• 0

Wel ideeën maar weinig startkapitaal

Omschrijving van je concept:

Goedemorgen beste lezers,

 

Ik weet niet of ik mijn bericht in het juiste forum plaats, excuses daarvoor. 

 

Mijn gedachten zitten vol ideeën, ook concrete en uitgedacht. Bijv 1 ervan en dit wat ik het liefst wil, is om producten op de markt te brengen. 1 van de producten zou zijn flesjes en pakjes bouillon met smaakjes uit verschillende landen, nu heb ik niet een al te grote budget, 5000 euro maar. Ik heb veel gezocht op welk fabrikanten de flesjes zouden kunnen produceren, echter kom ik wat betreft prijs, kwaliteit verhouding niet goed uit? 1 fabrikant vraagt een minimale afname van 40.000 stuks, voor 1 euro per stuk. Ik ben helaas geen grote merk, deze prijzen zijn mij dan ook een tikkeltje aan de hoge kant laat ik het zo zeggen. Welk fabrikanten zijn lowbudget, daar komt mijn vraag op neer eigenlijk. Ik zie door de vele opties, geen duidelijk en helder beeld en kan geen goede keuzes maken. Ik heb erg last van besluiteloosheid wat dit betreft, ook omdat het geld te weinig is. Bedankt voor allen!

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Ik heb op google gezocht. 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Consumenten met verschillende en vooral ook  met andere smaken kennis laten nemen.

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Er is te weinig smaak in de schappen, ikzelf moet zoeken naar wat ik lust en het is er niet.

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Andere smaken, resp ingrediënten. Van Noord Afrika, tot het Midden-oosten, Perzie tot Azie en Japan. Zoveel mensen, zoveel keukens.

  

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

21 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goedemorgen en welkom,

 

Iedereen die ik spreek zit boordevol ideeën en de meerderheid heeft hier uiteraard geen tijd of geld voor. Waar een ondernemer zich onderscheidt is dat hij uiteindelijk iets 'onderneemt'. Pas bij de uitvoering maak je het verschil met alle 'ideeën' bedenkers.

 

Wat veel ondernemers doen is een idee omzetten in een businessplan. Een goed businessplan toont eigenlijk aan dat je echt een kloppend idee hebt met toekomstperspectief. Iets waar je mee bij een bank kan aankloppen voor een lening, die je vervolgens in de loop der jaren aflost.

 

Mocht je dat niet willen moet je misschien een 'idee' kiezen die een kleinere investering vereist. Iedereen moet uiteindelijk roeien met de riemen die hij heeft.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0

Jou verhaal komt mij bekend voor. 

 

Ik zou je aanraden om naar de 'roots' van het product zelf te gaan. Zo kan jij ook kleine hoeveelheden meenemen en zo een start maken met de verkoop. Zo zou je kapitaal kunnen opbouwen om grotere batches aan te kunnen schaffen.  

Ik denk dat een kraampje voor jouw product meer geschikt zal zijn en met de kennis die je gaat opbouwen kun je de consument adviseren hoe de bouillon te gebruiken. Later zou je dit inderdaad in de schappen van de supermarkt kunnen zetten. 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Broodjes,

 

In je vorige topic dacht je ook al gelijk aan grote fabrieken en leveren aan supermarkten. Dat is je toen min of meer uit je hoofd gepraat door de leden van dit forum.

 

Nu heb je het weer gelijk over fabrieken die jouw product voor jou moeten gaan produceren. Je slaat daarmee heel veel stappen over. Begin bij het begin.

 

Ga eerst eens zelf het product maken. Laat dat proeven aan familie en vrienden. Verbeter dan steeds het recept. Ga dan eens een keer op een markt staan en kijk of je product daar verkoopt. Als dat aan slaat, ga vaker op een markt staan. Benader dan eens een restaurant of ander bedrijf dat jouw product mogelijk af zou willen nemen. Ga daarna pas eens kijken of je misschien de productie uit kan besteden.

Link naar reactie
  • 0

Dank jullie wel voor jullie reacties Ondernemeneer, HarbiH, Wouter Hol en Herman van der Helm, waardeer ik zeer en ik heb er heel veel aan. Inzichten worden ook meer en ik heb veel aan het filmpje Herman van der Helm. Ja, klopt ik ben 1 van de zovelen met ideeën, maar waar te beginnen wordt me steeds meer duidelijker door deze site en jullie reacties waar ik zo dankbaar voor ben. Eigenlijk is elk ondernemer, fabrikant klein begonnen. Maar stel nu, dat mijn product niet aanslaat? Ik heb last van faalangst, daardoor begin nooit ergens aan....

Link naar reactie
  • 0
8 uur geleden, Broodjes zei:

Ik heb veel gezocht op welk fabrikanten de flesjes zouden kunnen produceren, echter kom ik wat betreft prijs, kwaliteit verhouding niet goed uit? 1 fabrikant vraagt een minimale afname van 40.000 stuks, voor 1 euro per stuk.

