• 0

Vermelden telefoonnummer en adres op site van webs

Op de site van een webstore dient een adres en telefoonnummer te staan om betrouwbaar over te komen. Op mijn toekomstige site voor t-shirts zet ik liever geen telefoonnummer en adres. Ten eerste omdat ik vanuit huis handel. Ten tweede omdat mijn engels niet voldoet om goede telefoongesprekken te voeren met kopers uit verschillende landen. Voor het telefoonnummer zou ik een engelstalige telefoonservice in kunnen huren (ik weet de prijzen nog niet hiervan). Voor het adres zit ik te denken aan een postbusnummer, hoewel een gewoon adres altijd betrouwbaarder overkomt. Misschien dat iemand betere ideeën heeft?

Bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

17 antwoorden op deze vraag

  • 0

Van huis uit handelen hoeft toch geen belemmering te zijn om je adres te vermelden? Of denk je te gaan leveren aan Hells Angels en de Italiaanse maffia? ;D

 

Veel kleine bedrijfjes (ook van HL-ers) werken van huis uit, zo ook ik, voordeel: je kunt me altijd bereiken... zelfs middenin de nacht.

 

Geen enkel probleem om je adres te vermelden toch?

Link naar reactie
  • 0

HEt lijkt mij dat bij een eerste klantencontact via de webshop het erg prettig is voor een potentiele klant als deze een betrouwbare indruk op de klant maakt.

Vooral als de klant nog nooit van het bedrijf gehoort heeft.

Ik denk dat hoe duidelijker de website over het bedrijf en de contactgegevens is, hoe beter het is voor je verkoop.

 

Stel een klant koopt bij jou een technisch product en de klant denkt " wat als het stuk gaat".

Dan gaat hij op zoek naar contactmogelijkheden.

Een emailadres en een postbus alleen schrikken dan meestal af.

Ik denk dat hoe duidelijker jij contactgegevens communiceert, hoe beter dit op de klant over komt.

Als een klant uit moet wijken naar KvK registers of SIDN registers, dan ben je verkeerd bezig.

Link naar reactie
  • 0

Omdat ik Engelse teksten schrijven voor ondernemingen in binnen- en buitenland, maak ik zelf ook gebruik van een Engelse virtual assistant: Moneypenny. www.moneypenny.biz.

 

Het zijn zeer vlotte en professionele dames die in vlekkeloos Brits Engels namens mij de telefoon aannemen. In een team zitten maximaal 4 mensen, dus je klanten krijgen altijd wel iemand die ze al eerder hebben gesproken.

 

Ik heb afspraken gemaakt over hoe ze de telefoon aannemen, hoe en waar ze moeten doorverbinden etc. Daarbij maak ik gebruik van een VIP list, waar mijn belangrijkste klanten en hun nummers op staan. Per klant kan je dus afspraken maken over hoe daar mee om wordt gesprongen.

 

Berichten komen snel via SMS, fax,email, telepathie etc door. En 's avonds wanneer ze niet werken, staat mijn antwoordapparaat aan. Elk bericht dat wordt ingesproken wordt binnen een paar minuten in MP3 formaat en onder vermelding van het nummer gemailed! Je laatste berichten staan ook online in een afgeschermd gedeelte. Ze kunnen oook je faxen aannemen, maar dat doe ik zelf.

 

Anyway, er zitten nog meer features aan vast, PM me maar even als je meer wil weten. Ik gebruik ze nu al anderhalf jaar tot (bijna) volle tevredenheid. Ik betaal ongeveer €100 per maand, voor mij een hele waardevolle investering in professonaliteit, rust en bereikbaarheid.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

Vince, kosten is zeker een aspect, maar denk ook aan tijdszones en wat dat betekent voor je bereikbaarheid voor de geographische markt waar je je op richt. Overigens, ik weet dat er in de UK ook virtual assistants zijn die goedkoper zijn en 24 uur per dag bereikbaar zijn, kan mij alleen geen naam meer herinneren.

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

@Vince

Beetje off topic.

Heb je eigenlijk een soort businessplan gemaakt ?

En een concurrentieanalyse.

Tshirts worden overal verkocht, en wat is jouw meerwaarde voor een Franse klant of een Engelse klant ?

Is die bereid de hogere verzendkosten te betalen die het verzenden naar het buitenland met zich meebrengen.

Ook het betalingsverkeer is niet goedkoop.

Mogelijk dat je dit al gechecked hebt, maar ik wilde het toch even melden, voordat je geld uitgeeft aan vertalingen.

Als bedrijf moet je trouwens ook weten dat bij een levering aan een franse consument, het franse btw tarief gerkend moet worden.

En je dit bij de franse bealstingdienst moet melden.

