid snap ik, daarom moet de boel ook worden opgeheven.
 

12 minuten geleden, Branko Collin zei:

 

Quote

Tenzij jij je eigen boekhouder inhuurt die met een andere eindafrekening komt.


Dat zal niet veel verschil maken, is mijn mening. 

 

Quote

Je kunt twee redeneringen volgen: 1) de VOF bestaat nog steeds, want er is nooit iemand uitgetreden, 2) of de poging jou per 1 januari 2019 uit de VOF te zetten geldt als een de facto uittreding.

Exact. Zijn handelen voor 1 januari 2019, dus mij 'buitensluiten' maar ook eenzijdig zaken die ook betrekking op mij hadden opzeggen maakt wel iets duidelijk. Ook zijn woorden van 31 december 2018 'de zaak is vanaf morgen niet meer van jou' lijken mij toch wel iets zeggen? Daarbij de naamwijziging die hij heeft doorgevoerd begin januari '19. Zijn intentie was dus duidelijk, daar komt mijn gevoel ook vandaan dat ik dan ook vind dat hij verantwoording moet pakken en dingen dan ook netjes moet oplossen.

 

Quote

Je hebt anderhalf jaar niks aan de situatie gedaan, het lijkt me sterk dat je dat je vennoot volledig in de schoenen kunt schuiven.

Dat is niet helemaal juist. De zaak is voor 1 januari 2019 al doodgebloed, daar doelde ik op. Vanaf toen was de onderneming in feite leeg en gebeurde er niks. Vanaf juni 2019 ben ik wel degelijk bezig om alles op te lossen door de jaarcijfers en eindafrekening op tafel te krijgen. Geloof het of niet, maar ondanks vele toezeggingen van de boekhouder zijn die pas recent bij mij binnen gekomen.

Ik schuif hem dus zijn handelen vanaf medio 2018 in de schoenen. Niet perse het laatste (anderhalf) jaar.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


  • Bring your business plan to a higher level!

    All topics related to entrepreneurship are discussed on this forum.

    • Ask your entrepreneur questions
    • Answers / solutions from fellow entrepreneurs
    • > 65,000 registered members
    • > 100,000 visitors per month
    •  Available 24/7 / within <6 hours of response
    •  Always free

  • Who's Online

    Er zijn 2 leden online en 121 gasten

    (See full list)    
  • Ondernemersplein



EN

×

Cookies on HigherLevel.nl

Cookies are necessary for Higherlevel.nl to function properly. By using HigherLevel.nl you declare to have read and accepted our terms and conditions.

 More information   I accept