Waarom die schuilnamen?

Aanbevolen berichten

Het valt me op dat de mensen die serieus bezig zijn met innovaties gewoon onder hun eigen naam op het forum actief zijn.

 

Naar mijn mening is het gebruik van nicknames leuk voor pubers die ondeugende verhaaltjes willen schrijven of afspraakje willen maken via het internet.

 

De enig geldige reden om je achter een nickname te verschuilen is

dat je op je bek bent gegaan en je ervaringen met anderen wilt delen zodat ze van jou fouten kunnen leren.

 

Link naar reactie

Ik vind de conclusie te snel. Als je niet met je (persoons)naam vermeld staat, staat er een schuilnaam? En mensen met zo'n 'schuilnaam' zouden (alleen maar) ondeugende verhaaltjes willen schrijven? Dat is slechts één van de voordelen van nicknames, maar niet de (oorspronkelijke) bedoeling ervan.

 

Er zijn tal van redenen waarom iemand anoniem wil zijn of zich in een zekere anonimiteit wil hullen. Dat heeft niets met ondernemen en innoveren te maken, maar bijvoorbeeld met privacy. Zeker op zo'n fragiel medium als Internet, dat ook wereldwijd vertakt is en waar (virtuele) afstanden kort zijn. Anonimiteit kun je deels krijgen door niet je echte/eigen naam te noemen, gecombineerd met een summier profiel.

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie

Niet iedereen met een nick wil perse anoniem blijven.... ik gebruik wel een nick (nl. mijn bedrijfsnaam), maar je kunt gewoon mij hele profiel lezen en in HigherWieWatWaar kun je alles opzoeken.....

 

het gebruik vna een nick hoeft niet perse in te houden dat je anoniem wilt blijven, en de conclusie van Peter vind ik ook wel heel erg kort door de bocht.....

Link naar reactie

ben het met nonex eens dat een nickname niet perse een schuilnaam hoeft te zijn....het "leukt" zo'n forum eigenlijk ook best wel een beetje op....

2thePoint is voor mij ook gewoon een verkorting van mijn bedrijfsnaam, en mijn profiel kun je gewoon lezen....en mijn voornaam staat in de ondertekening...(mijn achternaam Punter zit bovendien ook vertaald in 2thePoint...maar dat terzijde)

 

Maar..............

 

Peter roert hier wel een punt aan....hoeveel leden zijn er niet die in hun profiel niet eens de postcode hebben genoemd.... (of gewoon 1000aa)... ???

Egbert Punter

Link naar reactie

 

Maar..............

 

Peter roert hier wel een punt aan....hoeveel leden zijn er niet die in hun profiel niet eens de postcode hebben genoemd.... (of gewoon 1000aa)... ???

 

Dat is waar, aan de andere kant zie je ook dat deze mensen veel minder reacties op posts krijgen , dan mensen die wel een "gezicht" hebben.

 

Een nickname is vertaald niets anders dan bijnaam, niet te verwarren met schuilnaam.Je eigen naam krijg je bij geboorte, een nickname bedenk je zelf.

Er zijn een aantal mensen die hun nickname ook prima weten te branden op dit netwerk, en de bedoeling van netwerken is toch vooral dat je naam blijft hangen.

 

Link naar reactie

Niet iedereen met een nick wil perse anoniem blijven.... ik gebruik wel een nick (nl. mijn bedrijfsnaam), maar je kunt gewoon mij hele profiel lezen en in HigherWieWatWaar kun je alles opzoeken.....

 

het gebruik vna een nick hoeft niet perse in te houden dat je anoniem wilt blijven, en de conclusie van Peter vind ik ook wel heel erg kort door de bocht.....

 

Klopt, niet alleen anonimiteit is een reden voor een nickname. Ik noemde het als èèn reden. :)

 

Ik gebruikte 'remwerk' om mijn ondernemerschap te profileren. Nu heb ik het gecombineerd met mijn (voor)naam vanwege de HL-borrels en andere live onmoetingen. ;)

Remwerk creatief ontwerp en webwerk | Remco de Waal | remco@remwerk.nl | www.remwerk.nl

Link naar reactie

Soms is het prettiger om uitspraken te doen als "privé persoon" die niet direct in verband gebracht worden met je "zakelijke persoonlijkheid". Als een klant je googled is het niet prettig als al je persoonlijke ontboezemingen en opinies meteen in beeld verschijnen.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie

het antwoord is simpel : omdat een van de aantrekkelijkheden van een forum is dat mensen met elkaar discussieren op de inhoud.

 

Niet op de persoon, niet op de omgeving, niet op de status (hoewel..)

 

Dat geeft iedereen de mogelijkheid om meer in de discussie te doen en meer te verkennen dan dat je normaal zou doen. Die vrijheid mag er wat mij betreft lekker in blijven zitten.

 

Voor mijzelf : ik herken veel van de andere redenen - ik heb niet altijd zin om dingen uit te hoeven leggen van mijn achtergrond en/of werkzame leven.

