• 0

Western Union Agentschap vraag

Ik wist niet precies in welke sectie ik dit moest vragen dus hoop dat ik goed zit.

Heb een vraag mbt western union agentschap, kon er niets over vinden op hun website en ook niet hier op het forum.

Hoe gaan contact aan/uit betalingen in z'n werk? Bedoel je toch behoorlijk wat geld in huis hebben als je dingen moet gaan uitbetalen. Halen ze geld op, moet ik het ergens storten? Ze zijn daar niet echt duidelijk over, ook op de site van moneygram niet echt iets over te lezen.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0
37 minuten geleden, Toro80 zei:

Hoe gaan contact aan/uit betalingen in z'n werk? Bedoel je toch behoorlijk wat geld in huis hebben als je dingen moet gaan uitbetalen. Halen ze geld op, moet ik het ergens storten?

Yep ... de meeste klanten komen contact geld ophalen, dus je moet voldoende contant geld in huis hebben.

 

Klanten die in Nederland een overboeking willen doen, doen dat contant of middels een pintransactie.  Als je die laatste mogelijkheid wil aanbieden, moet je een pinapparaat plus abonnement nemen. Het ontvangen contante geld stort je op je eigen bankrekening en boek je over naar de bankrekening van WU. Contant geld storten bij je eigen bank is ook niet gratis en de kosten lopen snel op. Die kosten worden niet door WU vergoed, dus dat moet middels de provisie worden gecompenseerd. Bij slechts enkele transacties per week is dat nu niet bepaald een vetpot.

 

Hoe wordt een overschrijving van Western Union verwerkt?
Geld verzenden: De consument vult een formulier voor het verzenden van geld in en geeft deze aan het Western Union-agentschap. Het agentschap voert de gegevens van de consument in het Western Union-systeem in, controleert de identiteit en int het contante geld (inclusief de verzendkosten). Het agentschap zorgt ervoor dat de consument het nota tekent en geeft hem/haar een kopie.

Geld ontvangen: De consument vult een formulier voor het ontvangen van geld in en geeft deze aan het Western Union-agentschap. Het agentschap voert de gegevens van de consument in het systeem in, controleert de identiteit en geeft de consument het geld en een kopie van het ontvangstbewijs.

 

Verder ...

Veelgestelde vragen Een Western Union-agentschap worden.

Waarom zou u overschrijvingen aanbieden in uw winkel?

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
1 uur terug, Cosara zei:

is dat nu niet bepaald een vetpot

Zou het ook niet doen voor de commissie hoor, meer om mensen in de winkel te krijgen, Mocht de deal doorgaan dan hebben we het over een gemakswinkel met slijterij. Maar ik las dat het maximum €2500 per klant is dus als je er een paar van die hebt op een dag ben je dus de sjaak want ik wil nou niet echt zoveel geld in de winkel hebben.

Link naar reactie
  • 1
10 uur geleden, Toro80 zei:

Zou het ook niet doen voor de commissie hoor, meer om mensen in de winkel te krijgen,

Iemand die fysiek geld wil versturen of ophalen via WU komt naar een winkel/kantoor met slecht één doel ... geld versturen of ophalen. Die loopt echt niet met een tas vol boodschappen de deur uit. 

 

Sinds  enkele jaren is er de WU-app waarmee je online geld kunt versturen en ontvangen zonder tussenkomst vsn een agenrschap. Het aantal bezoekers is daardoor sterk afgenomen.

 

Als boekhouder van enkele winkels die een tijdje een WU of Moneygram-agentschap hebben geëxploiteerd, weet ik dat het financieel weinig tot niets opleverd, maar er wel een hoop tijd aan kwijt zijn. Het tweede en grootste probleem is wel het contante geld dat je altijd fysiek in voorraad moet hebben, voor het geval dat iemand geld komt ophalen ... en die komt echt niet voor een paar honderd euro.

 

Er zijn wel betere manieren te verzinnen om klanten in winkel te krijgen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

De enige reden dat ik hier aan dacht is omdat ik tegenover over een hotel zou zitten en een locatie waar veel toeristen komen maar hoe langer is er over denk hoe meer ik denk dat het teveel tijd en energie gaat kosten in wat je er voor terug krijgt idd.

Link naar reactie
  • 0
1 uur geleden, Toro80 zei:

De enige reden dat ik hier aan dacht is omdat ik tegenover over een hotel zou zitten en een locatie waar veel toeristen komen ...

Ik weet niet hoeveel sterren dat hotel heeft, maar ik denk dat een hotelgast niet snel gebrek aan geld heeft - waardoor een familielid moet bijspringen - en die gast zal zeker geen contant geld naar het buitenland versturen.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.