Bij enkele t shirts per jaar zal niemnd daar iets van zeggen.

Als er dagelijks t shirts die kant op gaan kan het een ander verhaal worden.

Zo dat was mijn uitstapje

/off topic

 

 

Link naar reactie
  • 0

Nico, ik heb me inderdaad verdiept in de t-shirtbranche (hoewel ik lang niet alles weet). Er zijn veel t-shirtwebstores, vooral in Amerika. Het merendeel is vrij amateuristisch. Als je daar bovenuit weet te komen, maak je een goede kans. En alles draait natuurlijk om de originaliteit van de afbeeldingen. De shirts zullen allemaal dezelfde prijs hebben, waar de klant ook woont. De verzendkosten binnen Europa zijn maar iets hoger dan de verzendkosten binnen Nederland. Buiten Europa zijn de verzendkosten wel wat hoger, maar nog steeds aanvaardbaar. Het betalingsprobleem los ik op met Paypal en een Payment Provider als 2checkout.

Bij leveringen aan klanten binnen de E.U. kun je gewoon de Nederlandse belasting in rekening brengen. Je hebt dan niets te maken met de buitenlandse belastingdienst. Dat is nu juist het voordeel van webstores, dat je je ook op de internationale markt kunt richten. Mooi toch? Maar al met al: ik ben nog steeds bezig met de voorbereidingen en te bekijken of de zaken winstgevend genoeg kunnen worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Nico, ik heb me inderdaad verdiept in de t-shirtbranche (hoewel ik lang niet alles weet). Er zijn veel t-shirtwebstores, vooral in Amerika. Het merendeel is vrij amateuristisch. Als je daar bovenuit weet te komen, maak je een goede kans. En alles draait natuurlijk om de originaliteit van de afbeeldingen. De shirts zullen allemaal dezelfde prijs hebben, waar de klant ook woont. De verzendkosten binnen Europa zijn maar iets hoger dan de verzendkosten binnen Nederland. Buiten Europa zijn de verzendkosten wel wat hoger, maar nog steeds aanvaardbaar. Het betalingsprobleem los ik op met Paypal en een Payment Provider als 2checkout.

Bij leveringen aan klanten binnen de E.U. kun je gewoon de Nederlandse belasting in rekening brengen. Je hebt dan niets te maken met de buitenlandse belastingdienst. Dat is nu juist het voordeel van webstores, dat je je ook op de internationale markt kunt richten. Mooi toch? Maar al met al: ik ben nog steeds bezig met de voorbereidingen en te bekijken of de zaken winstgevend genoeg kunnen worden.

 

 

Klopt, ik zat even in de knoei met levering van buiten de EU.

 

Belangrijkste is dat je er dus over nagedacht hebt, vandaar mijn vraag.

Goed dat je eerste nog een kosten baten analyse doet.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Nico, ik heb me inderdaad verdiept in de t-shirtbranche (hoewel ik lang niet alles weet). Er zijn veel t-shirtwebstores, vooral in Amerika. Het merendeel is vrij amateuristisch. Als je daar bovenuit weet te komen, maak je een goede kans. En alles draait natuurlijk om de originaliteit van de afbeeldingen. De shirts zullen allemaal dezelfde prijs hebben, waar de klant ook woont. De verzendkosten binnen Europa zijn maar iets hoger dan de verzendkosten binnen Nederland. Buiten Europa zijn de verzendkosten wel wat hoger, maar nog steeds aanvaardbaar. Het betalingsprobleem los ik op met Paypal en een Payment Provider als 2checkout.

Bij leveringen aan klanten binnen de E.U. kun je gewoon de Nederlandse belasting in rekening brengen. Je hebt dan niets te maken met de buitenlandse belastingdienst. Dat is nu juist het voordeel van webstores, dat je je ook op de internationale markt kunt richten. Mooi toch? Maar al met al: ik ben nog steeds bezig met de voorbereidingen en te bekijken of de zaken winstgevend genoeg kunnen worden.

 

 

Moeten we denken aan iets vergelijkbaars met deze site? :

 

http://www.threadless.com/

 

toevallig zijn 2 partners en ik ook bezig met een dergelijk concept.

TND media --> laatste project: ReisMee
Link naar reactie
  • 0

'We zijn bezig met het uitwerken van het concept / bedrijfsplan. Dit staat bijna volledig op papier. Designer voor de shirts hebben we, leverancier voor shirts hebben we en de webontwikkelaars ook (ik doe de programmering en daarnaast een html-er/designer voor de layout). '

 

Dan lijken jullie de zaken al aardig op een rijtje te hebben. Dat geldt voor mij ook, maar ik denk dat ik nog wel even wat tijd nodig heb.

 

Merkava, dat is misschien geen gek idee.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.