 

Dat alles weerhoudt mij er ZEKER niet van om bij de borrels aanwezig te zijn. De mensen die mij daar hebben ontmoet zien mij vrijwel zoals ik online ben. En tot nu toe ben ik nog geen kroeg uitgegooid. :D

Link naar reactie

Komt het gebruik van nicknames niet gewoon voort uit het fenomeen forum? Op elk forum dat je op het internet tegenkomt gebruiken mensen een nickname, soms om anoniem te blijven, soms verteld de naam ook juist iets over de persoon. Bij webwolff heb ik bijvoorbeeld de associatie: iemand die het web afstruint naar info of weet ik wat. Ik kan er helemaal naast zitten hoor...

 

Mijn eigen nick is overigens een samentrekking van mijn drie voorletters en de eerste drie letters van mijn achternaam. Makkelijk te onthouden, en herkenbaar :D

CAD-ondersteuning PLUS??

www.iarf.nl

mail of bel gerust!

Uitgebreid profiel: http://www.linkedin.com/in/robfroeling

Link naar reactie

Soms is het prettiger om uitspraken te doen als "privé persoon" die niet direct in verband gebracht worden met je "zakelijke persoonlijkheid". Als een klant je googled is het niet prettig als al je persoonlijke ontboezemingen en opinies meteen in beeld verschijnen.

 

Voor mij is het bovenstaande dit een belangrijke persoonlijke reden om niet onder mijn eigen naam berichtjes te posten, maar er is ook een zakelijke reden, die ik bij anderen niet teruglees. Ik ben als advocaat werkzaam en heb een (dure) aansprakelijkheidsverzekering die beroepsfouten zoals verkeerde adviezen dekt voor een enorm maximaal schadebedrag. Ik heb de voorwaarden van die verzekering er niet op nageslagen, maar ik weet zo al wel dat de verzekering het niet dekt als iemand van deze site onverhoopt schade lijdt als gevolg van een beslissing die hij neemt op grond van een fout advies van mij. Nou zijn advocaten gewend om hun adviezen te geven onder voorbehoud van van alles en nog wat, maar je weet maar nooit.

 

Hoe kijken de financiële deskundigen, die soms met naam en toenaam op HL staan, hiertegenaan? Voorzien zij geen problemen voor zichzelf?

 

Mieke

Link naar reactie

Ik zie in jouw profiel dat jij je bezig houdt met:

- Advies bij start en/of doorstart van uw bedrijf. - Oprichting en begeleiding van vennootschappen. - Bedrijfsbegeleiding. - Het afschermen van uw zakelijk en prive bezit. - Verleggen van rechtsaansprakelijkheid. - Herstructurering van BV, VOF of eenmanszaak. - Binnen- en buitenlandse Holding structuur.

 

Wat ik nu bedoel is het volgende.

Stel dat een HL-er hier een vraag stelt over verleggen van rechtsaansprakelijkheid, jij geeft hier een advies, die persoon volgt dat op, en achteraf blijkt dat jouw advies niet (helemaal) goed was en die persoon lijdt daardoor aanzienlijke schade.

 

Naar ik aanneem heb jij een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Dekt die ook dit soort schade, dus van adviezen die je geeft buiten een reguliere opdracht (incl. wellicht alg. voorwaarden) om?

 

Dat je aansprakelijk kunt zijn voor die schade, neem dat maar aan. Ik heb wel eens zo'n zaak gedaan.

 

Ik zie dat mijn karma zojuist alweer daalt. Dat is helemaal niet erg, maar ik leid daaruit af dat iemand het hier niet mee eens is. Zie ik iets verkeerd?

 

Mieke

 

Link naar reactie

De enig geldige reden om je achter een nickname te verschuilen is

dat je op je bek bent gegaan en je ervaringen met anderen wilt delen zodat ze van jou fouten kunnen leren.

 

Nou, ik denk dat je als entrepreneur, en dan speciaal in de high tech, in Nederland zo negatief bekeken wordt dat je je bijna schaamt, en dus met een nickname op dit forum moet verschijnen. Ik heet dan ook helemaal geen Christine.

 

dagdag

X10

Link naar reactie

Het valt me op dat de mensen die serieus bezig zijn met innovaties gewoon onder hun eigen naam op het forum actief zijn.

 

Nu serieus:

Het is me van verschillende kanten te verstaan gegeven dat ik er niet op moet rekenen geld van VC's te krijgen vanwege het faillissement van Tryllian. Terwijl ik daar toch een zeer plausibele verklaring voor kan geven en kan aangeven wat ik daar heb fout gedaan.

Vorige maand zat ik in Menlo Park te eten met een VC daar, ik leg hem alles uit, en hij zegt zoiets dat het goed is om dergelijke ervaringen op te doen als je maar een plausibele verklaring hebt waarom het mis ging en als je maar kan aangeven wat je ervan geleerd hebt. Maar ja, die man krijgt geen subsidie van EZ.

 

dagdag

X10 (wat, voor de duideiljkheid, gewoon Christien betekent)

Link naar reactie

Het valt me op dat de mensen die serieus bezig zijn met innovaties gewoon onder hun eigen naam op het forum actief zijn.

 

Naar mijn mening is het gebruik van nicknames leuk voor pubers die ondeugende verhaaltjes willen schrijven of afspraakje willen maken via het internet.

 

De enig geldige reden om je achter een nickname te verschuilen is

dat je op je bek bent gegaan en je ervaringen met anderen wilt delen zodat ze van jou fouten kunnen leren.

 

 

Is een beetje kort door de bocht.

Zie ook: crossmedialog

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 119 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.