Ik heb een eenmanszaak A met meerdere handelsnamen.
Ik heb ook een VOF B die binnenkort opgeheven wordt ivm persoonlijke situatie andere vennoot. Ik neem de handelsnaam over.
Voor onze klanten verandert er niet veel:
- Bij betalingen in de shop zien ze straks naam A ipv B aangezien je bij bank A maar 1 handelsnaam kunt gebruiken.
- A is op een ander adres gevestigd.
- De website en de AV vermelden straks kvk- en btw van A.
De klanten van B wil ik inlichten over deze verandering, maar ben ik dat ook verplicht? Is het voldoende als ik de gegevens op de website e.d. aanpas per de datum of kan ik toch beter een nieuwsbrief of email sturen?
Aangezien ik B blijf gebruiken moet ik uberhaupt vermelden dat A de naam van de eenmanszaak is in eventuele communicatie of is dat helemaal niet nodig?
Het is niet dat ik ze wil misleiden of informatie achterhouden. Ik wil het vooral niet onnodig gecompliceerd maken.
Ik heb op het forum gezocht, maar kon hier niets over vinden.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
skincare
skincare
Beste HL leden,
Ik heb een eenmanszaak A met meerdere handelsnamen.
Ik heb ook een VOF B die binnenkort opgeheven wordt ivm persoonlijke situatie andere vennoot. Ik neem de handelsnaam over.
Voor onze klanten verandert er niet veel:
- Bij betalingen in de shop zien ze straks naam A ipv B aangezien je bij bank A maar 1 handelsnaam kunt gebruiken.
- A is op een ander adres gevestigd.
- De website en de AV vermelden straks kvk- en btw van A.
De klanten van B wil ik inlichten over deze verandering, maar ben ik dat ook verplicht? Is het voldoende als ik de gegevens op de website e.d. aanpas per de datum of kan ik toch beter een nieuwsbrief of email sturen?
Aangezien ik B blijf gebruiken moet ik uberhaupt vermelden dat A de naam van de eenmanszaak is in eventuele communicatie of is dat helemaal niet nodig?
Het is niet dat ik ze wil misleiden of informatie achterhouden. Ik wil het vooral niet onnodig gecompliceerd maken.
Ik heb op het forum gezocht, maar kon hier niets over vinden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/65971-eenmanszaak-met-meerdere-handelsnamen-hoe-te-communiceren/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag