• 0

Faillissement Domeinnaam en Mooie telefoonnummers

Bij een faillissement  kan blijkbaar de curator domeinnaam en mooie telefoonnummers  doorverkopen.  Hoe zou je kunnen regelen dat (hopelijk gaat het nooit spelen)  je je domeinnaam en mooie telefoonnummers veilig in je bezit kunt houden?     Ik dacht er aan om de telefoonnummers en domeinnamen/hosting in eigendom onder te brengen  in je holding  of andere eigen bedrijf   en dan verhuren aan de werkmaatschappij?   (per kwartaal een factuur voor "huur domeinnaam  ****.com en ondersteuning"'        Of zijn er meer opties?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0
12 minuten geleden, Leek zei:

Of zijn er meer opties?

 

Er zullen vast meer opties zijn maar domeinnamen, merknamen en andere materiële en/of immateriële assets van waarde in een holding BV  of tussenholding (IP BV)  plaatsen met een schriftelijke licentieovereenkomst met de dochtermij(en) is de meest gebruikelijke. En dat kan uiteraard ook gelden voor mooie telefoonnummers.

 

Zorg wel dat je die licentieovereenkomst opstelt, dan is het verschil tussen eigendom en gebruik duidelijk vastgelegd en aantoonbaar.

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

Klopt, deze zijn meestal wel iets waard en schuldeisers moeten betaald worden.

Je zou een prive persoon kunnen opgeven als houder van een domeinnaam.

Dit lijkt me alleen geen goed idee als het om de website gaat met hierin de bedrijfs- of handelsnaam.

Domein 158 - https://www.158.nl

- Registratie van nieuwe domeinnamen

- Verkoop van mooie domeinnamen

- Dropcatchen van quarantaine domeinnamen

Link naar reactie
  • 0

Mijn ervaring is juist dat curatoren dikwijls lijken te slapen of maar wat aanrommelen m.b.t. domeinnamen. Lijkt me best een kansrijke tak van sport voor het aanbieden van dienstverlening Hardloper.

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Leek zei:

Bij een faillissement  kan blijkbaar de curator domeinnaam en mooie telefoonnummers  doorverkopen.  Hoe zou je kunnen regelen dat (hopelijk gaat het nooit spelen)  je je domeinnaam en mooie telefoonnummers veilig in je bezit kunt houden? 

Alles wat waarde heeft kan de Curstor verkopen een de hoogste bieder ... zelfs aan gefailleerde als dat binnen zijn vrijgelaten bedrag valt op te hoesten. Mocht het ooit ter sprake komen, dan komen familie en vrienden ook in beeld.

 

... maar wat heb je aan een paar telefoonnummers als daar geen onderneming meer aan verbonden is ? Overigens ... wat voor de één mooi is, is voor een ánder niets bijzonders.

Voor een bijzondere domeinnaam kan wel wat meer interesse zijn, maar als dat zo is, dan had je nu al aanbiedingen gekregen op deze te verkopen.

 

22 uur geleden, Leek zei:

Ik dacht er aan om de telefoonnummers en domeinnamen/hosting in eigendom onder te brengen  in je holding  of andere eigen bedrijf   en dan verhuren aan de werkmaatschappij? 

Die kunnen ook falliet gaan .. en dan ?

 

Ik denk dat bij een ooit eens in de toekomst mogelijk faillissement en de gevolgen voor een domrinnaam en een paar telefoonnummers wel het allerlaatste is om je zorgen over te maken. Is dit niet een gevalletje problemen zoeken ?

 

14 uur geleden, Highio zei:

Mijn ervaring is juist dat curatoren dikwijls lijken te slapen of maar wat aanrommelen m.b.t. domeinnamen.

Mijn ervaring is dat domeinnamen netjes op de boedelinventaris vermeld staan, al dan niet met een waardeschatting.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Er zijn inderdaad al eens voorstellen gedaan door geïnteresseerde, we zijn dus op zoek naar een goede oplossing waarbij het  eigendom bij een bedrijf (Holding) ligt en het gebruik bij de werkmaatschappij.

 

aangepast door Leek
Link naar reactie
  • 0
(aangepast)
Quote

Mijn ervaring is dat domeinnamen netjes op de boedelinventaris vermeld staan, al dan niet met een waardeschatting.

Administraties en faillissementen zijn net zo divers (goed en slecht) als de verscheidenheid in ondernemingen.

 

Leek, ik snap jouw openingsbericht en reactie na rustig teruglezen niet. Kun je de concrete probleem- of vraagstelling verduidelijken?

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

We hebben geen concrete problemen en hopen deze ook niet te krijgen. We regelen graag onze zaakjes goed, zeker als dat eenvoudig zou kunnen met een overeenkomstje en factuurtje (die we toch al moeten maken).

Mijn vraag heeft louter betrekking op hoe je kunt regelen dat het eigendom van domeinnamen en mooie telefoonnummers elders zit en niet bij de werkmaatschappij.  Dit omdat de domeinnaam waarde  heeft (we zijn al benaderd om de domeinnaam te verkopen aan een geïnteresseerde die een voorstel heeft gedaan)  en het zonde  zou zijn als we de domeinnaam ooit kwijt zou kunnen raken zonder er grip op te hebben (bijvoorbeeld een curator die zou kunnen verkopen).      Als er toch meerdere bedrijven zijn is het een kleine moeite om het te regelen onder het mom "voorkomen is beter dan genezen"

aangepast door Leek
Link naar reactie
  • 0

Een telefoonnummer lijkt mij niet zo'n probleem. Die zou je inderdaad op naam van de holding kunnen zetten (indien die daartoe ook de bijbehorende werkzaamheden heeft) en verhuren aan de werkmij.

 

Met een domeinnaam zit je nog met een ander puntje. De merknaam of handelsnaam. Die is normaal in het bezit van de werkmij en waarschijnlijk niet de holding. Dus je zult die over moeten dragen. Vergeet daarbij dan ook niet de juiste waarde te bepalen en te boeken (en betalen). Alleen maar op naam overschrijven trapt een curator waarschijnlijk niet in.

 

Lees ook

https://bg.legal/hoe-bescherm-ik-mijn-intellectuele-eigendom-bij-een-faillissement

 

Link naar reactie
  • 0

BVA Auctions heeft zeer regelmatig domeinnamen in hun veiling. Een tijdje terug nog de hele inventory van Thomas Cook reizen. Maar, de ervaring leert dat een domeinnaam zeer persoonlijk is, en dat er precies iets tussenzit wat je zoekt is vaak niet het geval. In dat geval is een deal met een domeinhandelaar helemaal niet heel slecht. Je betaald dan misschien wel 500 tot 1000 euro voor een domeinnaam, maar je bespaart jezelf wel heel veel tijd aangezien je direct in een catalogus kunt kijken voor een geschikte naam - en die desgewenst meteen kopen. 

Ik werk voor marketing en mediabureau One Media in Amsterdam. 

Link naar reactie
  • 0
22 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Inhoudelijk: jouw  reactie sluit niet aan bij de vraag van vraagsteller? Die is niet op ziek naar een domeinnaam uit een faillissement, maar wil juist weten hoe je domeinnamen en telefoonnummers veilig kan stellen bij faillissement.

Elke natuurlijke en rechtspersoon  kan failliet gaan ... zorg er dus voor dat je niet failliet gaat.

 

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat je doelbewust en weloverwogen een onderneming falliet wilt laten gaan, maar de krenten uit de pap veilig wilt stellen. Als dat aan de orde is, dan zijn er reeds een paar mogelijkheden genoemd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.