Waarom je direct een fabrikant wil benaderen is voor mij een compleet raadsel.

 

Begin eens bij een groothandel in flessen en potten. Daar zijn er alleen in Nederland al meer dan genoeg van. De afname begint al bij enige tientallen.

 

56 minuten geleden, Broodjes zei:

Eigenlijk is elk ondernemer, fabrikant klein begonnen. Maar stel nu, dat mijn product niet aanslaat?

Begin eens aan de keukentafel en ga de boer op met je product.

Er is geen lift naar succes, je moet stap voor stap de trap beklimmen.

 

56 minuten geleden, Broodjes zei:

Ik heb last van faalangst, daardoor begin nooit ergens aan....

Faalangst en een stortvloed van ideeën ...dat lijkt mij meer op ADHD. Het verklaard wel een hoop.

Reden te meer om een en ander goed en zorgvuldig te sturen en te reguleren.

Dat wordt moeilijk ...

 

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
  • 0

Beste Broodjes,

 

ik haal graag jouw openingsbericht hier aan. Dit idee is weer net zoals jouw eerste hersenspinsel.

 

Wat is het mooiste/leukste/grootste wat je ooit of recent gerealiseerd hebt? Waarom denk je zoals het mij nu lijkt alsmaar in fysieke producten en niet in diensten of oplossingen (kennis)?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
11 minuten geleden, Broodjes zei:

Weet iemand hoe ik mijn bericht weg kan halen? 

 

Dat is niet nodig hoor.. sommige mensen zijn wat minder tactvol.

maar dat betekent niet dat jij geen vraag mag stellen..

 

Je geeft zelf aan dat je veel aan de reacties hebt qua inzicht. Je zit in een lastige positie waar je graag uit wil..

Enige wat je moet gaan doen is op een andere schaal gaan denken en niet denken dat je in 3 tot 6 maanden zomaar uit de bijstand bent.. Je kunt je geen (financiële) uitglijders veroorloven dus je zult met kleine stapjes moeten opbouwen naar een situatie waar je zelf een stabiel inkomen kunt verdienen. Kleine stappen helpen ook om de faalangst een beetje in toom te houden..Als ik denk aan 40.000 euro moeten investeren aan een eerste productie serie, zou ik een deel van die potten ook kunnen vullen met mijn angstzweet..

 

En bedenk ook dat er in Nederland misschien maar 10 merken zijn die met hun broodjes of soepen in heel Nederland in de winkels liggen maar er zijn in elke woonplaats minstens 10 kleine winkels / horecazaken die broodjes verkopen die ook gewoon een redelijke boterham verdienen..

 

Je hebt allerlei ideeën alleen het vertalen naar een zakelijke kans gaat nog niet goed..

Ga eens met je werkcoach of begeleider bij de gemeente praten over (eerst) parttime overnemen en daarna misschien via de BBZ met bedrijfskapitaal lening en of zij daarvoor ook cursussen voor aanbieden..

Je kunt ook eens contact op kunnen nemen met stichting ondernemersklankbord

https://www.ondernemersklankbord.nl

 

Die begeleiden ondernemers ook bij het vormgeven van plannen en de eers

 

en je zou kunnen kijken om als "thuiskok" en via  www.thuisgekookt.nl bepaalde producten aanbieden. Daar hoef je helemaal geen ondernemer te zijn, dat zijn feitelijk gewoon mensen die het leuk vinden om te koken of bakken en dat aanbieden voor een klein prijsje..


 

 

Zij kunnen je helpen met je ideeën beter structuur te geven.

 

 

Link naar reactie
  • 0
20 uur geleden, Broodjes zei:

Ik heb last van faalangst, daardoor begin nooit ergens aan....

 

Ik denk eerder dat je punt op de horizon te ver weg ligt, waardoor de kans op slagen ook minder wordt. Een beetje risico-aversie is ook niet slecht. Het behoedt je namelijk van onomkeerbare missers.

 

Ik denk daarom dat je kans van slagen ook alleen maar beter wordt naarmate je eerst begint met de stappen die je wel kunt overzien, zowel kwa organisatie als financiën.

 

Begin bijvoorbeeld met slechts drie verschillende flesjes of verpakkingen. Niet meteen professioneel, maar gewoon een beetje provisorisch. Laat dan mensen proeven, vraag naar hun eerlijke mening (aan goed bedoelde vriendelijke "ja, geweldig" opmerkingen van familie heb je niets). Bedenk ook wat jouw toegevoegde waarde is. Waarom zouden mensen dit willen kopen? Is er al iets dergelijks? Zo nee, waar zou je het dan willen verkopen? Markt? Dus markets? Festivals? In een toko? Kijk ook eens hoor anderen het hebben aangepakt. Wie hebben zo'n avontuur al eens geprobeerd? Wat waren hun ervaringen?

