• 0

Import uit India

Voor mijn order wil ik : 
40% aanbetalen

40% voor levering naar NL

20% na controle van levering in NL

Mijn leverancier zegt dat: we submit documents in the bank and if the payment is short, bank will not allow to release the BOL.

Weet iemand of het klopt dat de banken in India hier niet mee akkoord gaan?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als hij hiermee bedoelt dat hij de bill of lading pas laat vrijstellen nadat hij de 80% ontvangen heeft dan klopt. Als hij de bill of lading pas vrij geeft nadat hij 100% heeft ontvangen loop je vast. Je kan namelijk de zending pas bekijken nadat jij de bill of lading in handen hebt en jij wil de 20% restant betaling pas voldoen nadat je de zending bekeken hebt. 

www.santova.eu

 

Innovatieve oplossingen. Eindeloze mogelijkheden.

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn leverancier zegt dat als ik niet 100% vooruit betaal de bank de BOL niet vrijgeeft.

Aangezien ik met iedere levering die ik tot nu toe heb ontvangen 10% wordt afgekeurd op kwaliteit zou ik graag niet de volledige 100% vooruit willen betalen.

De kosten en tijd om zelf naar India toe te reizen en de producten te checken wil ik eigenlijk besparen.

Heeft iemand andere ideeën hoe ik dit zou kunnen doen?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Als je leverancier geen water bij de wijn wil doen in de vorm van die 20% achteraf te  betalen, zie ik geen oplossing waarbij jij geld achter de hand kan houden totdat je de goederen hebt gecontroleerd. 

 

Je zou een pre-inspection kunnen laten doen door een neutrale partij maar dat kost weer extra geld.

Een letter of credit openen heeft ook geen zin. Deze manier garandeert enkel betalingen en leveringen en ik ben niet bekend dat je bij een l/c een restant betaling kan afspreken. 

aangepast door Peter M

www.santova.eu

 

Innovatieve oplossingen. Eindeloze mogelijkheden.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 110 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.