• 0

Losse ingekochte onderdelen van een product voorzien van eigen merk?

Goedendag!

 

Ik wil een product op de markt brengen wat uit een zelfgemaakt artikel bestaat en daarbij wil ik niet zelfgemaakte krijtjes toevoegen. Dit gecombineerd zou ik als setje onder mijn eigen merknaam willen verkopen. Nu heb ik perfecte krijtjes gevonden van een Duits bedrijf die zelf complete krijtsetjes verkoopt onder hun naam, bestaande uit 15 krijtjes per set.  Mijn vraag is of ik vijf krijtjes uit hun krijtset mag halen, het papiertje met hun merknaam eraf mag halen en die krijtjes mag voorzien van mijn eigen merknaam. Ik zou de krijtjes ook eventueel een andere vorm kunnen geven, mocht dat nodig zijn.

 

Graag hoor ik  van u!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0
(aangepast)
2 uur geleden, FdeZwart zei:

Dank je voor de snelle reactie! Deze draden zijn van 2011 en 2014, de regels zijn intussen niet veranderd?

 

Volgens mij zijn er geen regels voor jouw specifieke situatie. 

 

Zou je het op grote schaal doen, dan is het logischer om contact op te nemen met de fabrikant en dozen van de door jou gewenste vijf kleuren in te kopen in plaats van vijftienpakken tegen consumentenprijs. Je doet het dus waarschijnlijk op kleine schaal. Daarbij doe je geen afbreuk aan een merkreputatie, veroorzaak je geen verwarring en ontstaat er geen schade voor de merkhouder.

 

Bovendien heeft niemand het in de gaten. Net zo min als dat potloodje dat ik toevoeg aan een notitieblokje en uitdeel aan mijn congresbezoekers. Of dat fruit in glas in die fruitmand.

 

Gewoon doen, zou ik zeggen.

 

aangepast door TwaBla

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beste FdeZwart,

 

allereerst welkom op ondernemersforum Higherlevel.

 

Op hoeveel reisuren afstand zit deze fabrikant of verkoper? Of hebben zij misschien een rondreizende handelsagent wat in Duitsland nog altijd tamelijk gebruikelijk is?

 

Het is niet helemaal hetzelfde maar ik heb ooit kartonnen doosjes met potloden in precies een vergelijkbare situatie ingekocht, maar dan in een verder land.

 

Dit is m.i. een kwestie eenvoudigweg contact zoeken met de Duitse leverancier en in jouw beste (of alhier gratis ingehuurde) Duits of Engels open kaart spelen en navraag doen naar 'private label' verpakkingsmogelijkheden (Handelsmarkenverpackung of Private-Label-Verpackung).

 

Heb je al een idee van waar deze krijtjes geproduceerd en verpakt worden?

 

Misschien kun je het merk zelfs ook nog wel op de Benelux-markt vertegenwoordigen en verdelen onder het originele of jouw merknaam. Dat is meestal aardig voor de cashflow...

 

Het openingsbericht maakt mij wel nieuwsgierig: wil je zoiets als schoolborden (standaards) of sjablonen gaan verkopen? Straatkrijten in mozaiekvorm is dit jaar of onder de Coronatijd best wel een rage geweest!

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Dit is mijn eerste product dat ik op de markt wil brengen, dus ik ben wat voorzichtig en wil het uiteindelijke artikel nog niet prijsgeven. Het is in ieder geval een product voor kinderen. Ik weet niet of het onder de noemer speelgoed valt, dus Ward, bedankt dat je mij daarop wijst.  Verder wekt het bedrijf de indruk (dmv integere filmpjes ed.) dat de krijtjes in het bedrijf zelf in Duitsland worden gefabriceerd en verpakt. Ze hebben hier in Nederland al wel een vertegenwoordiger. In ieder geval bedankt voor de reacties!

Link naar reactie
  • 0

Beste FdeZwart,

 

natuurlijk moet je jouw product en belangen als ontwikkelaar proberen te beschermen. De potentiële leverancier van jouw krijtjes zou andersom denkbaar ook verdeler van jouw product in de Duitse markt kunnen worden. Een samenwerking klinkt mij niet onmogelijk, maar natuurlijk is niet iedere kans of mogelijkheid direct passend. Succes!

 

Weekendgroet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 277 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.