The goal of a resonance cascade is to plant the seeds of growth rather than yearning. If you think pseudo-profound bullshit quotes are inspirational, you're, well, kinda dumb. https://goo.gl/fZf4oe

Link naar reactie
  • 0
23 uur geleden, Broodjes zei:

Ik heb last van faalangst, daardoor begin nooit ergens aan....

 

Heb je al een baan? Om te voorkomen dat je jezelf gek maakt met dromen van enorme goederenstromen is het een suggestie een tijdje mee te werken in een marktkraam of winkel van iemand die iets maakt. Een groentenwinkel die ook soep en salades verkoopt. Een dadelbonbonshop - die kwam laatst langs op dit forum. Dan ga je vanzelf minder met je hoofd (overlopend van gedachten) en meer met je handen denken. Werken met je handen!

 

Wordt de faalangst vanzelf minder.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik wilde het kopiëren, maar lukt niet, mijn tel liep vast en toen ik terig naar achter ving stond pagina kan niet geladen. Normaal herstelt het bericht zich maar nu is het weg, staat biet ergens opgeslagen toevallig dat iemand dit weet? Was 2 a4tjes 😪😪

Link naar reactie
  • 0

een succesvol bedrijf is 1% inspiratie en 99% transpiratie. het gaat dus niet vanzelf....

 

waarom probeer je niet een 100-tal potjes te maken en die in lokale winkels weg te zetten? je kunt die potjes wellicht bij de Makro of Sligro kopen. kleinschalig beginnen en zelf langs de winkels gaan. je krijgt dan 9 keer nee en 1 keer ja. dat is een begin. zo kan je je afzet  gestaag uitbouwen zonder grote investeringen. bijkomend voordeel, je krijgt echte feedback van je potentiële klanten.  de grote valkuil is dat je vanuit je product en productie denkt. maar de echte uitdaging zit in je distributie en verkoop.

 

succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 1

Goedenavond Roel J, Prinsrachid, TwaBla, Highio en Edo van Santen,

 

Hartelijk dank voor jullie uitgebreide en informatieve berichten en de tijd die jullie ervoor nemen en de moeite die jullie er in stoppen, waardeer het onzettend veel. Ik ben zo blij met jullie allen:) Misschien is het maar beter ook dat mijn vorige bericht met "plan van aanpak" niet doorkwam, wie zal het zeggen. Niet dat ik een nieuwe iets ontdekt had maar ja.. Ik heb in ieder geval en dat is dankzij jullie en de vorige leden boven :), een uitgewerkte versie van mijn doel helder voor ogen nu. Ik ga al met jullie tips, adviezen en verwijzingen aan de slag, ik hoop dat ik deze zomervakantie al een stap heb gemaakt richting winkels, markten, viswinkels, toko's, slagerijen etc. Ik woon in Den Haag, vlakbij het centrum en de Haagsche Markt. Er zijn zouden voldoende kopers moeten zijn, maar ik moet ze zien te enthousiasmeren voor mijn product, welke ik dankzij jullie hoop te realiseren deze zomer. Ik ben erg sociaal en ken veel winkeliers, ook heb ik een kookgroep met 5.500 leden en counting. Ik kan daar tezijnertijd ook mijn product promoten ed.

 

Ik zal tussendoor jullie op de hoogte houden van mijn stappen die ik doormaak. Het kan zijn dat hdt even duurt, want ik ben net gescheiden en met 4 kleintjes deze zomer... Plus ook op zoek naar een woning. Ik wil echt uit deze situatie komen een keer.. Heel erg bedankt nogmaals voor alles, jullie allen zijn mijn steun in de rug. Voor jullie is het miss weinig, maar voor mij is het een zee van steun ⚘⚘⚘

Mooie avond toegewenst allen

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Beste Broodjes. Doordat je meldt dat je uit Den Haag komt, kwam bij mij (in vergelijking met jouw product), direct Hufsaus in mijn hoofd schieten.

Quote

We schrijven december 2018. Jeffrey Huf zat in een dipje, want: geen geld en geen plannen. In die periode vroeg een vriend via Facebook of hij niet nog eens een bakje van die lekkere saus wilde maken. Deze vraag had een sneeuwbaleffect. Zo’n 150 Facebookers haakten aan. En dus dook Jeffrey met goede vriend Erik van Raam zijn krappe keukentje in om daar 75 liter van zijn Huf Saus te maken. Later zou Domino’s Pizza-eigenaar Rob Spaans Huf in contact brengen met Q-Culinair aan de Westvlietweg, die levensmiddelen en halffabricaten voor de horeca produceert. Daar wordt de Huf Saus nu geproduceerd en gebotteld.

Lees verder op deze site >>>

 

Nu is Jeffrey Huf een "bekende haagenees" en was hij dat al voordat hij Hufsaus bedacht. Hij heeft een grote gunfactor en kan hij putten uit een fors netwerk. in Den Haag.

 

@Broodjesgezien jouw bovenstaande berichten, beschik jij ook over een eigen netwerk van ca. 5.500 leden op Facebook om je product te promoten en ken je vele winkeliers. Maar, misschien is het een idee om eens met Jeffrey contact op te nemen en hem uit te nodigen voor een kennismaking en je ideeën rondom jouw product te bespreken met hem. Misschien dat hij je net dat duwtje kan geven om je besluitenloosheid om te zetten naar doen!? Óf, in het meest positieve geval, dat je een samenwerkingsvorm met hem aangaat? Dat je van zijn netwerk gebruik kan maken en/of dat hij samen met jou, jouw product op de markt brengt. Qua afzetmarkt van jouw product, zit Jeffrey namelijk in dezelfde hoek als jij en verkoopt hij zijn saus bij lokale winkels en ook supermarkt COOP in Den Haag. Van daaruit wil hij uitbreiden naar andere regio's.

Je kan Jeffrey bereiken via Facebook een chatbericht sturen. Óf, je trekt direct jouw stoute schoenen aan en bel je hem ?!!? Zijn 06 nummer vind je op zijn website.

 

M.b.t. productie, verpakking en keurmerken, heeft Jeffrey gebruik gemaakt van Q-Culinair. Dat bedrijf zit ook in Den Haag. Je kan eerst met Jeffrey een afspraak maken om van hem te horen hoe dat proces in zijn werk gaat en wat eventueel de kosten zijn.

Quote

Q-Culinair neemt het volledige inkoop- en productieproces op zich, zodat u bespaart op uw personeelskosten en beschikbare ruimte en capaciteit. Wij voeren alle voorbereidende werkzaamheden voor u uit. Met behoud van uw eigen identiteit en herkenbaarheid.

U bepaalt hoe u de producten bereid wilt hebben. Indien gewenst kunt u de inkoop ook zelf organiseren zodat u  van uw eigen inkoopvoordelen  profiteert.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0
14 uur geleden, Broodjes zei:

...ik hoop dat ik deze zomervakantie al een stap heb gemaakt richting winkels, markten, viswinkels, toko's, slagerijen etc.

 

Zou je productie uitbesteden en de verkoop via winkels doen, dan zijn er nogal veel partijen die mee-eten van jouw soep. Overweeg ook eens zoiets als een soepclup, waar leden elke week een portie soep kunnen bestellen. Vers bezorgd in een soepzak of soeprol, naar keuze direct op te warmen of in te vriezen.

 

The first rule of soepclup....

 

soeprol.jpg

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb net even je vorige  topic ook gelezen en het beeld wat ik krijg is dat je een onderneming ziet als een ‘way out’ de bijstand, en ik denk persoonlijk dat dat niet de juiste motivatie is... of toch op z’n minst niet de juiste aanpak.

Het komt over als dat je ondernemer wil worden, maar dat het je weinig uitmaakt hoe en wat.

Ik heb het vaker gezien in het verleden en je kans op slagen is erg klein.

Ondernemen is meer dan iets produceren en verkopen.

 

Mijn advies is: kijk naar wat je kan en wat je leuk vind en ga dan kijken hoe en wat je daar iets mee zou kunnen doen.

Maak vervolgens een (ondernemers) plan, zodat je over alle aspecten moet nadenken.

Tijdens dit proces zullen er veel vragen naar boven komen, bundel die en ga kijken wie of wat jou kan helpen om hier antwoord op te vinden (accountant, advocaat, kvk,...).

Zoek (liefst vanaf het begin) iemand die jou kan bijstaan, denk aan een coach of adviseur. Dit kan misschien iemand zijn vanuit de gemeente, je kan iemand inhuren of misschien ken je een succesvolle ondernemer (liefst met specifieke ervaring in de branche) die bereid is jou te begeleiden.

 

Kortom, het is niet iets waar je binnen 2 weken klaar mee bent.

Neem ondernemen serieus, hoe kleinschalig ook, want er zijn veel risico’s aan verbonden. En zeker gezien je huidige situatie zou ik me goed laten bijstaan.

 

Laat je niet ontmoedigen door de kritiek die je hier eventueel krijgt, het is eerlijk en waardevol, leer ervan.

Succes!

 

 

Als gevestigde of startende horeca ondernemer op zoek naar ondersteuning en/of advies? Bemiddeling bij aan- en verkoop, startersbegeleiding, financiering/herfinanciering, conceptontwikkeling, schuldsanering, advies, coaching, Interim management, ...etc. Stuur me gerust vrijblijvend een pb!

www.HorecaAdviesBureau.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.