• 0

Aanvraag BTW nummer in Frankrijk

Hi!

We gaan met een webwinkel starten vanuit een onderneming in Nederland. De verwachte verkoop aan particulieren zullen het grensbedrag overschrijden en dus hebben we een BTW nummer nodig in Frankrijk. Heeft iemand ervaring met het aanvragen van een BTW nummer in Frankrijk ? Zouden jullie de informatie kunnen delen ? Ik heb wel gegoogeld, maar vind het niet zo gauw de informatie.

Alvast bedankt !

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Agnetha,

 

Welkom op Higherlevel.

 

Hoe hard zijn die verwachtingen rondom de omzet? en verwacht je de 35.000 voor frankrijk ook al te halen in 2020 (6 maanden) of in de eerste helft 2021?
Want op basis van de huidige wetgeving moet je inderdaad een frans btw nummer aanvragen en ook in frankrijk een aparte btw aangifte doen. Maar je hoeft dat pas te doen ca een maandje voordat je voorziet dat je over de 35.000 heen gaat. je kunt als starter dus prima afwachten hoe het gaat lopen en de btw heffing en aangifte nog even eenvoudig in NEderland houden.

 

2 reden voor afwachten is dat er is een wetswijziging is aangenomen waarvoor de ingangsdatum nu op 1 juli 2021 staat en dan is het niet meer nodig om een frans btw nummer aan te vragen. Lees ook de informatie hieronder van de KvK. De al bestaande mini-Moss regeling voor digitale diensten worden dan uitgebreid naar afstandsverkopen.

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/internationaal-ondernemen/e-commerce/btw-regels-europa/

 

 

Als je toch een btw nummer in Frankrijk wilt gebruik dan de volgende google zoeklink

https://www.google.com/search?q=btw+aangifte+frankrijk

daar vind je meerdere commerciële partijen die je kunnen helpen met zowel de aanvraag van het nummer als de aangiftes zelf.

Ik noem bewust geen namen omdat ik geen ervaring heb met dit soort partijen..

 

En als je vloeiend danwel voldoende Frans spreekt en alles zelf wil regelen dan moet je eens gaan rondneuzen op de site van de Franse belastingdienst

https://www.impots.gouv.fr/portail/

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

hoi, ik heb een Frans btw nummer aangevraagd via www.kennispunt.eu/ die hebben aanvraag gedaan en verzorgen straks ook  de aangiftes in Frankrijk voor me. via diezelfde partij ook een duits btw nummer en nu een in aanvraag voor Belgie.

 

Hou rekening mee dan aanvraag van een BTW nummer in Frankrijk tot wel 6 maanden kan duren en je dus ruim optijd mee moet starten.

Mocht je nu aanvragen en op moment dat je krijgt nog niet door drempel heen zijn kan je ook gewoon 0 aangiftes laten doen, heb ik voor b.v. Duitsland de eerste maanden ook gedaan.

 

Zoals Roel aangeeft zal per 1 juli 2021 de btw regeling voor afstandsverkopen veranderen (als niet opnieuw uitgesteld gaat worden) waardoor je afstandsverkopen allemaal binnen NL kan aangeven en die dan met andere landen onderling verrekenen.

Als je echter voor die tijd door drempelbedrag gaat of als je voorraad in betreffende land zelf wil gaan leggen dan is btw nummer wel nodig (ook na die verandering voor afstandsverkopen)

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties ! Hier kan ik mee verder !

"Helaas'' ga ik dit jaar dat drempel halen, ik zit nu op ruim 30K.

Voor het aanvragen van een BTW nummer in België en Duitsland heb ik inmiddels de aanvraagformulieren en informatie al binnen, dus dit gaat wel goed komen.

Het probleem is nu Frankrijk, omdat er weinig informatie te vinden is via Google.

Hoe lang duurt het met het aanvragen van een BTW nummer in België en Duitsland ? Hopelijk ook niet tot 6 maanden ?

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.