• 0

Boekhouder zoeken/vinden na enkele jaren zelf doen

Ik ben momenteel zzp actief en sinds 2 jaar gaat het allemaal op rolletjes...op 1 ding na: de boekhouding. Ik probeer het zelf zo goed als mogelijk te doen, omdat ik graag iets als m'n financiën graag in onder eigen controle houdt. Heb niet de moeilijkste boekhouding en heb het zo strak als mogelijk bijgehouden met weinig bijzondere potjes/uitgave/etc.

 

Ik lees genoeg over boekhouder kiezen en kon niet zo snel een vergelijkend topic vinden. Mijn vraag: hoe ga je om met de situatie dat je een boekhouder overweegt en dus al een tijd actief bent? Voornamelijk als je dus eerdere jaren hebt, wat je zelf bij elkaar hebt gefietst. Moet dat dan opnieuw bekeken worden of hoe werkt dat? En zitten er extra kosten aan?

 

Wellicht dat iemand hier in dezelfde situatie heeft gezeten en weet hoe je in deze situatie de juiste boekhouder vindt.

 

Dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0
3 uur geleden, ondernemeradam zei:

Mijn vraag: hoe ga je om met de situatie dat je een boekhouder overweegt en dus al een tijd actief bent?

Voornamelijk als je dus eerdere jaren hebt, wat je zelf bij elkaar hebt gefietst.

Moet dat dan opnieuw bekeken worden of hoe werkt dat? En zitten er extra kosten aan?

Als er in de voorgaande boekjaren geen lekke banden geplakt moeten worden, dan fietst de boekhouder verder vanaf het punt waar je bent gebleven.

In de praktijk betekend dat ... starten met de boekhouding vanaf 1 januari van het lopende boekjaar.

Halverwege een boekjaar met de boekhouding naar een boekhouder stappen zorgt voor extra kosten als de administratie niet naar het eigen boekhoudprogramma geïmporteerd kan worden. Kan dat wel, dan is er toch nog een stukje controle over hetgeen je zelf reeds hebt verwerkt.

 

 

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0
16 uur geleden, ondernemeradam zei:

Ik ben momenteel zzp actief en sinds 2 jaar gaat het allemaal op rolletjes...op 1 ding na: de boekhouding. Ik probeer het zelf zo goed als mogelijk te doen, omdat ik graag iets als m'n financiën graag in onder eigen controle houdt. Heb niet de moeilijkste boekhouding en heb het zo strak als mogelijk bijgehouden met weinig bijzondere potjes/uitgave/etc.

 

Ik lees genoeg over boekhouder kiezen en kon niet zo snel een vergelijkend topic vinden. Mijn vraag: hoe ga je om met de situatie dat je een boekhouder overweegt en dus al een tijd actief bent? Voornamelijk als je dus eerdere jaren hebt, wat je zelf bij elkaar hebt gefietst. Moet dat dan opnieuw bekeken worden of hoe werkt dat? En zitten er extra kosten aan?

 

Wellicht dat iemand hier in dezelfde situatie heeft gezeten en weet hoe je in deze situatie de juiste boekhouder vindt.

 

Toen ik 8 jaar geleden voor mezelf begon heb ik gelijk een boekhouder in de arm genomen. Van (ondernemers)kennissen en op internet een 5-tal boekhouders geselecteerd en bij hen op gesprek gegaan. De boekhouder waar ik aanvankelijk mee in zee ging vroeg een jaar later 300% meer en daar ben ik dan ook gelijk mee gekapt. Zit nu al 7 jaar bij dezelfde boekhouder.

 

Vragen zoals jij die hebt heb ik voorgelegd aan de boekhouder, want zij hebben gewoon meer ervaring en een betere kijk op alle uitzonderingen en aftrekposten waar je wellicht zelf in het verleden niet of niet goed mee bent omgegaan. 

 

Verder zou ik vragen of je je kwartaalaangiften zelf kunt blijven doen. Dat doe ik namelijk zelf.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 262 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.