• 0

Help voor ondernemersplan voor horeca

ik hoop binnenkort mijn eigen Grand Café te beginnen. Daar ben ik nu een ondernemersplan voor aan het schrijven alleen hoop ik dat iemand een voorbeeld plan voor me heeft. zodat ik het nog beter kan doen.

alvast onwijs bedankt en ik hoop dat vlug iemand op mijn bericht reageert met betrekking tot een ondernemersplan voor een horeca bedrijf.

 

gegroet michel. :o

When you're in love,

never write her name in a heart, but in a CIRCLE!!!

 

A heart can be broken,

and a circle just never ends.

 

gegroet michel

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

nou ik ben nu met de fiscus bezig en ik heb gekozen voor een V.O.F.

het probleem is ze willen zoveel weten en ik probeer alles op te zoeken wat ik denk wat belangrijk is. alleen ik denk dat ik een aantal zaken vergeet daarom zou ik het handig vinden als ik een voorbeeld plan kan zien. het gaat mij puur om de dingen die erin moetten staan en waarom.

 

 

When you're in love,

never write her name in a heart, but in a CIRCLE!!!

 

A heart can be broken,

and a circle just never ends.

 

gegroet michel

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste Dutch,

Sorry ... maar heb even je foto eruit gehaald. Hij was wel errug groot. Als je hem wilt verkleinen, kun je hem weer terugplaatsten.

 

Dan over je vraag.

Ik herken dat verhaal van de fiscus wel en dan betreft het inderdaad het financieële deel van je ondernemersplan.

Mijn mening en tip hierin is: neem een account.

Waarom zeg ik dit ... ook voor mij is de fiscus en financiële omschrijvingen abracadabra. ::)

 

Wat geld betreft denk ik alleen lang leven de omzet! Maar die is bruto. Een accountant kan je precies vertellen met welke fiscale wet- en regelgeving je te maken krijg. Hierdoor kun je een betere inschatting maken wat je verwachting is van je netto omzet.

 

Ik zal sowieso onze expert fiscaliteiten even vragen of hij een goede reactie heeft op je vraag.

 

De rest van het businessplan zal niet moeilijk te omschrijven zijn. Dat is je eigen feeling en enthousiasme wat je met je grand café wilt bereiken 8)

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Belangrijk is dat een businessplan een goed inzicht geeft in de doelstellingen van je (te starten) bedrijf voor een aantal jaren. Deze doelstellingen dienen zich uiteraard te vertalen naar een financieel plaatje.

 

Daarom zal in beginsel in elk businessplan een zo goed mogelijk onderbouwd cijfermatig overzicht opgenomen dienen te worden van de financiele impact van je bedrijfsplannen. Bij sommige onderdelen is het gedeeltelijk glazen bol kijken, andere onderdelen weer minder. Bijvoorbeeld inkoopkosten, salariskosten, huurkosten zijn redelijk goed in te schatten. En de omzetverwachtingen dienen eveneens reeel te zijn, in vergelijking tot bijvoorbeeld wat branchegenoten doen.

 

Een investeerder of bank zal altijd naar de financiele paragraaf in het businessplan kijken om te kunnen beoordelen of de bedrijfsplannen en verwachtingen wel realistisch zijn.

 

Tevens staat in een businessplan altijd een klein overzicht van de juridische en fiscale structuur van de onderneming. Wat in jou geval de beste structuur is kan ik niet uit de vraagstelling opmaken. Ik kan me voorstellen dat je dit laat uitzoeken door een fiscalist.

 

Ik hoop dat je hier alvast iets aan hebt.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Hey michel,

 

Ik heb een vraagje aan jou, aangezien jij je ondernemingsplan, denk ik al af hebt.

Waar heb jij de informatie vandaan gehaald voor bijvoorbeeld inventaris, vergunning, energiekosten?

En hoe ben jij begonnen? Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen?

 

Groeten Pauline

Link naar reactie
  • 0

Het helpt misschien ook om een al gevestigde horeca-ondernemer te benaderen of je wat vragen mag stellen. De meeste mensen zijn, als je uitlegt wat je bedoeling is, wel bereid je wat advies te geven.

Dat is, lijkt mij, de kortste weg naar een snel inzicht in je plan en elementen waar je rekening mee moet houden.

 

Groet,

Annedien

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.