• 0

Btw-aangifte bij import uit Groot-Brittannië

Ik heb artikelen gekocht en laten transporteren vanuit groot britannie naar nederland.

De factuur is excl. btw (dus verlegd neem ik aan)

 

Ik moet bij de Btw aangifte einde kwartaal dus de BTW aangeven en betalen.

 

Kan ik dan deze btw ook weer terugvragen via voorbelasting?

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 1

Welkom op Higherlevel.

 

13 minuten geleden, gast1976 zei:

De factuur is excl. btw (dus verlegd neem ik aan)

NEE. Niet aannemen. Maar vaststellen !

Staat jouw bedrijfsnaam met BTW nummer erop? Staat de tekst "BTW Verlegd" of "VAT Reverse Charge" erop? Of iets met "Art. 138, VAT Directive 2006/112"?

 

Je moet in ieder geval eerst bepalen of de verlegging correct is gedaan.

 

15 minuten geleden, gast1976 zei:

Ik moet bij de Btw aangifte einde kwartaal dus de BTW aangeven en betalen.

Als de verlegging correct gedaan is dan moet jij er inderdaad BTW over aangeven en afdragen. Dat is bij vraag 4b op de aangifte.

 

15 minuten geleden, gast1976 zei:

Kan ik dan deze btw ook weer terugvragen via voorbelasting?

Als je niet meedoet met de KOR o.i.d. dan kun je datzelfde bedrag ook weer direct bij 5b opgeven (voorbelasting) zodat je in saldo niets betaald over de goederen.

 

PS. Let op dat het Verenigd Koninkrijk per 31 januari 2020 niet meer tot de EU behoort. Echter blijven tot 31 december 2020 de regels nog wel hetzelfde. Daarna zul je echter wel wat dingen anders moeten doen (en dan krijg je met invoer buiten de EU te maken e.d.).

https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/zakendoen_met_het_buitenland/goederen_en_diensten_naar_andere_eu_landen/eu-landen_en_-gebieden/eu-landen_en_-gebieden

Quote

* Het Verenigd Koninkrijk heeft op 31 januari 2020 de Europese Unie verlaten. Tot en met 31 december 2020 geldt er een overgangsperiode. Tijdens deze periode verandert er in praktijk nog niets.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn bedrijfsnaam en btw nummer staat inderdaad op de factuur. Verder niets in de trand van “BTW Verlegd" of "VAT Reverse Charge", "Art. 138, VAT Directive 2006/112". 
Onder het kopje sales terms staat DAP en vervolgens het VAT nr. van de leverancier.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 91 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.