• 0

Natuurproducten verkoop regels

(aangepast)

Hallo beste ondernemers,

 

Ik run een cosmetica webshop met voornamelijk biologische/natuurlijke producten. 

 

Ik heb in Marokko een tijd geleden cosmetische arganolie ontdekt en toen ben ik actief opzoek geweest naar goede leverancier die ik met succes gevonden heb.  De olie krijg ik in liters geleverd zodat ik  dan op locatie de flesjes op maat kan vullen. Ik heb ook in het begin kant en klare gelabelde flesjes arganolie binnengekregen voor verkoop maar aangezien het duurder is in inkoop is het beter om het zo te doen. Ik sta op het punt om het product te kunnen verkopen maar ik loop nog tegen een paar dingen aan.

 

Mijn vraag nu is wat zijn de regels en wetten van het legaal verkopen van een nieuwe (biologisch) product. Ik dacht dat er met natuurproducten andere regels zijn.  Op het internet valt eigenlijk niets over te vinden en in de cosmetica wet kan ik hier ook niets over lezen (tenzij ik er overheen heb gelezen). 

Ik neem aan dat er op het product ook wettelijke labels op geplaatst moet worden. 

 

De leverancier heeft wel de volgende certificaten: EcoCert keurmerk , AB Certificaat:agricultere Biologique, USDA Organic, ONSSA, Biologische keurmerk, ISO9001.

 

De leverancier bied ook private labeling aan. Mocht ik de dienst voor private labeling gebruiken kan ik deze certificaten dan gebruiken en vermelden op het etiket in combinatie met de gegevens van de leverancier op het label? Zou dit dan automatisch geldig en goedgekeurd zijn voor verkoop binnen NL/EU?

 

 

aangepast door HarbiH
Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0
32 minuten geleden, HarbiH zei:

Mijn vraag nu is wat zijn de regels en wetten van het legaal verkopen van een nieuwe (biologisch) product.

Cosmetische producten aanmelden.

Maakt u cosmetische producten? Of importeert u ze als eerste in de Europese Unie (EU)? Dan moet u deze producten aanmelden (notificeren) via de Cosmetic Product Notifcation Portal (EU).

 

Cosmetic product notification portal

 

Kant en klaar, inclusief etikettering, in Marokko laten afvullen en verzenden lijkt mij toch iets makkelijker en uiteindelijk ook goedkoper. Als je niet de eerste koper bent. dan heeft de leverancier waarschijnlijk ook al de nodige kwaliteits- en exportpapieren voor de EU op orde.

Косара - Счетоводни и консултантски услуги / Cosara - Biuro Rachunkowe i Doradztwo Podatkowe

Instead of Thinking Outside the Box, Get Rid of the Box.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 281 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.