• 0

Willekeurig afschrijven gebruikte bestelauto wel/niet toegestaan?

Kom er niet helemaal uit, omdat er alleen oude informatie op internet is te vinden (vorige economische crisis):

Mag je als startende ondernemer nu wel of niet een tweedehands bedrijfsauto willekeurig afschrijven? (heb nog recht op starters aftrek).

Op de site van de belastingdienst wordt niets gezegd over 2de hands bedrijfsmiddelen maar lees op internet in diverse artikelen anders (helaas geen recent artikel)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

precies zo lees ik het ook maar twijfel toch, kan het zijn dat het in het verleden wel zo was, omdat ik een paar oudere artikelen terugvind op internet waar dit wordt aangegeven. lees het wel terug bij MIA en VAMIL in combinatie met willekeurige afschrijving; Het bedrijfsmiddel is niet eerder gebruikt.

Link naar reactie
  • 0
2 uur geleden, Joost Rietveld zei:

In de betreffende wettekst komt de term nieuw niet voor

De term ‘gebruikt’ ook niet.

Waar het wel van toepassing is, wordt het ook genoemd.

 

2 uur geleden, KC2221 zei:

kan het zijn dat het in het verleden wel zo was, omdat ik een paar oudere artikelen terugvind op internet waar dit wordt aangegeven.

Wetten en  regelingen veranderen voortdurend. Je moet dus niet teveel en vooral niet te ver terugkijken in de tijd.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 222 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.