• 0

Boekhouder zoeken/vinden na enkele jaren zelf doen

Ik ben momenteel zzp actief en sinds 2 jaar gaat het allemaal op rolletjes...op 1 ding na: de boekhouding. Ik probeer het zelf zo goed als mogelijk te doen, omdat ik graag iets als m'n financiën graag in onder eigen controle houdt. Heb niet de moeilijkste boekhouding en heb het zo strak als mogelijk bijgehouden met weinig bijzondere potjes/uitgave/etc.

 

Ik lees genoeg over boekhouder kiezen en kon niet zo snel een vergelijkend topic vinden. Mijn vraag: hoe ga je om met de situatie dat je een boekhouder overweegt en dus al een tijd actief bent? Voornamelijk als je dus eerdere jaren hebt, wat je zelf bij elkaar hebt gefietst. Moet dat dan opnieuw bekeken worden of hoe werkt dat? En zitten er extra kosten aan?

 

Wellicht dat iemand hier in dezelfde situatie heeft gezeten en weet hoe je in deze situatie de juiste boekhouder vindt.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, ondernemeradam zei:

Mijn vraag: hoe ga je om met de situatie dat je een boekhouder overweegt en dus al een tijd actief bent?

Voornamelijk als je dus eerdere jaren hebt, wat je zelf bij elkaar hebt gefietst.

Moet dat dan opnieuw bekeken worden of hoe werkt dat? En zitten er extra kosten aan?

Als er in de voorgaande boekjaren geen lekke banden geplakt moeten worden, dan fietst de boekhouder verder vanaf het punt waar je bent gebleven.

In de praktijk betekend dat ... starten met de boekhouding vanaf 1 januari van het lopende boekjaar.

Halverwege een boekjaar met de boekhouding naar een boekhouder stappen zorgt voor extra kosten als de administratie niet naar het eigen boekhoudprogramma geïmporteerd kan worden. Kan dat wel, dan is er toch nog een stukje controle over hetgeen je zelf reeds hebt verwerkt.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie