• 0

Product aan winkel verkopen brief

Hoi allemaal,

 

ik heb sinds kort een beauty merk gelanceerd en verkoop de producten via de webshop. Het gaat eigenlijk hartstikke goed. Alleen nu wilde ik de volgende stap zetten en proberen deze producten in parfumerie winkels te krijgen. Ik ben zo slecht in brieven schrijven. Zijn er voorbeelden om mensen die hier meer over weten? Hoe je dit t beste kan aanpakken

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

12 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Mara, allereerst welkom op Higherlevel!

 

1 uur geleden, mara2016 zei:

Ik ben zo slecht in brieven schrijven. Zijn er voorbeelden om mensen die hier meer over weten? Hoe je dit t beste kan aanpakken

 

Schrijf dan vooral geen brief, maar trek de stoute schoenen aan en ga met een doos met samples langs bij de inkoopafdeling van AS Watson, Douglas en de andere ketens.

 

Ander - meer Corona-proof alternatief: stuur een doos met je samples op naar afdeling inkoop met alleen een korte (handgeschreven) notitie dat je er graag meer over komt vertellen + je telefoonnummer

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

mara2016,

 

zijn jouw producten al verkoopklaar voor derden? EAN codes, met displays en signing? Is er al B2B interesse getoond voor jouw merk?

 

Behalve parfumeriewinkels kun je ook aan andere verkooppartners denken.

 

Die 'volgende' stap is veel makkelijker te maken met een goede voorbereiding en als er al enige vraag in de markt is.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0
21 uur geleden, Norbert Bakker zei:

Beste Mara, allereerst welkom op Higherlevel!

 

 

Schrijf dan vooral geen brief, maar trek de stoute schoenen aan en ga met een doos met samples langs bij de inkoopafdeling van AS Watson, Douglas en de andere ketens.

 

Ander - meer Corona-proof alternatief: stuur een doos met je samples op naar afdeling inkoop met alleen een korte (handgeschreven) notitie dat je er graag meer over komt vertellen + je telefoonnummer

 

Sluit ik mij helemaal bij aan. Producten moet je zien. Als je toch een brief wilt schrijven kan je het misschien kort houden, met als doel om een afspraak in te plannen. Vervolgens samplen of telefonisch contact als vervolg. Je zal zeker in de beginfase echt moeten bikkelen.

Leef je leven door te leven.

Geef om geven door te geven.

Traprenovaties | Treinkaartjes | DC Timmerwerken

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Beperkt je vooral niet tot winkels. Groothandels, distributeurs en webshops zijn mogelijk ook geïnteresseerd. Gebruik Facebook en LinkedIn om je producten gericht bij dit soort partijen onder de aandacht te brengen, stuur ze een mailtje, bel een week later op en biedt aan om ze een sample te sturen. Volgend jaar is er trouwens weer de Beauty Trade beurs in de Jaarbeurs, daar komen veel eigenaren van parfumzaken. Je kan er als bezoeker heen te gaan en her en der wat gesprekken te beginnen, mogelijk dat er iets uitkomt (voor een stand betaal je zo weer een paar duizend euro en als bezoeker een paar tientjes). 

aangepast door GedeLa
Link naar reactie
  • 0
5 uur geleden, Ondernemeneer zei:

 

Sluit ik mij helemaal bij aan. Producten moet je zien. Als je toch een brief wilt schrijven kan je het misschien kort houden, met als doel om een afspraak in te plannen. Vervolgens samplen of telefonisch contact als vervolg. Je zal zeker in de beginfase echt moeten bikkelen.

 

Helemaal eens. In dit geval moet je het product niet alleen zien, maar vooral ook ruiken! :-) Doe er een mooi kaartje bij in de (huis)stijl van je merk en vertel dat je graag binnenkort langskomt om de mogelijkheden te bespreken.  Of als je een warme ingang hebt, kan je zelfs beter langsgaan met je samples. Originaliteit en lef zijn hier key! 

Overtuigende ondernemingsplannen: www.plannable.nl. Bekijk ook ons nieuwe invultemplate voor een ondernemingsplan en schrijf zelf je eigen plan: https://www.plannable.nl/ondernemingsplan-template-word/

Link naar reactie
  • 0
Op 9-7-2020 om 21:43, Highio zei:

mara2016,

 

zijn jouw producten al verkoopklaar voor derden? EAN codes, met displays en signing? Is er al B2B interesse getoond voor jouw merk?

 

Behalve parfumeriewinkels kun je ook aan andere verkooppartners denken.

 

Die 'volgende' stap is veel makkelijker te maken met een goede voorbereiding en als er al enige vraag in de markt is.

 

Groet,

 

Highio

Hi hi,

 

nou alles is best nieuw voor mij nog. Ik doe alleen webshop en dat gaat best goed. Nu ben ik vorige week naar een parfumerie geweest in Amsterdam en die willen mijn producten graag in de winkel hebben🙌🏻 Dat is goed nieuws, ze waren heel enthousiast en zien een samenwerking zitten. Alleen nu vraag ik me af hoe zit het met de prijs? Ik verkoop bijvoorbeeld de wimpers voor 16,99 en een ander product voor €11,99.  Zei willen de wimpers Bij mij inkopen voor €7,20 en dan voor dezelfde prijs (€16,99) verkopen in hun winkel. Is dit reeel? Ik heb hierdoor niet veel winst maar aan de andere kant zie ik dit wel als een mooie kans om mijn merk te laten groeien

Link naar reactie
  • 0
3 uur geleden, mara2016 zei:

Zei willen de wimpers Bij mij inkopen voor €7,20 en dan voor dezelfde prijs (€16,99) verkopen in hun winkel. Is dit reeel? 

Wat zegt je instinct?

 

Begin maar met een tijdelijke proeflevering voor iets rond de negen euro, dan verdien jij er ook wat aan en is de verleiding minder groot om meteen te gaan afprijzen. Want anders zie je je eigen product straks elders verkocht worden voor €14,99!

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

 

Op 3-8-2020 om 18:48, TwaBla zei:

Wat zegt je instinct?

 

Begin maar met een tijdelijke proeflevering voor iets rond de negen euro, dan verdien jij er ook wat aan en is de verleiding minder groot om meteen te gaan afprijzen. Want anders zie je je eigen product straks elders verkocht worden voor €14,99!

 

nou goed nieuws! We zijn er qua prijs uit alleen wil ze dit voorstel natuurlijk schriftelijk/via mail ontvangen. Ik en nu komt het🥺 hoe maak je zo een voorstel? Zijn er ergens voorbeelden? 

 

aangepast door Roel J
antwoord uit quote gehaald
Link naar reactie
  • 0
Op 9-7-2020 om 21:43, Highio zei:

mara2016,

 

zijn jouw producten al verkoopklaar voor derden? EAN codes, met displays en signing? Is er al B2B interesse getoond voor jouw merk?

 

Behalve parfumeriewinkels kun je ook aan andere verkooppartners denken.

 

Die 'volgende' stap is veel makkelijker te maken met een goede voorbereiding en als er al enige vraag in de markt is.

 

Groet,

 

Highio

Ik heb al wel displays maar nog geen EAN codes? Hoe werkt dit?

Link naar reactie
  • 0
(aangepast)

Zie de uitgebreide informatie op gs1.nl.

 

Inhoudelijke verdieping kun je bereiken met als uitgangspunt zoektermen als merkintroductie of productlancering (strategie of tactiek). Onderzoeken wijzen op het feit dat je met een goede voorbereiding (marktonderzoek) en vroege betrokkenheid van potentiële klanten meer kans op succes hebt.

 

Groet,

 

Highio

aangepast door Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 195 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.