• 0

Huurovereenkomst / Indeplaatsstelling

Beste leden,

 

Ik ben al een tijdje bezig mijn cafe/restaurant over te dragen aan iemand anders. Begin mei 2020 heb ik de verhuurder hier op de hoogte gebracht en de situatie voorgelegd. Met alle eerlijkheid en openheid heb ik de verhuurder verteld dat wij mede door de corona de huur niet meer kunnen betalen en voorgesteld mee te werken aan een eventuele indeplaatstelling. Sindsdien heb ik eental kandidaten gehad en die liepen weg nadat zij contact hebben gehad met de verhuurder. Uiteindelijk heb ik iemand gevonden die de zaak 1:1 wilt overnemen, en die wilde het ook zo snel mogelijk doen. 

 

Maar door de lakse verhouding van de verhuurder (3 weken gewacht op een reactie) is deze kandidaat ook weg gelopen. Uiteindelijk heb ik juridisch hulp gevraagd en een advocaat onder armen genomen. Op de brief van de advocaat hebben ze wel gereageerd en willen ze ineens wel meewerken maar komen met eisen: balans van de afgelopen 3 jaar, financiele gegoedheid van de bank, menu kaart van de nieuwe verhuurder, en ook eisen dat er bepaalde gerechten niet verkocht mogen worden. 

 

Ik heb een huurovereenkomst die loopt tot 2024 en hier heb ik ook naast BV ook prive ondertekend (stom weet ik, maar toen wist ik dit niet). 

 

Mijn vraag is: Het bedrijf staat op het randje van faillissement en zo te zien zal ik het niet langer volhouden gezien dat ik ook niet in aanmerking kom voor de corona steun. Ik ben zelf in dienst bij een werkgever, mijn partner draaide de zaak. En de overeenkomsten zijn allemaal op mijn naam. Kan de verhuurder mij prive aansprakelijk stellen als de BV failliet gaat ondanks het verhaal die hierboven staat? Ik heb mijn best gedaan om een fatsoenlijke oplossing te vinden.

 

Bij voorbaat dank voor meedenken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 205 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.